W coraz bardziej nieprzewidywalnych czasach sprzedawcy detaliczni muszą nie tylko być gotowi do szybkiego reagowania na nagłe zmiany rynkowe, wytyczne rządowe i pojawiające się trendy. Przede wszystkim powinni zapewnić oni bezpieczeństwo klientom i personelowi, a także zapewnić kupującym prostą i jasną komunikację, aby zachować poczucie spokoju i komfortu w tych trudnych czasach. Własna drukarka daje dużą swobodę w drukowaniu na żądanie, od ręki, według naszych bieżących potrzeb. Testujemy kolorową drukarkę OKI C650, która według zapewnień producenta jest dedykowana między innymi właśnie branży retail.
Druk na żądanie
Elastyczność i szybkość w działaniu są w obecnych czasach kluczowe. OKI C650 ma pomóc sprzedawcom detalicznym przejąć kontrolę nad drukowaniem potrzebnych materiałów w stosownym czasie, w profesjonalnej jakości i przy użyciu wybranego nośnika, aby nie musieli oni już polegać na zewnętrznych dostawcach w celu tworzenia oznakowania. Drukowanie we własnym zakresie, na miejscu w punkcie handlowym skraca czas oczekiwania na gotowe materiały i pozwala na wydruk w takiej ilości jakiej akurat potrzebujemy. Odchodzą więc koszty związane z ewentualnym magazynowaniem wydruków, które często się pojawiały w związku z minimalnymi nakładami narzucanymi przez dostawców zewnętrznych. Na plus posiadania własnej drukarki w obecnym czasie jest też możliwość natychmiastowej zmiany komunikacji, co w przypadku pandemii i wciąż zmieniających się wytycznych jest bardzo ważne. Jak sprawdza się tu drukarka C650? Bardzo dobrze. Urządzenie drukuje 35 stron na minutę i może obsługiwać nośniki o gramaturze od 60 g/m2 do 256 g/m2 oraz w formatach od B8 do 1,32 m długości. Oferuje możliwość drukowania na szerokiej gamie mediów, można więc w prosty sposób wydrukować we własnym zakresie materiały używane w sklepie – od oznakowania dystansu społecznego po materiały POS, cenówki i materiały komunikujące promocje, naklejki na okna i podłogę, plakaty, banery wiszące i stojące czy codzienną dokumentację firmową.
The Design Hub – centrum projektowe
Producent pomyślał też o tych detalistach, którzy nie mają swoich grafików i nie otrzymują z centrali firmy gotowych projektów materiałów informacyjno-reklamowych. Wraz z drukarką oferuje bowiem oprogramowanie The Design HUB, które jest swoistym centrum projektowym. Nie musimy posiadać specjalistycznych umiejętności projektowych czy informatycznych. The Design Hub jest bardzo proste w obsłudze, dzięki funkcji „przeciągnij i upuść”. Posiada też dużą bazę szablonów i zdjęć gotowych do wykorzystania przy tworzeniu oznakowań wszystkich rozmiarów, od A5 do banerów o długości 1,3 m, poprzez wstępnie cięte etykiety, naklejki, etykiety cenowe, opaski na nadgarstek, kołnierze na butelki, zawieszki na drzwi i wiele innych. Wystarczy więc wybrać z dostępnej biblioteki mediów interesujący nas nośnik i szablon, dodać napisy, zdjęcia, i gotowe. Można także dołączyć swoje obrazy i niestandardowe szablony. Oprogramowanie współpracuje z drukarkami OKI, ma wgrane też pliki multimediów, dzięki czemu wystarczy nacisnąć „drukuj”, a ono samo dobierze najlepsze parametry druku dla danego nośnika. The Design Hub mocno pomaga więc w samodzielnym drukowaniu komunikacji wizualnej, zwłaszcza dla mniejszych punktów detalicznych, które do tej pory bazowały często na oznakowaniach tworzonych markerem na kartce. Za pomocą kilku prostych kliknięć można mieć profesjonalnie wyglądające materiały, które są gotowe do wydruku i umieszczenia w sklepie od ręki.
Jakość druku
Technologia LED i rozdzielczość 1200 × 1200 dpi dają możliwość drukowania w wysokiej jakości. I rzeczywiście wydruki realizowane na C650 wyglądają bardzo profesjonalnie. Kolory są żywe, jakość druku stoi na bardzo wysokim poziomie. Co ważne ta jakość jest bardzo powtarzalna niezależnie od tego czy drukowaliśmy banery, cenówki, plakaty, czy naklejki podłogowe. Drukarka posiada duplex w standardzie, co znacząco ułatwia druk dwustronnych materiałów.
Najmniejsza na rynku drukarka A4
Producent chwali się, że jest to najmniejsza na rynku drukarka A4, dlatego bardzo dobrze sprawdzi się zwłaszcza tam, gdzie miejsce jest na wagę złota. W punkcie detalicznym rzeczywiście często nie ma miejsca na duże urządzenia, a rozmiar C650 (395 × 430 × 290 mm) sprawia, że spokojnie można jej używać w małej przestrzeni, na biurku, magazynie czy zapleczu. Zastosowanie technologii Space Saving Technology pozwoliło na stworzenie bardzo kompaktowej drukarki, która umożliwia pracę przy ograniczonej przestrzeni. Innowacyjna konstrukcja zapewnia pełny dostęp z przodu, co zmniejsza ilość miejsca potrzebnego do obsługi drukarki w porównaniu z urządzeniami o podobnej wielkości. Podczas konserwacji urządzenia po bokach drukarki potrzebna jest przestrzeń wynosząca zaledwie 2 cm.
Podsumowanie
C650 w testach sprawiła się bardzo dobrze. Jakość druku stoi na bardzo wysokim poziomie. Zastosowanie wielu komponentów o wysokiej jakości zamiast tworzyw sztucznych sprawia, że jest to niewątpliwie jedna z bardziej wytrzymałych drukarek w swojej klasie, co gwarantuje długą, niezawodną i bezproblemową eksploatację. Wysoka obciążalność jest możliwa dzięki osobnym tonerom i bębnom o dużej trwałości. Całkowite koszty użytkowania (TCO) są bardzo konkurencyjne. Szeroka obsługa mediów, niewielki rozmiar i oprogramowanie do projektowania materiałów marketingowych sprawiają, że jest to bardzo pomocne urządzenie do tworzenia komunikacji wizualnej we własnym zakresie na potrzeby punktów handlowych.
tagi: OKI C650 , kolorowa drukarka A4 dedykowaną branży retail , test , technologia , technika , handel , sprzedaż , handel , rynek spożywczy ,
Sprzedaż perfum i kosmetyków na lotniskach była wyższa o...
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta...
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...