Rodzinna firma przekonała wysoce fachowe jury i zwyciężyła wśród 400 kandydatów. Reinhard Schneider, prezes Zarządu Werner & Mertz, odebrał nagrodę przed prominentną publicznością w Düsseldorfie.
Odbierając nagrodę Schneider powiedział: „Niemiecka Nagroda Zrównoważonego Rozwoju 2009 stanowi dla całego zespołu naszego przedsiębiorstwa wspaniałe uznanie długoletnich starań o uczynienie z naszej zielonej żabki czegoś więcej niż zwykły „środek czystościowy". Dalsze pełnienie w branży pionierskiej roli w dziedzinie zrównoważonego rozwoju to cel, do którego wszechstronnej realizacji jesteśmy dzięki tej renomowanej nagrodzie jeszcze bardziej zmotywowani!
Schneider podkreślił: „Zrównoważony rozwój stanowi dla firmy Werner & Mertz główny cel wszystkich działań ekonomicznych, ekologicznych i społecznych w całym łańcuchu wartości dodanej. Wiarygodny produkt ekologiczny jak Frosch może powstać tylko w przedsiębiorstwie, które ideę zrównoważonego rozwoju w swojej działalności konsekwentnie realizuje." Dla firmy Werner & Mertz ważne jest, aby przez informację o samym produkcie przekazywać klientom też wiedzę o generalnej filozofii producenta. Rodzinna firma otrzymuje za swoje produkty często cenne certyfikaty ekologiczne.
W oczach jury Niemieckiej Nagrody Zrównoważonego Rozwoju uznanie znalazł fakt, że zrównoważony rozwój jest w firmie Werner & Mertz równoznaczny ze zobowiązującymi standardami w całym łańcuchu wartości dodanej w dziedzinie ekologii, ekonomii i polityki społecznej. Marka Frosch od wprowadzenia na rynek w 1986 roku stanowi symbol zrównoważonego rozwoju na poziomie produktu, będąc „pionierem ekologii" w branży środków piorących, pielęgnacyjnych i czystościowych.
Swoją decyzję jurorzy uzasadnili również tym, że produkty marki Frosch przez dwa dziesięciolecia były z sukcesem dostosowywane do zmieniających się potrzeb i wymagań klientów. Firmie Werner & Mertz udawało się przy tym zawsze pogłębić ukierunkowaną ekologicznie ideę produktu. Firma stosuje ponadto podporządkowane zasadzie zrównoważonego rozwoju wytyczne rozwojowe między innymi w dziedzinie tworzenia produktów.
Niemiecka Nagroda Zrównoważonego Rozwoju 2009 została przyznana po raz drugi. Wyróżnieniem tym są odznaczane przedsiębiorstwa, łączące doskonałe wyniki ekonomiczne z odpowiedzialnością społeczną i ochroną środowiska i wykorzystujące zrównoważoną działalność do dalszego rozwoju. W centrum uwagi znajduje się konsekwentne zarządzanie zrównoważonym rozwojem i uwzględnianie tematyki zrównoważonego rozwoju w prowadzeniu marek.
TM
tagi: Werner ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...