Rynek retail zmienił się podczas ostatnich dwóch lat. Wzrosła liczba osób kupujących online, internet stał się dominującym miejscem poszukiwania informacji o produktach, a zakupy częściej finalizowane są na smartfonach.
„Wskutek pandemii i ograniczeń z nią związanych, rynek e-commerce w Polsce urósł w 2020 roku o 42%. Obecnie już 3 na 4 polskich internautów przynajmniej od czasu do czasu kupuje produkty przez internet. Dodatkowo pandemia zmieniła sposób, w jaki konsumenci robią zakupy. Online stał się miejscem pierwszego wyboru dla klientów, którzy poszukują informacji na temat produktów i odkrywają te, które chcą kupić. Dlatego tak istotne jest dobre zrozumienie potrzeb i zachowań klienta w sieci, by móc szybko i właściwie na nie odpowiedzieć. Nasze nowe narzędzia, Grow my Store i Nawigator Wyszukiwań Lokalnych, dokładnie analizują sytuację każdej firmy i generują bezpłatny raport z rekomendacjami na temat tego, co przedsiębiorcy powinni zmienić i ulepszyć w swoim e-biznesie, by nie zostać w tyle i dynamicznie się rozwijać” ‒ mówi Hanna Kulawczuk, Product Marketing Manager, Google Polska.
Grow My StoreTo bezpłatne narzędzie od Google, które pomaga sprzedawcom poprawić jakość obsługi klientów online, dzięki dostosowanym raportom i rekomendacjom opartym na analizie obecności w internecie. Narzędzie testuje witryny detaliczne pod kątem 22 wskaźników, pochodzących z kilku badań, które dotyczą najlepszych praktyk w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń klientów.
Po wpisaniu adresu URL witryny otrzymujemy raport z oceną strony oraz rekomendacjami. Najnowsza wersja Grow My Store pomaga przedsiębiorcom dowiedzieć się, jak poprawić ich obecność w internecie dzięki bardziej dostosowanym do potrzeb klientów sugestiom, porównuje ich z najlepszymi w swojej klasie sprzedawcami w swojej branży, pomaga zrozumieć, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej i dodatkowo udostępnia wybrane artykuły i zasoby dotyczące Covid-19.
Narzędzie dostępne jest tutaj:
https://growmystore.thinkwithgoogle.com/intl/pl_pl Nawigator Wyszukiwań LokalnychNarzędzie to dostarcza spersonalizowane wskazówki, które pomogą wyróżnić się firmie w wyszukiwarce i Mapach Google. Nawigator Wyszukiwań Lokalnych dokładnie analizuje Profil Firmy w Google i sugeruje, które zmiany właściciel firmy powinien wprowadzić do swojej wizytówki, aby przedsiębiorstwo prezentowało się bardziej atrakcyjnie dla potencjalnych klientów i by widoczne były wszystkie niezbędne informacje. Narzędzie jest bardzo intuicyjne i łatwe w użyciu - użytkownik musi jedynie wprowadzić nazwę swojej działalności, by po kilku minutach otrzymać wyniki analizy.
Narzędzie dostępne jest tutaj:
https://smallbusiness.withgoogle.com/intl/pl_pl/tools/local-opportunity-finder