Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Nestlé przedstawia wyniki finansowe za rok 2021
Organiczny wzrost wyniósł 7.5% przy rzeczywistym wzroście wewnętrznym 5.5% (RIG) i pozytywnym wpływie zmian cen na poziomie 2.0%. Wzrost był wspierany przez utrzymanie pozytywnej dynamiki sprzedaży detalicznej, stałą poprawę wzrostów w kanałach out-of-home, wzrost cen i udziałów w rynku - czytamy w komunikacie spółki.
Całkowita wartość zaraportowanej sprzedaży wzrosła o 3.3% do 87.1 mld CHF (2020: 84.3 mld CHF). Wpływ zmian kursów walutowych zmniejszył sprzedaż o 1.3%. Negatywny wpływ akwizycji netto wyniósł 2,9%.
Bazowa marża zysku operacyjnego bez wpływu zdarzeń jednorazowych (UTOP) osiągnęła poziom 17.4% po spadku o 30 punktów bazowych. Zaraportowana marża zysku operacyjnego na działalności handlowej (TOP) zmalała o 290 punktów bazowych do 14.0%, w dużej mierze odzwierciedlając odpis wartości dotyczący firmy Wyeth.
Zysk bazowy na akcję bez zdarzeń jednorazowych wzrósł o 5.8% przy stałym kursie walutowym i wzrósł o 5.1% w oparciu o dane zaraportowane do 4.42 CHF. Zaraportowany zysk przypadający na jedną akcję wzrósł o 41.1% do 6.06 CHF, w dużej mierze odzwierciedlając zysk ze zbycia akcji L’Oréal.
Wolne przepływy pieniężne zmalały o 14.9% i wyniosły 8.7 mld CHF, odzwierciedlając przejściowo wyższe nakłady inwestycyjne i poziomy zapasów.
Zarząd proponuje podwyżkę dywidendy o 5 centymów do 2.80 CHF na akcję, co oznacza 27 kolejnych lat wzrostu dywidendy. W sumie w 2021 roku 13.9 mld CHF zostało zwrócone akcjonariuszom na bazie dywidendy i wykupu akcji.
Poczyniono dalsze postępy w zarządzaniu portfelem. Rotacja portfela produktowego od 2017 roku wyniosła około 20% całkowitej sprzedaży w 2017 roku.
Prognoza na 2022 rok: spodziewamy się całorocznego wzrostu organicznego sprzedaży na poziomie około 5%. Prognozowana bazowa marża zysku operacyjnego pomiędzy 17.0% i 17.5%. Oczekuje się, że zysk bazowy na akcję w stałej walucie i efektywność kapitałowa wzrosną.
Prognoza średniookresowa: zrównoważony średnio jednocyfrowy wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym. Dalsza umiarkowana poprawa podstawowej marży zysku operacyjnego. Kontynuacja rozważnej polityki alokacji kapitału i poprawa efektywności kapitałowej.
Mark Schneider, CEO Nestlé, skomentował: „W 2021 r. niezmiennie koncentrowaliśmy się na realizacji naszej długoterminowej strategii i zwiększaniu inwestycji rozwojowych, jednocześnie pokonując wyzwania związane z globalnym łańcuchem dostaw. Silny organiczny wzrost i zwiększenie udziałów w rynku osiągnęliśmy dzięki dyscyplinie realizacji strategii, płynnie wprowadzanych innowacjach i intensywnej cyfryzacji. Ograniczyliśmy wpływ wyjątkowego poziomu inflacji dzięki starannemu zarządzaniu kosztami i odpowiedzialnemu ustalaniu cen. Solidny wzrost zysku na akcję dowodzi odporności naszego modelu tworzenia wartości. Cały zespół Nestlé wykazał się wzorową wytrwałością i elastycznością w wymagającym środowisku. Kontynuowaliśmy ewolucyjne zmiany naszego portfolio, koncentrując się na kategoriach o atrakcyjnych możliwościach wzrostu i zróżnicowanej ofercie. Ostatnie przykłady obejmują przejęcie głównych marek The Bountiful Company oraz zbycie głównych marek wody w Ameryce Północnej. Konsekwentnie rozwijaliśmy program zrównoważonego rozwoju – pomagamy poprawiać dobrostan naszych konsumentów, regenerować środowisko i wzmacniać społeczności rolnicze. Kontynuowaliśmy tworzenie wartości dla naszych akcjonariuszy poprzez zdyscyplinowaną alokację kapitału, stale rosnące dywidendy i znaczące wykupy akcji. Patrząc w przyszłość jesteśmy pewni siły naszego modelu tworzenia wartości".
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.