Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Nowe wyzwania firmy Henkel

Kategorie produktów

Nowe wyzwania firmy Henkel

Wtorek, 12 maja 2020 HURT & DETAL Nr 05/171. Maj 2020
Epidemię i jej wpływ na gospodarkę światową odczuło wielu producentów FMCG. Patricjus Ziecik, Dyrektor Marketingu w dziale Laundry & Home Care Henkel Polska, opowiada o rynku środków do prania i czystości, aktualnych trendach oraz obecnych planach firmy.
Jak na branżę środków do prania i czystości wpływa obecna sytuacja epidemiczna? Jakie są największe wyzwania?

Końcówka lutego i marzec 2020 to moment, gdy rynek środków do prania i czystości w Polsce zanotował bardzo wyraźne wzrosty sprzedaży. Było to oczywiście związane z wybuchem kryzysu epidemiologicznego oraz potrzebą konsumentów, by zaopatrzyć się w produkty do sprzątania zgodnie ze zwiększonymi potrzebami higienicznymi.

Największy wzrost sprzedaży zanotowała kategoria środków do zmywarek automatycznych, co miało związek z dużą zmianą trybu codziennego funkcjonowania osób i całych rodzin. Zaczęły one spędzać czas głównie w domu, zazwyczaj gotując samodzielnie.

Z punktu widzenia Henkla największym wyzwaniem była zmiana modelu działania firmy. Ze względów bezpieczeństwa nasi pracownicy biurowi zostali przeniesieni w tryb permanentnej pracy z domu, podczas gdy zatrudnieni w działach sprzedaży zostali poproszeni o ograniczenie osobistych wizyt u partnerów handlowych. Większość kontaktów biznesowych nasi przedstawiciele realizują obecnie zdalnie, zbierając zamówienia głównie przez telefon. Kolejnym wyzwaniem jest potrzeba redefinicji celów biznesowych i adaptacji strategii komunikacji marketingowej – dopasowujemy naszą ofertę, treści i kanały komunikacji do zmienionych warunków, kładąc większy nacisk na e-commerce i działania digitalowe.

Jakie trendy na rynku są obecnie najwyraźniejsze? Jak Henkel na nie odpowiada?

Jak już wspomniałem, widząc wyniki sprzedaży naszych kategorii, domyślamy się, że w gospodarstwach domowych Polaków zaistniała zwiększona potrzeba utrzymania czystości. Odpowiadamy na ten trend nowym hasłem naszej wielobrandowej kampanii reklamowej – Higieniczna Czystość. Pod parasolem tego hasła będziemy komunikować nasze kluczowe marki środków do prania i czystości: Persil, Somat, Bref Bath, Clin oraz Pur.

Drugim trendem konsumenckim – aktualnym bez względu na obecną sytuację epidemiologiczną – jest potrzeba troski o środowisko naturalne. Henkel odpowiada na ten nurt całą swoją strategią biznesową, która zakłada, że każdy nowy produkt, który firma wprowadza na rynek, ma przyczyniać się do zrównoważonego rozwoju. W naszych produktach wykorzystujemy coraz więcej surowców odnawialnych i pochodzących ze zrównoważonych źródeł, a ich opakowania wytwarzane są w coraz większym stopniu z surowców pochodzących z recyklingu. Do 2025 roku 100% naszych opakowań ma nadawać się do dalszego przetwarzania. W kategorii środków czystości od zeszłego roku oferujemy na polskim rynku linię Pro Nature – produktów odpowiedzialnych środowiskowo. W 2020 będziemy pod tym parasolem wprowadzać dalsze produkty.

Trzecim zjawiskiem, dawno nieobserwowanym na polskim rynku, a spowodowanym perturbacjami z zaopatrzeniem i limitowanym dostępem do sklepów, jest fakt, że o wyborze marki decyduje nie osobista preferencja konsumenta ale zwykła dostępność danego towaru na półce. Już nie chodzi o to, żeby to był płyn do zmywania naczyń marki X o zapachu Y, ale żeby to był po prostu płyn do zmywania. Stąd wyzwaniem jeszcze ważniejszym niż dotąd jest zagwarantowanie jak najlepszej dystrybucji towarów.

Nowe produkty, specjalne kampanie – na czym obecnie skupia się firma?

Naszą tegoroczną nowością, obecną na rynku od zaledwie kilku tygodni, jest Bref Bathroom – płyn w sprayu do czyszczenia wszelkich zabrudzeń w łazienkach. Nadaje się do mycia między innymi umywalek, kafelków, brodzików i kabin prysznicowych. Marka Bref jest doskonale znana polskim konsumentom, od lat jest liderem rynkowym i trendsetterem w kategorii zawieszek do toalet. Teraz rozszerzamy portfolio. Bardzo wierzę w ten produkt. Został przetestowany zresztą na samym początku przez naszych pracowników, których zazwyczaj trudno jest czymś zaskoczyć. Tym razem zebraliśmy od nich same pochwały za jakość i trudną do przebicia skuteczność.

Inny produkt, z którego jesteśmy bardzo dumni to Persil Discs 4w1, czyli środek do prania w formie 4-komorowych kapsułek. To nasza zeszłoroczna nowość – nagrodzona tytułem przełomowej innowacji roku (Breakthrough Innovation Poland 2019) przez firmę Nielsen. W tym roku wprowadzamy nowy wariant „przeciwko nieprzyjemnym zapachom”, który – mam wrażenie – trafia na rynek we właściwym momencie. Większość aktywności sportowych prowadzimy we własnych domach, co rodzi nowe wyzwania i potrzeby, a nasza nowość oferuje skuteczne rozwiązanie.

Niedawno objął Pan stanowisko dyrektora marketingu w dziale Laundry & Home Care. Jakie są Pana cele, co jest dla Pana najważniejszym zadaniem?

Po raz trzeci wracam do polskiego oddziału Henkla, tym razem na stanowisko dyrektora marketingu w dziale Laundry & Home Care. Cieszę się z tego nowego wyzwania i wierzę, że dzięki mojej wiedzy, doświadczeniu zdobytemu za granicą i przy wsparciu zespołu wzmocnimy pozycje marek firmy na polskim rynku. Wierzę, że nam się to uda, bo nasze marki mają wiele do zaoferowania – są nie tylko wygodne, skuteczne w działaniu i wysokiej jakości – ale także pozwalają konsumentom bardziej zatroszczyć się o środowisko.

Jakie są perspektywy dla branży? Co w najbliższym czasie będzie na topie?

Gdybym miał powiedzieć jednym słowem, to powiedziałbym, że na topie będzie „czystość”. W jeszcze większym stopniu niż wcześniej, gdyż obecnie jest kojarzona z bezpieczeństwem zdrowotnym. Stąd perspektywy dla mojej branży środków do prania i utrzymania czystości w domu oceniam bardzo pozytywnie. Wiele z naszych kategorii już odnotowało wzrosty, z perspektywą na jeszcze większe.

Dziękuje za rozmowę.
Joanna Kowalska



tagi: Patricjus Ziecik , Laundry & Home Care Henkel ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51