Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Rozmowa z Anną Stróżyńską, Dyrektorem ds. Marketingu HARIBO

Kategorie produktów

Rozmowa z Anną Stróżyńską, Dyrektorem ds. Marketingu HARIBO

Poniedziałek, 10 stycznia 2022 Autor: Monika Górka, HURT & DETAL Nr 01/191. Styczeń 2022
„Silne więzi z konsumentami, obok jakości produktów, są dla marki HARIBO priorytetem” – o komunikacji marketingowej, wsparciu w miejscu sprzedaży i rozwoju marki rozmawiamy z Anną Stróżyńską, Dyrektorem ds. Marketingu HARIBO.
Złote Misie to synonim żelek, bo jak myślimy o żelkach to „w głowie” mamy właśnie tego misia! To ważne osiągnięcie. Jakie cele wyznaczacie sobie na 2022 rok i kolejne lata?

HARIBO to najbardziej znana marka w kategorii będąca jej synonimem1, dlatego, gdy konsument myśli o żelkach, od razu ma przed oczami HARIBO. Wysoka świadomość naszej marki pozwala utrzymywać najbardziej lojalnych konsumentów i wpływa na decyzje zakupowe przy półce. HARIBO kojarzone jest w szczególności jako marka różnorodna, innowacyjna oraz dająca konsumentom dziecięcą radość, a także jako ekspert kategorii i marka oferująca produkty najwyższej jakości2, co jest obecnie bardzo ważnym driverem wzrostu.

Celem HARIBO jest dalsze zwiększanie penetracji rynku, widoczności oraz częstotliwości zakupu, a także ciągłe rozszerzanie dystrybucji. W 2021 roku znacząco poprawiliśmy dostępność naszych produktów, co w połączeniu z wysoką jakością i znaną, zaufaną marką jest gwarancją dalszego dynamicznego rozwoju HARIBO w 2022.

Oferta jest wciąż rozwijana, pojawia się sporo nowości. Jak reagują na nie polscy konsumenci? Czy preferują nowe doznania smakowe, czy wolą tak zwane klasyki?

Żelki to segment wyróżniający się wśród słodyczy. Ich jedzenie to wciągająca zabawa, a dodatkowo są poręczne i dyskretne, nie brudzą rąk, świetnie sprawdzają się w podróży, są idealne do dzielenia się i postrzegane jako mniej kaloryczne niż inne słodycze. To produkty, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem konsumentów we wszystkich grupach wiekowych. Doskonale pokrywają różne potrzeby oraz okazje i świetnie wpisują się w naszą codzienność, a także w rosnący trend konsumpcji w domu spowodowany pandemią. Ze wzglądu na dużą różnorodność, konsumenci chętnie sięgają po żelki w różnych sytuacjach, np. podczas oglądania filmów, jazdy samochodem, czy spożywają je jako drobną przekąskę w ciągu dnia. Najpopularniejsze są żelki owocowe, ale obserwujemy dużą dynamikę wzrostu wariantów kwaśnych, które najchętniej wybierają konsumenci w wieku 14-29 lat, poszukujący ciekawych doznań smakowych. Kupujący żelki są również bardzo otwarci na nowości, dlatego HARIBO oferuje różnorodny asortyment, w tym warianty sezonowe oraz limitowane edycje.

Zaufanie do marki wynika przede wszystkim z jakości, powtarzalnej i niezmiennej. Jakie inne czynniki budują to przywiązanie?

HARIBO to marka posiadająca bardzo lojalnych klientów we wszystkich grupach nabywców. Zaufanie oraz lojalność konsumentów wiążą się oczywiście z najwyższą jakością oferowanych produktów, ale również ze świadomym budowaniem oferty. HARIBO uważnie śledzi trendy konsumenckie i wprowadza nowości odpowiadające na potrzeby i oczekiwania klientów. Marka zapewnia także silne wsparcie marketingowe produktów, promując swoją ofertę w największych stacjach telewizyjnych, prasie oraz budując relacje z fanami w mediach społecznościowych. Silne więzi z konsumentami, obok jakości produktów, są bowiem dla marki HARIBO priorytetem.

W kategorii impulsowej liczy się także opakowanie i odpowiednia ekspozycja w sklepie. Prosimy o kilka praktycznych wskazówek dla kupców. Jak wspieracie detalistów w punktach sprzedaży?

Żelki są produktem impulsowym, więc ważna jest ich dostępność i dobra ekspozycja. Dlatego HARIBO oferuje punktom handlowym atrakcyjne materiały POS i okolicznościowe standy, które pomagają efektywnie wyeksponować asortyment, zwracając uwagę klientów sklepów. Warto zadbać także o zróżnicowaną ofertę żelek w punkcie sprzedaży, gdyż jak pokazują badania, żelki i pianki są kupowane przez ponad 60% gospodarstw domowych w Polsce3. Jest to kategoria, która z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem konsumentów, nawet w obliczu obecnej sytuacji związanej z pandemią. Niekwestionowanym liderem rynkowym pozostaje marka HARIBO, która jest siłą napędową kategorii i w największym stopniu ją rozbudowuje, odnotowując wzrost sprzedaży o 11% w porównaniu z rokiem ubiegłym4.

Olbrzymia lojalność konsumentów oraz atrakcyjna i zróżnicowana oferta to gwarancja zainteresowania klientów oraz dużej rotacji produktów na półce. Warto więc na bieżąco rozwijać ofertę produktów HARIBO w punkcie sprzedaży.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Górka





1 źródło: HARIBO Global Brand Tracking 2021
2 źródło: Dane z badania potrzeb i zwyczajów związanych ze spożywaniem żelek, GFK na zlecenie HARIBO, kwiecień 2020 r.
3 źródło: HARIBO za GfK Polonia, Panel Gospodarstw Domowych, kategoria: żelki, pianki i pianko-żelki, rynek: Cała Polska, cała populacja gospodarstw domowych, fakt: penetracja, okres: rok 2020
4 źródło: HARIBO za Nielsen – Panel handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), Sprzedaż wartościowa marki HARIBO, kategoria: żelki i pianki, okres skumulowany: sierpień 2020 – wrzesień 2021



tagi: HARIBO , słodycze , produkcja , sprzedaż handel , konsument , rynek spożywczy , FMCG , przemysł spożywczy ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51