Ponadto GATTA kontynuuje trend EKO, zapoczątkowany kilka lat temu rajstopami BIO-ECO, wykonanymi z przędzy pozyskanej z celulozy roślinnej – rącznika górskiego, która była odpadem przy produkcji min oleju rycynowego.
Firma prowadzi akcję edukacyjną dotyczącą segregacji produktów – od opakowania po same rajstopy na specjalnej wkładce w każdym produkcie, a w wybranych salonach firmowych znajdują się kosze na zniszczone rajstopy. W najbliższej kolekcji jesienno-zimowej GATTA wprowadzi rajstopy z CERTYFIKATEM OEKO-TEX – obecnie jest w trakcie certyfikacji na wyroby pończosznicze z przędz recyklingowanych, który jest gwarancją, że produkty GATTA nie zawierają substancji szkodliwych dla zdrowia człowieka, w tym metali ciężkich, zakazanych barwników azotowych i pestycydów. Oprócz wyrobów pończoszniczych certyfikat dotyczy też stosowanych w produkcji nici i barwników i innych komponentów. Jeszcze żadna firma pończosznicza w Polsce nie posiada takiego certyfikatu na takie wyroby gotowe.
Ponadto GATTA rozpoczęła proces międzynarodowego certyfikatu GRS czyli Global Recycled Standard – certyfikat dostają produkty, które w składzie mają co najmniej 20% materiałów recyklingowanych. Na każdym etapie przetwarzania i pozyskiwania surowca muszą być przestrzegane wymogi GRS – zaczynając od etapu recyklingu, przez przetwórstwo, na handlu kończąc.
„Kolejne kooperacje potwierdzają, jak dynamicznie i w wielu obszarach rozwija się GATTA. Proces restrukturyzacji daje szanse na wypracowanie nowych kanałów sprzedaży i pozyskanie kolejnych dostawców – nie tylko w zakresie surowców, ale też towarów handlowych. Bardzo dokładnie analizujemy procesy wewnętrzne i nadal szukamy kolejnych partnerów – zarówno po stronie zakupowej, jak i sprzedażowej. W wyniku pandemii i sytuacji, którą wywołały obostrzenia, dokonaliśmy dokładnego przeglądu strategii handlowej i efektywności produkcji – dzięki czemu możemy budować nowe przewagi konkurencyjne” – mówi Małgorzata Barton, marketing manager GATTA.
GATTA sfinalizowała już negocjacje 50 umów z wynajmującymi w galeriach handlowych. Tym samym realizuje założenia przyjęte w postępowaniu sanacyjnym, co pozwala na pozytywne prognozy w zakresie sprzedaży w 2021 roku. Wszystkie oszczędności z tego obszaru są przekierowane na produkcję w zakładach i ochronę miejsc pracy. GATTA prowadzi sprzedaż w 3 kluczowych kanałach: hurtowym, detalicznym w oparciu o sieć salonów zlokalizowanych samodzielnie i w galeriach handlowych oraz w e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego
www.gatta.pl.
„Negocjacje z galeriami handlowymi były ważnym elementem pozwalającym na uporządkowanie kanału sprzedaży. Bardzo budujący jest fakt, że większość partnerów podeszła do rozmów wyjątkowo konstruktywnie – co pozwoliło podpisać nowe, długoterminowe umowy korzystne dla obu stron. Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma centrami handlowymi i mamy nadzieję, że zakończą się one równie pozytywnie – otwartość i dobra wola wynajmujących jest kluczowa dla dalszego rozwoju sprzedaży w tym kanale” – dodaje dr Patryk Filipiak, zarządca restrukturyzacyjny spółek, prezes zarządu ZFR S.A.
GATTA umocniła sprzedaż w kanale e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego
www.gatta.pl. W styczniu i lutym 2021 roku firma zanotowała wzrost sprzedaży o 400% rok do roku, a liczba odsłon sklepu zwiększyła się o 100%. Ponad 70% ruchu notowane jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. GATTA uruchomiła także nowy punkt sprzedaży w Centrum Handlowym Nowa Stacja w Pruszkowie.
W związku pandemią COVID-19 oraz obostrzeniami związanymi z zakazem handlu spółki zarządzające marką GATTA rozpoczęły postępowanie sanacyjne. Dzięki temu utrzymana zostanie ciągłość produkcji i sprzedaży. Wszystkie placówki oferujące produkty GATTA mają gwarancję stałego zatowarowania.
Sąd Rejonowy dla Łodzi–Śródmieścia wyraził zgodę na rozpoczęcie procesu sanacyjnego wobec spółek FERAX Sp. z o.o. oraz Wola Sp. z o.o.