Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Trendy w natężeniu ruchu w sklepach spożywczych – „KiedyDoSklepu” od Mastercard

Technologia

Trendy w natężeniu ruchu w sklepach spożywczych – „KiedyDoSklepu” od Mastercard

Piątek, 15 maja 2020
Mastercard udostępnił KiedyDoSklepu.pl – narzędzie, które na podstawie analizy trendów zakupowych pozwala określić, jaki ruch panuje w sklepach spożywczych na terenie Polski w różnych porach dnia i tygodnia. Dzięki temu konsumenci mogą zaplanować zakupy na czas, kiedy łatwiej będzie im utrzymać fizyczny dystans w stosunku do innych klientów, zalecany w czasie trwającej pandemii koronawirusa. W ten sposób Mastercard pomaga konsumentom zrobić niezbędne, codzienne zakupy w bezpieczniejszy i wygodniejszy sposób.
Stopniowe wygaszanie efektu godzin dla seniorów

W ubiegłym tygodniu można było zaobserwować stopniowy zanik efektu godzin dla seniorów, który polegał na zmniejszeniu ruchu w godzinach od 10:00 do 12:00. Zjawisko przedłużonego wygaszania było najbardziej wyraźne w przypadku transakcji w sklepach osiedlowych, których trend przedstawiono na poniższym wykresie. Kolejne linie przedstawiają pierwszy, trzeci oraz piąty dzień od zniesienia godzin dla seniorów. Widoczny jest stopniowy zanik „dołka” oraz wypłaszczenie linii przedstawiających zindeksowaną liczbę transakcji w badanych godzinach.

1.jpg

Wyniki analiz dla poszczególnych formatów sklepów pokazują, że w super- i hipermarketach wpływ efektu godzin dla seniorów był mniejszy już w pierwszym dniu po ich zniesieniu. Na poniższych wykresach przedstawiono przebieg linii przedstawiających zindeksowaną liczbę transakcji w pierwszym (wykres powierzchniowy) oraz piątym dniu (wykres liniowy) po zniesieniu godzin dla seniorów.

2.jpg

Ciągłe zmiany zachowań zakupowych

Mastercard monitoruje także tygodniową zmienność ruchu transakcyjnego. Na podstawie tych analiz można zaobserwować zachodzącą ciągłą zmianę w zachowaniach zakupowych w sklepach spożywczych:
  1. W przeciętnym tygodniu przed ogłoszeniem „narodowej kwarantanny”, w sklepach spożywczych szczyt zakupowy następował o godzinie 16:00.
  2. W czasie kwarantanny, w tygodniu przed wprowadzeniem godzin dla seniorów, odnotowaliśmy 2 szczyty zakupowe: w okolicach godzin 11:00 i 15:00.
  3. Po wprowadzeniu godzin dla seniorów, największe natężenie ruchu następowało w okolicach godzin dla seniorów, czyli o 12:00 oraz (drugi, mniejszy szczyt) o godzinie 9:00.
  4. W pierwszym tygodniu maja, po zniesieniu godzin dla seniorów, obserwujemy przesunięcie szczytu zakupowego na godzinę 15:00.
Co ciekawe, kształt krzywej odzwierciedlającej natężenie ruchu w ostatnim tygodniu (w pierwszym tygodniu maja) „przesunął” się w stronę krzywej reprezentującej natężenie ruchu w przeciętnym tygodniu przed kwarantanną. Może to oznaczać stopniowy powrót do zachowań zakupowych sprzed okresu epidemii. Powyższe wnioski dotyczą wszystkich sklepów spożywczych na terenie całej Polski. Mogą się one różnić dla poszczególnych regionów.

3.jpg





tagi: Mastercard , „KiedyDoSklepu” , badanie natężenia ruchu w sklepach spożywczych ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51