Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Marek Jóźwik, Asseco Business Solutions
Szybki kontakt z producentem, dostęp do zasobów dostawcy o każdej porze, samodzielna realizacja zamówień poprzez portal czy wgląd w informacje o poziomie realizacji celów – to tylko niektóre z ułatwień usprawniających wszystkie procesy w handlu. O możliwościach automatyzacji opowiada Marek Jóźwik, Zastępca Dyrektora Działu Systemów Mobilnych i Platformy Connector w Asseco Business Solutions.
Jakie obecnie rozwiązania oferuje Asseco Business Solutions sieciom handlowym? Które z nich są najpopularniejsze?
Sieciom handlowym oraz sklepom zrzeszonym pod ich szyldem oferujemy rozwiązania wsparcia sprzedaży, które pomagają zautomatyzować proces rozliczania rabatów retrospektywnych oraz innych benefitów wynikających ze współpracy z dystrybutorami i producentami. Wspieramy też zdalną współpracę oraz komunikację z punktami sprzedaży i producentami – za pomocą Portalu Dla Sklepów. Umożliwiamy obsługę procesu sprzedażowego do konsumentów w modelu Click & Collect. Automatyzujemy proces zbierania danych z półek w oparciu o Image Recognition oraz pomagamy generować insighty i sugestie działań sprzedażowych.
Wśród powyższych rozwiązań, najbardziej podstawowe i kluczowe jest z pewnością usprawnienie zakontraktowanej współpracy z partnerami biznesowymi, czyli przejście z trybu „ręcznego” na automatyczny. To obecnie „pięta achillesowa” wielu sieci handlowych. A korzyści z automatyzacji rozliczeń są naprawdę ogromne. To przede wszystkim oszczędność czasu i nakładów pracy, wyeliminowanie pomyłek, dostęp do precyzyjnych danych na bieżąco i możliwość reakcji na problematyczne sytuacje w trakcie obowiązywania umowy, czyli de facto wpływania na wysokość ostatecznego wynagrodzenia. Warto przy tym dodać, że powyższe usprawnienia są możliwe poprzez przeniesienie przepływu danych do jednego środowiska (dla detalisty, dystrybutora i producenta), którego dostawca dba o jakość i poprawność danych, a także dostarczenie informacji biznesowej i jej komunikację.
Co nowego ostatnio wprowadziliście w celu ulepszenia/przyspieszenia procesów, które wspieracie?
Od jakiegoś już czasu stawiamy na popularną i równocześnie bardzo skuteczną digitalizację współpracy, w tym przypadku detalistów z partnerami biznesowymi oraz konsumentami. Inaczej mówiąc, umożliwiamy rozszerzanie lub przenoszenie części procesów handlowych do wirtualnej rzeczywistości.
Dobrym przykładem jest zdalna komunikacja i współpraca sklepów danej sieci z producentami – za pomocą Portalu dla Sklepów. Stanowi to uzupełnienie tradycyjnych kontaktów, czyli wizyt przedstawicieli terenowych w sklepach, które mają pewne ograniczenia (miejsca i czasu). Współpraca online pozwala zaś na szybki kontakt z producentem, dostęp do zasobów dostawcy o każdej porze, samodzielną realizację zamówień poprzez portal, wgląd w informacje o poziomie realizacji celów itp.
Z drugiej zaś strony rozwijamy narzędzia dla sieci handlowych, które umożliwiają internetową sprzedaż towarów znajdujących się w sklepach. Konsumenci dokonują zakupów online, sprzedawca kompletuje towary, zaś klient odbiera je w wybranej lokalizacji (tzw. model Click & Collect). Uważamy, że to poprawia wizerunek detalisty, zwiększa sprzedaż i otwiera się na nowych (bardziej innowacyjnych) konsumentów.
Jak obecnie zmieniają się wymagania klientów oraz jak na nie odpowiada Państwa firma?
Coraz więcej firm z branży retail rozumie potrzebę pozyskiwania jakościowych danych oraz wykorzystania ich potencjału w działaniach handlowych. My staramy się ułatwić im to zadanie. Z tego powodu nie tylko oferujemy rozwiązania informatyczne, ale również usługi konsultingowe i narzędzia, za pomocą których nasi klienci są w stanie realizować konkretne cele biznesowe. Może to być np. zwiększenie efektywności, wzrost przychodów czy zmniejszenie kosztów operacyjnych.
Wiele największych sieci handlowych oferuje produkty własne, które konkurują z innymi markami. Dlatego należy zadbać o ich odpowiednią ekspozycję i dostępność w sklepach. Na to właśnie pozwala nasze najnowsze rozwiązanie Image Recognition, które jest źródłem pozyskania danych półkowych – w oparciu o wykorzystanie zdjęć, szybkie ich przetworzenie oraz automatyczne przełożenie pozyskanych danych na wskaźniki KPI.
Image Recognition jest jednym ze źródeł pozyskania danych – tych najważniejszych, pochodzących z punktów sprzedaży. Jednak same dane to nie wszystko, jeśli nie wynikają z nich konkretne informacje – w sposób szybki i automatyczny, podpowiadając realizację najbardziej efektywnych działań. Tego właśnie oczekują najbardziej świadomi użytkownicy. Żeby sprostać ich wymaganiom, traktujemy Image Recognition jako element większego przedsięwzięcia z obszaru Sztucznej Inteligencji. Wykorzystując pozyskane dane, realizujemy projekty Data Science i „przekładamy” dane na wartościowe informacje (tzw. insighty). To szansa dla detalistów, by lepiej oceniać faktyczny stan biznesu i podejmować naprawdę dobre decyzje.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.