Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Inteligentne podejście do „new normal” w retail
W Polsce konsumenci wciąż zdecydowanie preferują stacjonarne zakupy, szczególnie spożywcze, środków codziennego użytku czy farmaceutyczne. Z kanałów offline w ciągu najbliższych tygodni, wg danych Deloitte, zamierza skorzystać przeszło 80, a nawet 90 proc. z nich. Tymczasem sklepy, urzędy czy powierzchnie rekreacyjne zmagają się z reżimem sanitarnym i ogromnym znaczeniem liczby osób w takich obiektach, szukając przystępnych sposobów na większą automatyzację oraz oszczędności. Łączenie dostępnych technologii w nowy sposób pozwala na stworzenie funkcjonalnych i efektywnych kosztowo rozwiązań, odpowiadających na wyzwania. Przykład? Flow Point, projekt stworzony przez IU Technology we współpracy z Panasonic Industry i firmą Selfmaker płynnie zarządzi liczbą klientów przebywających w sklepie uwalniając pracowników od konieczności żmudnego notowania wejść i wyjść.
Pandemia COVID-19 wywarła ogromny wpływ na wiele sfer naszego życia. Niewątpliwie, jednym z sektorów gospodarki, przed którym nowa rzeczywistość postawiła wiele wyzwań jest retail. Zaostrzony reżim sanitarny, konieczność dostosowania działania sklepów do wytycznych ograniczających natężenie ruchu w punktach handlowych – były w pierwszych miesiącach minionego roku zaskoczeniem, z którym wiele firm starało się sobie poradzić w krótkim terminie nieco „po partyzancku”. Pracownik sklepu stojący przy wejściu z kartką i ołówkiem oraz spryskiwaczem z płynem do dezynfekcji rąk, to często spotykany widok. Wydłużający się okres walki z zagrożeniem epidemicznym szybko skłonił rynek do bardziej długoterminowego patrzenia na zmiany. Niektóre kierunki automatyzacji działania retailu były od dawna obserwowane i teraz tylko nabrały szybszego tempa, ale inne odpowiadały na mniej rozpoznane wcześniej wyzwania. Jednym z takich zagadnień jest zmieniająca się wciąż wytyczna co do liczby osób, jakie mogę przebywać na określonej powierzchni w zamkniętej przestrzeni.
Chociaż dziś większość rynku ma pewność co do konieczności inwestycji w rozwój automatyzacji, organizacje wciąż borykają się z pokonywaniem stojących im na drodze barier. Tymczasem dobre rozwiązania dla sklepów i marketów nie zawsze wymagają wielkich nakładów i czasu.
„Zliczanie ludzi w czasie rzeczywistym, wymuszanie jednokierunkowego ruchu na terenie sklepu oraz funkcjonalne i estetyczne rozwiązanie ułatwiające wchodzącym dezynfekcję rąk – to dziś codzienne zmartwienie branży retail. Pojawienie się szczepionki jeszcze przez dość długi czas nie przyniesie powrotu do sytuacji sprzed pandemii. Przedsiębiorcy mają też świadomość tego, że muszą być przygotowani na podobne wyzwania w przyszłości i elastyczne podejście do zarządzania przepływem ludzi w placówkach naziemnych. Potrzeba przystępnych, skalowalnych rozwiązań, które usprawnią działanie mocno nadwyrężonego przez pandemię sektora”, mówi Krzysztof Świątczak, właściciel firmy IU Technology. „Wykorzystaliśmy opracowany przez nas system w połączeniu z ekranami oferowanymi przez Panasonic Industry oraz automatycznymi dyspenserami selfClean, aby stworzyć Flow Point”, dodaje Krzysztof Świątczak.
Potencjał? Tylko w Polsce, wg danych GUS za 2019 r. jest wciąż ponad 330 tys. sklepów, z czego 27,7% stanowią te z przedziałów pow. 1000 mkw. powierzchni.
„Jako Panasonic Industry Poland coraz częściej wychodzimy z przemysłu dostarczając nasze produkty do świata commerce’u – żeby proponować rozwiązania polepszające komfort życia coraz szerszemu gronu odbiorców. Jesteśmy obecni w różnych przestrzeniach i obszarach, takich jak dom, społeczność, biznes i podróże. Chcemy budować lepszy świat poprzez nasz wkład w ochronę środowiska i inne działania, zarówno w działaniach B2C jak i B2B. W przypadku tego projektu cieszy jeszcze bardziej fakt, że działamy wspólnie w walce z pandemią Covid-19”, mówi Piotr Sodulski, Sales Manager w Panasonic Industry.
Kiedy liczba osób na danej przestrzeni ma znaczenie
Proponowany przez IU Technology system Flow Point pozwala niewielkim nakładem kosztów płynnie zarządzać utrzymaniem zaostrzonych norm bezpieczeństwa sanitarnego bez konieczności angażowania obsługi sklepu do prowadzenia kontroli liczby odwiedzających sklepy i galerie handlowe.
System można skonfigurować do wymagań i możliwości danego sklepu. Pojedyncze urządzenie Flow Point jest w stanie weryfikować ruch w wejściu do szerokości 430 m. Czyli znajdzie zastosowanie także w galeriach handlowych. Niewielki stand wyposażony jest w czujniki, dotykowy ekran LCD, sygnalizator dźwiękowy i wizualny, automatyczny dyspenser płynu do dezynfekcji rąk oraz połączony jest z platformą typu Cloud pozwalającą na podgląd statystyk i stanu urządzenia.
Na ekranie można na przykład wyświetlić informację o limicie osób wewnątrz oraz aktualnej liczbie przebywających w sklepie klientów. Lampka sygnalizacyjna oraz komunikat na wyświetlaczu poinformują kolejne osoby czy mogą aktualnie wejść do środka. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej liczby osób uruchomi się ostrzegawcza sygnalizacja dźwiękowa i świetlna. W ramach opcji rozszerzonej można m.in. wymusić ruch jednostronny wejść i wyjść.
„W przypadku sklepów posiadających kilka wejść, umieszczone przy każdym z nich urządzenia Flow Point komunikują się ze sobą i mają spójną informację o aktualnej liczbie przebywających w środku osób. To duże ułatwienie dla retailerów, którzy do tej pory musieli np. zamykać niektóre drzwi, aby offline zarządzić ruchem klientów. Dzięki zachowaniu prostoty tego rozwiązania, bez szpikowania go nadmierną liczbą funkcjonalności, udało nam się wspólnie zaproponować system, którego koszt może zwrócić się właścicielom sklepu już po miesiącu z uwagi na uwolnienie zasobów ludzkich do innych, bardziej przychodowotwórczych zadań”, mówi Krzysztof Świątczak z IU Technology.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.