- Dziś, w dobie internetu i siedzącego trybu pracy sport i ruch jest bardzo ważny. Rodzice również bardzo często w pogoni za pracą nie mają czasu na spędzanie czasu z dziećmi czy całą rodziną. A zajęcia sportowe są idealne do rodzinnych integracji. Podczas takich zajęć rodzic daje przykład swojemu dziecku, że uprawianie aktywności fizycznych jest bardzo ważne, a dziecko skoro widzi ćwiczącego tatę czy mamę stwierdza, że też chce ćwiczyć – czytamy w treści zgłoszenia. Jak informuje w zgłoszeniu Akademia zvINNA, do takich zajęć przyciągnie dzieci m.in. zabawowa forma aktywności, bez rywalizacji i walki o miejsce.
Podczas oficjalnego przekazania nagrody, oprócz przedstawiciela akademii zvINNA - laureata I edycji programu oraz przedstawicieli marki Diamant i jury akcji, na spotkaniu był obecny m.in. członek zarządu Pfeifer & Langen – Sebastian Tomaszewski, który opowiedział nie tylko o asortymencie czy zrównoważonej produkcji, ale również zamiłowaniu pracowników do maratonów, biegów przełajowych, kolarstwa czy pływania. Podczas spotkania omówiono też innowacyjny produkt ProSport, będący w ofercie marki Diamant i stworzony nomen omen z…. miłości do aktywności fizycznej. Jest on skierowany do sportowców, którzy podczas dużego wysiłku potrzebują zastrzyku energii – znawcy tematu wiedzą, że w takich sytuacjach organizm najlepiej przyswaja płynną dawkę cukru. Prosty skład, a także stały rozwój oferty smakowej sprawiają, że ProSport staje się coraz popularniejszy w grupie aktywnych sportowo.
Poza Akademią zvINNA w I edycji programu zostały nagrodzone: stworzenie zdrowej, zielonej przedszkolnej pracowni ekologicznej zgłoszone przez Stowarzyszenie Przyjaciół Publicznej Szkoły Podstawowej w Sielcu – Goszczyn, z województwa mazowieckiego oraz zakup 30 budek lęgowych dla jerzyków, walczących w naturalny sposób z muszkami czy komarami, uciążliwymi w okolicach Brodowa (projekt zgłoszony przez Stowarzyszenie Kobiet Aktywnych „Brodowianki”).
Diamant zachęca do udziału w kolejnej edycji akcji, która potrwa do końca listopada 2021. Tak, jak poprzednio, poszukiwane są kreatywne, pożyteczne inicjatywy angażujące lokalną społeczność i zmieniające otoczenie na lepsze. Mogą to być pomysły z każdej dziedziny życia, od urbanistyki, przez sztukę i sport, aż po kwestie społeczne. Program Dobre Działania jest skierowany do wszystkich – osób prywatnych oraz zrzeszonych w stowarzyszeniach, klubach i innych strukturach – którzy mają pomysł, jak zmieniać swoje otoczenie na lepsze. W specjalnym formularzu należy opisać inicjatywę, jej odbiorców, jest też możliwość dołączenia dodatkowych materiałów. W każdej edycji będą wyłaniani autorzy 3 najlepszych inicjatyw – każdy z nich otrzymuje po 3000 zł na wdrożenie swojego pomysłu. Organizatorzy nie oczekują wielu formalności, jedynym warunkiem jest to, by dostarczyć organizatorom materiały z realizacji, którymi będzie mógł się® posłużyć się w dalszej promocji akcji.
Regulamin pozwala zgłaszać dowolne inicjatywy w każdej edycji, tak więc wszyscy, którym nie udało się w pierwszej edycji, mogą ponownie spróbować swoich sił. Szczegółowe informacje i formularz zgłoszeniowy dostępny jest na
www.dobredzialania.pl.