Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 87% pracowników chce, aby jego pracodawca zaangażował się w pomoc dla Ukrainy
87% pracowników chce, aby jego pracodawca zaangażował się w pomoc dla Ukrainy
Poniedziałek, 14 marca 2022
Aż 87% zapytanych pracowników chce, aby jego pracodawca zaangażował się w pomoc dla Ukrainy. Co trzeci zapytany deklaruje, że jego firma już to zrobiła, a według 59% planuje takie działania. Aż 88% pracujących Polaków dyskutuje obecnie w pracy o formach pomocy dla uchodźców. Za najskuteczniejszą formę wsparcia dla Ukrainy 52% zapytanych uważa zorganizowanie w firmie zbiórki żywności, ubrań oraz artykułów medycznych i przekazanie ich do wskazanych punktów. To główne wnioski z badania „Pomoc dla Ukrainy z perspektywy pracowników” zrealizowanego przez firmę Dailyfruits.
Wyniki badania pokazują jak ważnym tematem dla Polaków jest wsparcie Ukrainy i uchodźców przybywających aktualnie do naszego kraju. Polacy pomagają m.in. wpłatami na organizacje humanitarne, pełnią rolę wolontariuszy, przygotowują prywatne zbiórki i noclegi, ale także chcą angażować się w pomoc we współpracy ze swoimi pracodawcami. Zdaniem 87% respondentów pracownicy firm też powinny włączyć się w pomoc Ukrainie, gdyż każdy gest jest teraz ważny – jak deklaruje 47% zapytanych, w pracy też warto angażować się w wartościowe akcje – jak twierdzi 40% respondentów.
Pracownicy popierają pomoc swoich pracodawców dla Ukrainy
Większość pracowników biorących udział w badaniu Dailyfruits podkreśla, że chcą, aby ich firma zaangażowała się w wsparcie dla Ukrainie. Według 48% respondentów pokazuje to, w jakim miejscu pracują, a 39% oświadcza, że jest to dla nich bardzo ważne. Pomoc dla Ukrainy to główny temat rozmów pracowników. Dla 46% ankietowanych jest to aktualnie temat numer jeden w firmie, a dla 42% jest to chęć potwierdzenia, że nie chcą być bierni wobec dramatu rozgrywającego się na Ukrainie.
Pracujący Polacy widzą wiele możliwości wsparcia dla Ukrainy, jakie mogą realizować ze swoimi współpracownikami i pracodawcami. Największym poparciem cieszy się zorganizowanie w firmie zbiórki żywności, ubrań oraz artykułów medycznych i przekazanie ich do wskazanych punktów – 52% odpowiedzi oraz zorganizowanie zbiórki wśród pracowników i podwojenie zebranej kwoty przez pracodawcę – 30% odpowiedzi. Kolejne skuteczne zdaniem pracowników inicjatywy to promocja w firmie wpłat na zbiórkę organizowaną przez wybraną organizację humanitarną – 19% odpowiedzi, przekazanie produktów i udostępnienie usług dla uchodźców z Ukrainy – 14% odpowiedzi oraz zorganizowanie firmowej grupy wolontariuszy – 14% wskazań. Nie brakuje też respondentów, którzy są za zatrudnieniem uchodźców z Ukrainy i przygotowaniem programu adaptacyjnego z udziałem pracowników oraz za zamanifestowanie solidarności dla Ukrainy w ramach realizacji firmowego eventu.
Wyniki zrealizowanego przez nas badania pokazują, że pracownicy w Polsce chcą aby, ich pracodawcy włączyli się w pomoc Ukrainie. Wiele firm podejmuje tę inicjatywę i szuka różnych form realizacji takich działań. My na przykład zapraszamy naszych klientów i partnerów do wspólnej akcji „Pomoc uchodźcom z Ukrainy”. Za naszym pośrednictwem firmy mogą wysłać przygotowane przez nas paczki żywnościowe m.in. do centrów pobytowych dla uchodźców czy wybranych instytucji i organizacji pomocowych. Jest to akcja, w ramach której firmy mogą wykorzystać też zakładowy fundusz świadczeń socjalnych i zaangażować wszystkich swoich pracowników w szczytnym celu. Pracownicy otrzymują specjalne kody na przygotowane paczki żywnościowe dla uchodźców, sfinansowane przez pracodawców i decydują gdzie będzie skierowana pomoc. My na bieżąco zajmujemy się konfekcjonowaniem, pakowaniem i dystrybucją paczek. – mówi Jacek Kwiecień, dyrektor generalny Dailyfruits.
Aż 74% uczestników badania „Pomoc dla Ukrainy z perspektywy pracowników" zadeklarowało, że jeśli otrzymałoby wielkanocną, upominkową paczkę żywnościową od pracodawcy, to przekazałoby ją na wsparcie uchodźców z Ukrainy. Z kolei co czwarty rozważyłby taką możliwość.
Pomoc pracodawców dla Ukrainy zyskuje uznanie pracowników
Zdaniem 91% uczestników badania, pracownicy bardzo pozytywnie postrzegają pracodawców, którzy angażują się w pomoc dla Ukrainy. Według 48% respondentów są oni dumni ze swojego pracodawcy. W opinii 43% dzielą się pozytywnymi opiniami o swoim pracodawcy w mediach społecznościowych i mocniej utożsamiają się z firmą, w której pracują.
Pracodawcy włączający się w działania pomocowe dla Ukrainy zyskują nie tylko uznanie pracowników, ale także ich zaangażowanie i wzmocnienie więzi na linii pracodawca – pracownicy, jak twierdzi 30% zapytanych. Zdaniem 23% respondentów zaangażowanie się pracodawcy w ten szczytny cel daje także poczucie, że pracują w firmie, gdzie liczą się wartości humanitarne.
Badanie sondażowe „Pomoc dla Ukrainy z perspektywy pracowników” zostało zrealizowane przez Dailyfruits w formie ankiety online na próbie 327 respondentów w dniach 3-8.03.2022.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.