Jakie trendy są obecnie najwyraźniejsze na rynku baterii?
Trend, o którym nieco zapomnieliśmy w czasie pandemii, a który obecnie znów zyskuje na znaczeniu wśród konsumentów, to popularność rozwiązań przyjaznych środowisku. Jako VARTA od lat pracujemy nad tym, by nasza produkcja była zrównoważona. Jesteśmy w pełni zaangażowani w redukcję naszego śladu środowiskowego, do 2027 r. chcemy być neutralni pod względem emisji CO2. Dodatkowo całkowicie wyeliminowaliśmy plastik z opakowań wielu produktów, a w pozostałych zastosowaliśmy do 90% surowców wtórnych, co pozwoli nam zaoszczędzić 94 tony plastiku rocznie.
Jak na współczesne potrzeby konsumenckie odpowiada VARTA AG?
VARTA we wrześniu 2021 r. rozpoczęła komunikację zmian towarzyszących swojemu rebrandingowi. Wprowadziliśmy na rynek udoskonalone, bardziej wydajne produkty i zupełnie nowe opakowania. Szczególnie innowacyjny jest nasz nowy, oczekujący na rejestrację patentu, sposób otwierania i zamykania opakowań. Pozwala on na zamknięcie opakowania po wyjęciu ogniw, chroniąc pozostałe przed przypadkowym wypadnięciem. Zużyte baterie można włożyć z powrotem do opakowania, aby następnie wygodnie się ich pozbyć w specjalnym punkcie zbiórki. Wraz z nowym designem opakowań VARTA nie tylko oferuje konsumentom podwyższony komfort użytkowania i zachęca do proekologicznych zachowań, ale także zapewnia detalistom lepszą widoczność w punkcie sprzedaży, co pozwala znacznie zminimalizować ich ślad środowiskowy.
Ponadto w ramach nowej serii LONGLIFE, baterie AA i AAA LONGLIFE Max Power oferują teraz 5% więcej mocy, a baterie LONGLIFE Power zapewniają 6% więcej mocy – większa wydajność oznacza mniej zużytych ogniw i mniej odpadów.
Co wyróżnia VARTA AG na tle konkurencji?Reprezentujemy jakość „made in Germany” i jesteśmy jej konsekwentnie wierni od ponad 130 lat. Nasze baterie produkowane są w Niemczech, co pozwala nam szybko reagować na zmienne zapotrzebowanie rynkowe oraz minimalizuje nasz ślad węglowy. Nieustannie wspieramy naszych partnerów ekspercką wiedzą zdobytą na zróżnicowanych, europejskich rynkach, oferujemy także wsparcie w postaci materiałów POS i akcji konsumenckich.
Jak wspierają Państwo sprzedaż swoich produktów w punktach detalicznych?
Ważnym mechanizmem wparcia, na który liczą nasi partnerzy, są konkursy konsumenckie. Pozwalają one przyciągnąć uwagę konsumenta do produktu, zachęcić do powiększenia koszyka zakupowego, są okazją do wstawienia promocyjnych stojaków i uatrakcyjnienia zakupów w danym punkcie. Nasza akcja, która ruszyła 4 kwietnia, wpisuje się w aktualne trendy eko i zero waste – wystarczy kupić dowolny produkt VARTA, aby mieć szansę wygrać inteligentną doniczkę, która sama zadba o świeże zioła czy kwiaty. Akcji towarzyszy kampania online oraz wsparcie influencerów.
Więcej szczegółów na
wyobrazsobiewiecej.pl.
Dziękuję za rozmowę.
Weronika Nowak