W Polsce działa blisko 12 tys. serwisów zajmujących się oponami – to tyle, ile w dużo większych krajach europejskich. Niestety, bardzo zróżnicowany jest w nich poziom obsługi i kultury technicznej. Brakuje też jednolitego systemu szkoleń. Zbyt wiele warsztatów wymienia opony w sposób absolutnie niedopuszczalny, często na siłę. To powoduje rozciąganie i naderwania warstw wewnętrznych opony, a nawet rozerwanie stopek – czyli tych części, które przenoszą siły z opony na felgę. Tego jednak nie sprawdzisz jako klient, bo nie masz wstępu na halę. Dlatego Polski Związek Przemysły Oponiarskiego wprowadza system oceny i wyróżnienia profesjonalnych serwisów w oparciu o niezależny audyt wyposażenia i kwalifikacji.
W czasie jazdy z prędkością autostradową opony kręci się ponad 1000 razy na minutę. Tu nie ma marginesu na błędy i zaniedbania przy obsłudze. Serwis opon ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo drogowe – dotychczas klient miał ograniczone możliwości oceny komu powierza swój samochód.
– W motoryzacji technologia galopuje do przodu – są coraz nowsze samochody i coraz lepsze opony – w związku z tym coraz lepsze maszyny serwisowe. Ale bardzo łatwo je zniszczyć – a my nawet tego nie zauważymy! Na drodze nie ma miejsca na grę w ruletkę – to my, kierowcy musimy pilnować stanu technicznego naszego samochodu. Czy każdy z nas naprawdę wie, jak zmieniano jego opony? Czy mamy zaufanie do naszego serwisu? Pora na refleksję i wnioski! – apeluje Włodzimierz Zientarski, dziennikarz motoryzacyjny.
– Konkurowanie wyłącznie ceną i czasem usługi tak ważnej, jak wymiana opon, to droga donikąd. Certyfikat Oponiarski PZPO jest szansą dla profesjonalnych serwisów na wypromowanie swoich usług przez ich wysoką jakość i w ten sposób odróżnienie się od przypadkowych punktów wymiany opon, jakich jest wiele w każdej większej miejscowości. Kryteria certyfikacji są transparentne i mogą być świetnym narzędziem dla zarządzających warsztatami – zarówno zrzeszonymi w sieci, jak i niezależnymi – na sprawdzenie umiejętności pracowników oraz poprawę konkurencyjności serwisu jeszcze przez przystąpieniem do audytu wykonywanego przez TÜV SÜD. Nie pozostawiamy jednak serwisów samym sobie – prowadzimy szkolenia przygotowujące do certyfikacji, bo wierzymy, że czas poświęcony na rozwój serwisantów i ich umiejętności zawsze się zwraca w postaci lojalnych i zadowolonych klientów. PZPO i TÜV SÜD gwarantują klientom i serwisom niezależność w ocenie i przyznawaniu Certyfikatu oraz profesjonalny audyt – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Certyfikowany serwis zadba o Twoje opony!- nie uszkodzi opony (stopka, drutówka, rowki bieżnika i warstwy wewnętrzne) ani felgi,
- oczyści prawidłowo felgę,
- dokręci koła odpowiednimi kluczami z odpowiednią dla Twojego samochodu siłą
- wymieni zawory w kole i zadba o prawidłowe ciśnienie
- użyje profesjonalnych i serwisowanych narzędzi i urządzeń
- kiedy trzeba umie w bezpieczny dla kierowcy sposób naprawić przebitą oponę
Szukaj certyfikowanych serwisów oponiarskich!- do 140 kryteriów audytu
- Profesjonalne i serwisowane wyposażenie
- Szkolenia dla obsługi
- Wysoka jakość usług
Mapę certyfikowanych serwisów, kryteria i procedury znajdziesz na stronie
certyfikatoponiarski.pl
Certyfikat Oponiarski Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego i TÜV SÜD to jedyny wyznacznik wysokiej jakości usług serwisów oponiarskich.
Przyznanie certyfikatu jest poprzedzone audytem technicznym, w czasie którego jest badane:- wyposażenie techniczne warsztatu
- umiejętności serwisantów
- warunki BHP dla pracowników
- poziom obsługi klienta i podstawowe wygody (parking, łazienka, poczekalnia)
Warsztaty które przeszły audyt TÜV SÜD i otrzymały Certyfikat Oponiarski Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego można znaleźć na stronie
certyfikatoponiarski.pl.
Z uwagi na duże zróżnicowanie jakości usług w serwisach zajmujących się oponami w Polsce w Certyfikacie Oponiarskim 3 poziomy zaawansowania w obsłudze opon:- SERWIS DOBRY – podstawowe usługi wykonywane na wysokim poziomie, podstawowe i serwisowane wyposażenie nadające się do większości pojazdów, podstawowe udogodnienia dla klientów
- SERWIS BARDZO DOBRY – kryteria poziomu DOBREGO oraz: bardziej zaawansowane wysposażenie, większa dokładność obsługi, dodatkowe umiejętności mechaników, lepsze warunki w strefie klienta
- SERWIS WZOROWY – kryteria poziomu DOBREGO i BARDZO DOBREGO oraz: zaawansowane wyposażenie, najwyższe kompetencje serwisantów, dodatkowe usługi oponiarskie, najwyższy standard obsługi klienta oraz weryfikacja przez tajmeniczego klienta
Więcej informacji na stronie
pzpo.org.pl