Zima to dla kierowców czas szczególnych wyzwań. Zmienne warunki pogodowe wymagają zwiększonej uwagi i zachowania szczególnej ostrożności na drodze, ale przede wszystkim odpowiedniego przygotowania samochodu do niskich temperatur, przy których pojawiają się problemy z uruchomieniem silnika.
Jak uniknąć problemów z samochodem zimą?
Nawet najlepiej przygotowany pojazd nie wygra walki z niskimi temperaturami bez odpowiedniego paliwa w zbiorniku. W przypadku silników diesla gatunek oleju napędowego ma duże znaczenie nie tylko dla płynności jazdy, ale przede wszystkim podczas rozruchu zimnego silnika.
Od 16 listopada do końca lutego stacje Circle K wprowadzają do sprzedaży zimowy gatunek oleju napędowego. Paliwo to charakteryzuje się obniżoną Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra, która wynosi maksymalnie -20°C. Parafiny zawarte w oleju napędowym pod wpływem działania niskich temperatur krystalizują się i wytrącają się na filtrze paliwa. Przy sprzyjających warunkach, filtr może zostać zatkany w takim stopniu, który spowoduje unieruchomienie pojazdu.
Ale czy Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra, która wynosi maksymalnie -20°C daje wystarczająca pewność w trakcie zimy? Problemy z płynną pracą silnika mogą pojawić się znacznie wcześniej, czyli w momencie, gdy paliwo zaczyna mętnieć np. po niezbyt mroźnej nocy. Temperatura, przy której występuje to zjawisko nazywana jest Temperaturą Mętnienia. Ten parametr nie jest gwarantowany w standardowych, zimowych gatunkach oleju napędowego.
Tankuj paliwo arktyczne – niezawodne w każdym stopniu
Właściwą odpowiedzią na zmieniające się temperatury jest milesPLUS diesel arktyczny, który umożliwia niezawodną pracę silnika w każdych warunkach pogodowych. milesPLUS diesel arktyczny charakteryzuje się gwarantowaną Temperaturą Mętnienia maksymalnie do -22°C oraz obniżoną do -32°C Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra. Dodatkowo nie zawiera biokomponentów pogarszających właściwości paliwa oraz posiada dodatek uszlachetniający, który nie tylko oczyszcza silnik z osadów i właściwie go zabezpiecza, ale również pozwala zwiększyć zasięg nawet do 3%. Circle K już rozpoczęło dystrybucję paliwa milesPLUS diesel arktyczny do swoich stacji i z końcem listopada paliwo to będzie dostępne w całej sieci.
Na wszystkich stacjach Circle K w Polsce są również dostępne zimowe gatunki benzyn oraz autogazu. Skład benzyn miles, milesPLUS oraz SupraGas został tak zmodyfikowany, aby umożliwić właściwą pracę silnika w niższych temperaturach. Dzięki większej zawartości lekkich frakcji węglowodorów, w porównaniu do gatunków letnich, paliwa te szybciej odparowują ułatwiając rozruch i pracę silnika.
Circle K dodatkowo zleca niezapowiedziane kontrole jakości paliw na swoich stacjach. Badania są przeprowadzane przez niezależne akredytowane laboratoria badawcze. Dzięki temu mamy pewność najwyższej jakości sprzedawanych produktów.
O czym warto pamiętać? – Zasady tankowania w zimie
Niskie temperatury wpływają na ograniczenie właściwości eksploatacyjnych paliw, dlatego w zimowych warunkach silnik potrzebuje paliwa, które pozwoli przygotować go do niezakłóconej pracy. Warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach tankowania zimą:
- Aby nie dać się zaskoczyć, najlepiej zatankować paliwo arktyczne jeszcze zanim nadejdą mrozy.
- Jakość tankowanego paliwa w zimie nabiera jeszcze większego znaczenia. Nawet niewielka zawartość zanieczyszczeń lub wody znacząco obniża odporność paliwa na działanie niskich temperatur. Dlatego należy tankować paliwa wyłącznie na sprawdzonych stacjach, które regularnie przeprowadzają kontrole jakości w całym łańcuch dostaw.
- Bardzo ważne jest utrzymanie wysokiego stanu napełnienia zbiornika. Tankowanie należy zawsze przeprowadzić do pełna, aby usunąć wilgotne powietrze gromadzące się w układzie paliwowym, które skraplając się przedostaje się do paliwa i po zamarznięciu może zablokować układ paliwowy.
- Kierowcy powinni także pamiętać o niemieszaniu paliwa zimowego z innymi. Dodanie nawet niewielkiej ilości innego gatunku pogarsza właściwości niskotemperaturowe paliwa.