Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Profesjonalna półka zoologiczna w sklepie spożywczym – karma, żwirek i…?

Kategorie produktów

Profesjonalna półka zoologiczna w sklepie spożywczym – karma, żwirek i…?

Czwartek, 09 września 2021 HURT & DETAL Nr 09/187. Wrzesień 2021
Organizując ofertę zoologiczną w sklepie spożywczym jednym z podstawowych zadań jakie musimy sobie postawić jest właściwy dobór asortymentu. Sugerujemy skoncentrować się na trzech grupach zwierząt domowych: psach, kotach oraz małych zwierzętach takich jak króliki i gryzonie (chomiki, szynszyle i kawie – dawniej nazywane świnkami morskimi). Ofertę dla ptaków takich jak papugi i kanarki należy potraktować opcjonalnie.
Psy

Nasi klienci stają się obecnie bardziej wymagający. To daje okazję do tego, by rozbudować półkę pokarmów o towary z kategorii premium. Zidentyfikuj liderów rynku specjalistycznego, to może być dobry wybór na ostrożny start. Jednocześnie nie rezygnuj z dotychczasowo zaindeksowanych towarów, mają one zapewne grono stałych odbiorców. Na nowych pokarmach zazwyczaj zarobisz więcej, ale musisz stopniowo oswajać klientów z faktem, że posiadasz na półce coś więcej niż tylko podstawowe karmy bytowe. Przysmaki dla psów to kategoria, która obecnie rozwija się najszybciej w całej branży. Ponadto zapewnia także najlepszą rentowność. Zakup przysmaku dokonywany jest na wysokim poziomie emocjonalnym. Uważa się, że sam proces wybierania produktu wprawia opiekuna w dobry nastrój. Ponadto występuje tu mniejsze niż w przypadku karm przywiązanie do konkretnej marki. Zabawki to kolejna obowiązkowa kategoria. Podobnie jak w przypadku przysmaków zakup często wiąże się z emocjami. To kategoria trudna, wymaga bowiem częstych zmian asortymentu. Klienci lubią nowe produkty, a zakupy ponawiają głównie w przypadku wyjątkowych zabawek np. takich o wysokiej wytrzymałości.

Grupę niezbędnych produktów zaspokajających podstawowe potrzeby naszych klientów uzupełniają: preparaty przeciwpchelne i przeciwkleszczowe, szampony i pochłaniacze zapachów czy podstawowy wybór misek.

Koty

Analizę zagadnienia zaczynamy od pokarmów. I tu sprawa wygląda bardzo podobnie jak w przypadku produktów dla psów. Warto zatem rozwijać kategorię o wyroby cenione na rynku specjalistycznym, z tą uwagą, że znacznie szerzej powinniśmy działać w kierunku pokarmów mokrych. Na szczególną uwagę zasługują dania na raz serwowane w wygodnych saszetkach. Pełnią one w pewnym sensie także funkcję przysmaków. Co ważne kategoria zapewnia również należytą rentowność, jeśli tylko nie musimy się ścigać z ofertą każdego sklepu w naszej miejscowości. Biorąc pod uwagę powyższe, oferta typowych przysmaków dla kotów nie musi być bardzo bogata. Ofertę zabawek dla kotów zamkniemy w 5-10 indeksach, które na półce nie muszą wykazywać tak dużej dynamiki zmian. Koty po prostu stosunkowo wolniej zużywają te produkty niż psy. Obowiązkową pozycją wyposażenia jest zestaw żwirków. Są to produkty, po które klienci wracają do nas z określoną częstotliwością, średnio co 2-3 tygodnie. Optymalnie warto posiadać 3 rodzaje: bentonitowy, silikonowy i drzewny. Jeśli posiadasz odpowiednią ilość miejsca kolejnym wyborem będzie żwirek kukurydziany, który jest przebojem ostatnich lat i wykazuje największą dynamikę wzrostu sprzedaży w kategorii. Bazową ofertę dla kotów uzupełnią preparaty przeciwpchelne i przeciwkleszczowe, neutralizatory zapachów oraz niewielki wybór misek i smyczy w opcji z szelkami.

Małe zwierzęta – króliki i gryzonie oraz ptaki

Zaczniemy od wspomnianych wcześniej podłoży i ściółek klatkowych. Żwirek drzewny typu pellet, powinny uzupełniać na półce wióry drzewne, pełniące tę samą funkcję. Żwirek zapewni lepszą rentowność, ale popularne trociny mają nadal spore grono zwolenników, głównie z uwagi na cenę. Najpopularniejszym podłożem dla ptaków jest natomiast odpowiednio konfekcjonowany piasek kwarcowy.

Zapewnienie podstawowej grupy pokarmów dla gryzoni i królików będzie w większości sklepów istotnym elementem rozwoju półki zoologicznej. Początkowo należy wybierać towary oferowane w kartonikach o gramaturze ok. 500 g lub podobnej wielkości opakowaniach typu wiaderko. Sklepy, które zbudują już odpowiednie grono klientów mogą pomyśleć o premiumizacji półki pokarmów. Podstawą diety królików i wszystkich gryzoni jest świeże siano. Jest to obowiązkowa pozycja, która może nie zapewni wysokiej rentowności, ale na pewno zagwarantuje częste wizyty opiekunów w naszym sklepie. Obecnie na rynku mamy bardzo bogaty wybór sian. Oprócz wersji podstawowej, warto zapewnić także dostępność wariantów z dodatkami: ziołami i warzywami. W warstwie przysmaków nie może zabraknąć popularnych kolb lub kolbatonów. Dobry wybór należy zapewnić zarówno dla gryzoni, jak i ptaków.

Tak skonstruowana oferta dla większości sklepów spożywczych będzie stanowić zdecydowany postęp w rozwoju oferty oraz pozwoli na rozpoznanie rynku w zakresie lokalnej liczebności potencjalnych klientów. W zależności od obrotu generowanego na produktach dla danej grupy zwierząt możliwe będzie podjęcie dalszych decyzji w zakresie rozszerzenia lub zawężenia poszczególnych kategorii produktowych oraz zakresu działania w kwestii ofert sezonowych.

Zespół Ale Animale
Profesjonalna półka zoologiczna w Twoim sklepie









tagi: profesjonalna półka zoologiczna , sklepy spożywcze , karma , żwirek , sprzedaż , handel , zwierzęta , karma dla zwierząt ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51