Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Poprawne oznaczenia w sklepie

Kategorie produktów

Poprawne oznaczenia w sklepie

Sobota, 14 marca 2020 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 03/169. Marzec 2020
To, w jaki sposób oznaczymy produkty i sam sklep, ma ogromny wpływ nie tylko na wielkość koszyka, ale też na fakt wyboru placówki do codziennych zakupów. Kolory, wielkość napisów, rodzaj informacji – to wszystko przekłada się na zyski.

Kolorowy zawrót głowy

Więcej nie zawsze znaczy lepiej. Dotyczy to m.in. koloru papieru, na którym widnieją ceny produktów w sklepie. Jeśli używamy różnych barw bez konkretnego klucza, klient gubi się w natłoku informacji. Prawidłowe jest zastosowanie czarnej czcionki na białym papierze do oznaczenia cen regularnych. W przypadku produktów przecenionych lub promocyjnych – należy zastosować cenówki z tłem w kolorze żółtym, pomarańczowym bądź czerwonym. Zielony sugeruje z kolei, że oznaczony nim asortyment jest „bio”. Mieszanie barw wprowadza nie tylko chaos na półce, ale też zupełnie dezorientuje klienta, który mając doświadczenie z innych sklepów, odgaduje rodzaj przekazu za pomocą kolorów. Do tego ujednolicenie kolorystyki wprowadza porządek na listwach cenowych.

a1.jpg 

Podkreślenie atutów

Nic tak nie przyciąga klientów do sklepu jak świeże pieczywo. Ale sam zapach wewnątrz placówki nie wystarczy, by skusić przypadkowych przechodniów do zakupów. Warto zainwestować w baner, plakat bądź inny rodzaj komunikacji zewnętrznej, by z daleka można było dostrzec, że właśnie w tym sklepie jest możliwość kupienia ciepłych bułeczek. Podobnie jest w przypadku oferowania gorących wędlin – informując na witrynie o dniach i godzinach dostaw możemy spodziewać się długich kolejek i zwiększonych zysków.

a3.jpg 

Kalendarz okazji

Sklep jako pierwszy powinien podpowiadać klientom, czego mogą potrzebować. Dlatego też każdy detalista powinien odpowiednio wcześniej przygotować sezonową ofertę. Np. w Walentynki (a nawet już parę dni wcześniej) klient powinien wiedzieć, że musi zrobić dodatkowe zakupy na 14 lutego. Nie wystarczy zostawić towaru na półkach, ale warto pokazać go przy kasie i właściwie oznaczyć. Można zastosować plakaty w witrynie sklepu i ozdobić sklep motywami nawiązującymi do okazji – serduszkami w przypadku Walentynek, śnieżynkami na święta Bożego Narodzenia czy też pisankami na Wielkanoc. Nieoceniona jest też praca ekspedienta, który każdorazowo powinien proponować klientowi sezonowy zakup.

a4.jpg 

Otoczenie sklepu

To jak wygląda sklep z zewnątrz bardzo mocno wpływa na klientów. Jasna fasada z reguły przyciąga, ale warto dbać o to, by ją odświeżać i w razie potrzeby usuwać powstałe napisy czy zabrudzenia. Ważna jest też grafika, którą wykorzystujemy do oznaczenia sklepu. Istotne by była czytelna i widoczna z daleka. Zachęcające jest też wypisanie kategorii, które możemy znaleźć w środku – naklejki na szybach sprawdzą się do tego doskonale. Pamiętajmy też o tym, by właściwie oznaczyć wejście do placówki. Klient nie powinien mieć wątpliwości, gdzie się skierować. Plusem będzie brak stopni, a w razie potrzeby podjazd dla wózków czy osób niepełnosprawnych, przez co sklep informuje, że jest przyjazny dla wszystkich.

a5.jpg 

Parking dla mobilnych

Zachęcający do zakupów jest z pewnością parking – szeroki wjazd i informacja, że można zostawić auto przed wejściem, z pewnością skłoni mobilnych klientów do zajrzenia do sklepu. Jeśli miejsce na samochody znajduje się na tyłach placówki, warto ustawić znak informujący o tym, gdzie podróżujący autami mają się kierować.

 a6.jpg

Zagospodarowanie kątów

Kąty w sklepach to zmora właścicieli. Nieumiejętne rozplanowanie układu regałów powoduje, że albo towar na nich ustawiony prezentuje się źle, albo detalista traci cenną przestrzeń sprzedaży. Idealnym rozwiązaniem – niestety niezbyt często wykorzystywanym przez sklepy – jest wykorzystanie półek ustawionych pod skosem. Pozwala to maksymalnie wykorzystać przestrzeń i poprawia ekspozycję produktów. Przyjazny wygląd sprzyja sprzedaży. Należy pamiętać, że często nieumiejętne wykorzystanie rogów ścian powoduje tworzenie martwych stref i brak rotacji produktów w nich umieszczonych.

a2.jpg 

Kierunek światła

Jak się okazuje, samo zamontowanie oświetlenia w sklepie nie jest wystarczające. Ważny jest też jego kierunek. Światło należy ustawić tak, by padało na produkty, a nie na alejkę czy tył półki. Wtedy asortyment będzie nie tylko dobrze wyeksponowany, ale też będzie bardziej zwracał na siebie uwagę. Jest to szczególnie istotne w przypadku warzyw i owoców.

a7.jpg 

Nowoczesność w cenie

Detalista prowadzący działalność od wielu lat zwykle stoi przed dylematem, czy inwestycja w remont przyniesie mu korzyści. Warto wtedy spojrzeć na sklep oczami klienta. Zakupy we wnętrzu czystym, z nowoczesnymi sprzętami i pachnącymi nowością regałami z pewnością sprawi, że będzie on chciał wracać do takiego miejsca. Do tego należy zwrócić uwagę na koszty użytkowania. Stare lodówki, zamrażarki i sprzęty chłodnicze sprawiają, że rachunki za prąd pochłaniają znaczną część budżetu. Zatem inwestycja może działać pozytywnie dwutorowo – przez obniżenie kosztów eksploatacji i zwiększenie liczby powracających, zadowolonych klientów.

tagi: oznaczenia , zmieniaj , sklep , shop , doctor ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51