[1] Dane są zgodne z niemieckim rozporządzeniem „PKW-EnVKV” i dotyczą wyłącznie rynku niemieckiego. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i oficjalnych wartości emisji CO₂ nowych samochodów osobowych można znaleźć w przewodniku UE „Informacje o zużyciu paliwa, emisji CO₂ i zużyciu energii przez nowe samochody”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich punktach sprzedaży przedstawicielstw handlowych, od DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH i pod adresem www.dat.de. |
Aby zapewnić im jeszcze większą wartość dodaną w przyszłości, Mercedes-Benz Vans opracował nową modułową platformę „Electric Versatility” dla segmentu dużych samochodów dostawczych. Ta innowacyjna platforma e-drive będzie stanowić podstawę techniczną dla nowej generacji eSprintera.
Podstawowymi elementami nowej platformy są trzy moduły, które zapewniają elastyczność w opracowywaniu i projektowaniu różnych typów nadwozi. Pozwala to na nowe konfiguracje nadwozia eSprinter, które wcześniej były dostępne tylko z silnikami spalinowymi.
Moduł przedni dla komponentów wysokonapięciowych: przedni moduł zespolony ma jednorodną konstrukcję i zawiera wszystkie komponenty wysokonapięciowe, w tym gniazdo ładujące i przetwornik DC / DC. Moduł można więc łączyć ze wszystkimi wariantami pojazdów, niezależnie od ich rozstawu osi, rozmiaru akumulatora i nadwozia.
Moduł podpodłogowy dla akumulatora wysokonapięciowego: ten element dotyczy akumulatora wysokiego napięcia, zintegrowanego z podłogą pojazdu. Klienci będą mieli do wyboru trzy różne pojemności akumulatorów – 60 kWh, 80 kWh i 120 kWh. Pozwoli im to na wybór zakresu – od lokalnego transportu miejskiego po ruch dalekobieżny – oraz konfiguracje ładowności najbardziej odpowiednie dla konkretnych zastosowań, przy jednoczesnym spełnieniu określonych wymagań TCO. Zasięg będzie wynosił od 170 do 360 kilometrów (105 do 215 mil) w zależności od rozmiaru baterii. Dzięki funkcji szybkiego ładowania akumulatory można naładować od 10 do 80 procent w mniej niż 45 minut.
Tylny moduł z elektrycznie napędzaną tylną osią: trzecim filarem modułowej platformy jest elektrycznie napędzana tylna oś, opracowana zgodnie ze strategią stosowania wspólnych części we wszystkich dużych modelach vanów z napędem akumulatorowym. Kompaktowy i mocny silnik elektryczny jest zintegrowany z tylnym modułem i zaprojektowany w taki sposób, że wszystkie warianty modeli – od furgonów i pojazdów do przewozu osób, po warianty podwozia z kabiną do zabudowy – można bezproblemowo wdrożyć na jednej platformie.
– Nowa generacja eSprintera zostanie zbudowana na modułowej platformie Mercedes-Benz Electric Versatility, co umożliwi nam udostępnienie znacznie większej liczby wariantów nadwozia. W przyszłości pozwoli to spełniać wymagania naszych klientów z wielu sektorów, oferując jednocześnie zalety lokalnie bezemisyjnego napędu elektrycznego – mówi Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans. – W segmencie pojazdów dostawczych mamy już 25 lat doświadczenia ze Sprinterem. Wdrażając naszą strategię przyspieszonej elektryfikacji, właśnie na nim polegamy – w ten sposób innowacja spotyka się z fachową wiedzą!”.
Mercedes-Benz Vans podkręca tempo swojej strategii elektryfikacji i dąży do osiągnięcia wiodącej pozycji w napędzie elektrycznym poprzez szybki rozwój nowej modułowej platformy Electric Versatility dla segmentu dużych samochodów dostawczych. Ta innowacyjna platforma e-drive będzie stanowić podstawę nowej generacji eSprintera, produktu, którego celem będzie uzyskanie najlepszej wydajności w swojej klasie. Dzięki inwestycji w wysokości 350 milionów euro platforma Electric Versatility odegra kluczową rolę w planach Mercedes-Benz Vans dotyczących transportu bezemisyjnego.
Następna generacja eSprintera będzie produkowana bez emisji CO2, co stanowi kolejny krok w kierunku realizacji strategii „Ambition 2039” koncernu Daimler.
„Rozpoczęliśmy naszą podróż w kierunku elektryfikacji dziesięć lat temu i poczyniliśmy znaczne postępy, wprowadzając na rynek eVito w 2018 r. i eSprintera w 2019 r. Te wspaniałe produkty spotkały się z dużą akceptacją klientów. Jednak spodziewamy się, że rynek elektrycznych lekkich samochodów dostawczych będzie się szybko rozwijał i przewidujemy to w swoich planach. Jesteśmy gotowi na ten ekscytujący rozwój. Dlatego wyznaczamy naszym przyszłym produktom jeszcze bardziej ambitne cele – począwszy od nowej generacji eSprintera. Zamierzamy oferować naszym klientom atrakcyjne, lokalnie bezemisyjne lekkie samochody dostawcze w każdym segmencie, w którym konkurujemy – dodał Marcus Breitschwerdt.
Pionierski transport elektryczny od 2010 roku: od Vito E-Cell do eSprintera
Strategia przyspieszonej elektryfikacji i szybki rozwój nowego eSprintera będą opierać się na mocnych fundamentach Mercedes-Benz Vans. Jako pionier w segmencie zeroemisyjnym, Mercedes-Benz Vans już w 2010 roku wprowadził na rynek pierwszą, limitowaną serię Vito E-CELL. Klienci w kilku krajach europejskich mogli przetestować ten zasilany akumulatorowo samochód dostawczy w codziennej eksploatacji. Wdrażając elektryczny układ napędowy w istniejącym pojeździe należącym do gamy modelowej, producent był w stanie szybko zdobyć cenne doświadczenie – i zaoferować klientom efektywny ekonomicznie produkt.
Obecnie klienci mogą wybierać między trzema samochodami dostawczymi Mercedes-Benz z zasilaniem akumulatorowym: furgonem eVito, eSprinterem i eVito Tourerem. W codziennym użytkowaniu wszystkie te trzy samochody dostawcze Mercedes-Benz są wydajne, niezawodne, elastyczne i godne zaufania.
Oprócz samochodów dostawczych Mercedes-Benz Vans oferuje także EQV – pierwszy pojazd MPV Mercedes-Benz klasy premium z napędem wyłącznie elektrycznym. Łączy w sobie wszechstronność Klasy V z korzyściami wynikającymi z zerowej lokalnej emisji. EQV wyznacza również standardy w swojej klasie dzięki zasięgowi 356 kilometrów, a jego szerokie spektrum zastosowań obejmuje różnorodne potrzeby klientów.
tagi: Mercedes-Benz Vans , eSprinter , platforma modułowa Electric Versatility , motoryzacja , auto , handel ,
Sprzedaż perfum i kosmetyków na lotniskach była wyższa o...
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta...
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...