Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 59% Polaków kupuje prezenty na kilka dni przed świętami
59% Polaków kupuje prezenty na kilka dni przed świętami
Wtorek, 21 grudnia 2021
Prezenty kupujemy w tym roku na chwilę przed gwiazdką (59%), korzystając z bieżącej pensji lub oszczędności (87%). Pod choinką w Polsce znajdą się w tym roku przede wszystkim kosmetyki, ubrania i książki, kupowane tak samo często w internecie, co sklepach tradycyjnych – wynika z badania* ARC Rynek i Opinia zrealizowanych na zlecenie fintechu Mokka.
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, jednak wielu Polaków kupno prezentu zostawia jednak na ostatnią chwilę. Aż 59% Polaków kupuje prezenty na kilka dni przed świętami. Jedynie 29% z nas wybrało prezenty na miesiąc przed Bożym Narodzeniem lub wcześniej. Dla 12% jest to kwestia przypadku i trudno wskazać im konkretny termin. Co drugi Polak finansuje w tym roku zakupy z bieżącej pensji (51%), a 36% sięgnie po oszczędności. Część z nas zrobi zakupy korzystając z karty kredytowej (18%), ale już 6% korzystając z płatności odroczonych.
„Badania Mokka dotyczące zakupów przedświątecznych pokazują przede wszystkim, że Polacy nie tylko przekonali się do zakupów online, ale też z coraz większą swobodą poruszają się pomiędzy światem wirtualnym i rzeczywistym, łącząc korzyści wynikające z korzystania z różnych typów sklepów. W tym roku podchodzimy do wydatków ostrożnie, preferując bezpieczne i łatwo dostępne formy finansowania” – komentuje Marek Biernacki, zarządzający Mokka w Polsce. „Świąteczne wydatki pochłaniają sporą część naszego budżetu. Finansując zakupy przy wykorzystaniu płatności odroczonych możemy rozłożyć płatność w czasie, w oparciu o jasne i przejrzyste zasady” – dodaje Marek Biernacki.
Zakupy online i stacjonarnie
Mając pomysł na prezent zakupy realizujemy zarówno w sklepach stacjonarnych jak online. Zarówno pierwsza kategoria sklepów, jak druga ma niemal tyle samo zwolenników (30% preferuje zakupy przez internet lub aplikację, a 29% w sklepach stacjonarnych). Co ciekawe Polacy stosują również model mieszany zakupów, tj. sprawdza produkt, dostępność czy cenę stacjonarnie a następnie kupuje online (13%). Podobnie 13% badanych - sprawdza najpierw, co chce kupić w internecie, a zakup finalizuje stacjonarnie (13%). Jest też niewielka grupa osób, która kupuje produkty w internecie, które odbiera w sklepie tradycyjnym. 6% trudno wskazać preferowany sposób zakupu.
„Udział zakupów internetowych na pewno urósł w ostatnim czasie bardzo dynamicznie, to co zwraca jednak uwagę to coraz większa skłonność Polaków do łączenia form zakupów online i stacjonarnych. Tzw. omnikanałowość to trend, który będzie z pewnością wiodący w najbliższych latach” – komentuje Marek Biernacki, zarządzający fintechem Mokka w Polsce.
Pod choinkę: kosmetyki, odzież, książki
Święta Bożego Narodzenia są niezaprzeczalnie połączone z wręczaniem prezentów najbliższym i rodzinie. Jak pokazują badania Mokka najchętniej wręczamy bliskim kosmetyki (59%) lub odzież (43%). W dalszej kolejności książki (41%) oraz urządzenia elektroniczne (32%). Biżuterię i akcesoria wybiera 29% badanych. Popularnością cieszą się też gry planszowe (21%). Rzadziej wybieramy pragmatyczne rozwiązania takie jak karty podarunkowe (19%), czy gry komputerowe (13%).
Szukając prezentów świątecznych czerpiemy pomysły z bardzo różnych źródeł. Często idziemy zainspirować się do sklepów (34%). Spora grupa z nas konsultuje się również z rodziną (30%). Pomocne w kwestii prezentów okazują się social media – 25% z nas szuka pomysłu na prezent na Facebooku, Instagramie (17%), a nawet na Youtube (16%). Opinie na temat produktów weryfikujemy na forach internetowych (24%). Inspiracją są dla nas też artykuły prasowe (17%). Jedynie 7% z nas korzysta przy wyborze prezentu z podpowiedzi sprzedawców w sklepach.
Co chcielibyśmy otrzymać na święta?
Kategorie prezentów, które wręczamy niekoniecznie pokrywają się z tym, bo chcielibyśmy otrzymać. Badania Mokka mogą być więc pomocne dla osób, które nie zdecydowały jeszcze w kwestii prezentów świątecznych. Większość z nas chciałaby otrzymać urządzenie elektroniczne (36%), które wyprzedzają kosmetyki aż o 10 punktów procentowych. Ubrania też wcale nie są upragnionym prezentem – wybrałoby je na prezent dla siebie jedynie 22% ankietowanych. Biżuterię lub akcesoria takie jak np. to kolei marzenie tylko 21% ankietowanych. Co ciekawe, niemal tyle samo osób chciałoby otrzymać bilet lotniczy lub wyjazd w celach urlopowych. Tę kategorię prezentową wskazuje 19% Polaków. Warto też wiedzieć, że na Święta Bożego Narodzenia wolimy otrzymywać prezenty osobiste – rzeczy do domu lub wystroju wnętrz chciałoby otrzymać jedynie 13% z nas.
* Badanie przeprowadzone metodą CAWI na próbie reprezentatywnej n=600, w grudniu 2021 przez ARC Rynek i Opinia
W 2025 r. sytuacja na polskim rynku pracy powinna pozostać...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.