W ostatnim czasie pojawiło się wiele nowych zaleceń dotyczących przestrzegania reżimu sanitarnego w różnego rodzaju placówkach handlowo-usługowych. Wraz z niedawnym ogłoszeniem przez rząd czwartego etapu odmrażania gospodarki liczba wymogów, o których muszą pamiętać konsumenci, znacznie się zwiększyła. Nowa sekcja strony KiedyDoSklepu.pl prezentuje je w jednym miejscu, w intuicyjny i przyjazny sposób, ułatwiając konsumentom zaplanowanie bezpiecznej wizyty w sklepie czy punkcie usługowym.
Wszystkie wytyczne w jednym miejscu
Oprócz zaleceń i rekomendacji dotyczących wizyt w sklepach spożywczych, serwis KiedyDoSklepu.pl przypomina również obowiązujące zasady korzystania z restauracji czy kawiarni, salonów fryzjerskich i kosmetycznych, siłowni i pływalni, kin i teatrów, a także środków transportu publicznego. Na stronie na bieżąco aktualizowane są informacje o rządowych zaleceniach dotyczących m.in. stosowania maseczek czy rękawiczek jednorazowych, bądź też odległości, jakie należy zachowywać od innych osób. Ponadto Mastercard, bazując na ograniczeniach obowiązujących w poszczególnych placówkach, doradza konsumentom, na co zwrócić szczególną uwagę i co zabrać ze sobą, wybierając się np. do fryzjera, czy jak wygodnie i bezpiecznie umawiać się na wizytę u kosmetyczki.
„Stworzyliśmy KiedyDoSklepu.pl, żeby pomagać konsumentom dbać o wspólne bezpieczeństwo w czasie epidemii. Teraz, oprócz narzędzia pokazującego natężenie ruchu w okolicznych sklepach spożywczych, serwis zawiera też praktyczne wskazówki dotyczące zachowania bezpieczeństwa w punktach handlowych i usługowych. Dzięki temu strona KiedyDoSklepu.pl będzie dla konsumentów jeszcze użyteczniejsza” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.
Kiedy w sklepach jest mniejszy ruch?
Na początku
maja Mastercard udostępnił na stronie KiedyDoSklepu.pl narzędzie, które na podstawie analizy trendów zakupowych pozwala określić, jaki ruch panuje w sklepach spożywczych na terenie Polski w różnych porach dnia i tygodnia. Dzięki temu konsumenci mogą zaplanować zakupy na taką porę dnia, w której łatwiej utrzymać fizyczny dystans w stosunku do innych klientów, zalecany w czasie trwającej pandemii koronawirusa. W ten sposób Mastercard pomaga konsumentom zrobić niezbędne, codzienne zakupy w bezpieczniejszy i wygodniejszy sposób.
KiedyDoSklepu.pl pozwala skorzystać z kilku filtrów, dzięki którym użytkownik może sprofilować swoje zapytanie. Wystarczy wpisać kod pocztowy, typ sklepu spożywczego (hipermarket/supermarket, dyskont/hurtownia lub sklep osiedlowy) i dzień tygodnia (dzień roboczy lub weekend). W ten sposób konsumenci z całej Polski mogą sprawdzić spodziewany ruch w wybranym rodzaju sklepu o danej porze dnia i tygodnia, aby zdecydować, kiedy najlepiej wybrać się na zakupy, jeśli chcą zadbać o komfort i bezpieczeństwo swoje, innych kupujących i pracowników sklepu.
Analizy trendów zakupowych na potrzeby narzędzia KiedyDoSklepu.pl są aktualizowane w cyklu tygodniowym, dzięki czemu konsumenci mogą planować wizytę w sklepie na podstawie aktualnych informacji z kilku ostatnich dni. Nowa sekcja, poświęcona zaleceniom i rekomendacjom w placówkach handlowych i usługowych, bazuje na informacjach publikowanych na portalu GOV.pl i jest na bieżąco aktualizowana, w miarę pojawiania się kolejnych zmian i zasad.