Projekt ReFresh to zmodernizowany i powiększony koncept uniwersalnego supermarketu sieci Delikatesy Centrum. Sklep został zaprojektowany tak, by na relatywnie niewielkiej powierzchni sprzedażowej (ok. 400 m.kw.) wzmocnić realizację misji codziennych zakupów, łącząc ją z wybranymi funkcjami convenience i stock up (czyli zakupami robionymi na zapas).
Świeże spojrzenie na codzienne zakupy
W nowym projekcie sklepu rozszerzona została przestrzeń i asortyment kategorii świeżych, a w szczególności strefa dań gorących, przygotowywanych codziennie w sklepie oraz produktów gotowych do wypieku w domu. Do dań gorących została dedykowana testowana w warunkach sklepu marka Ogniem i Pieprzem – w postaci wydzielonej sekcji przy ladzie tradycyjnej. Ogniem i Pieprzem po fazie pilotażu będzie marką wdrażaną w pozostałych placówkach Delikatesów Centrum.
– Dostrzegamy potencjał na co najmniej kilkaset supermarketów w bardziej zaawansowanej specyfikacji – zarówno nowych, jak i powstałych w wyniku modernizacji obecnych sklepów w nowoczesnym formacie miejskim lub wiejskim. Takie Delikatesy Centrum – dzięki wiodącej ofercie produktów świeżych, w tym gorących, uzupełnionej o standardowy asortyment, kategorie przemysłowe, wybrane usługi, a także produkty lokalne – będą atrakcyjnym modelem franczyzowym. Sklep we Wrocławiu jest platformą testową dla kilku rozwiązań, m.in. wysokiej jakości oferty gastronomicznej. Otwarcia kolejnych sklepów z innymi pilotażowymi inicjatywami planujemy w najbliższych miesiącach. Naszym celem jest wypracowanie konceptu franczyzowego supermarketu, który przy ok. 400 m.kw. powierzchni handlowej będzie wiodącym sklepem w okolicy, w pewnym sensie centrum lokalnej społeczności. By to osiągnąć, sklep – poza odpowiednią lokalizacją – powinien poszerzyć ofertę o specyficzne rozwiązania convenience, jeśli chodzi o misję tzw. codziennych zakupów. Delikatesy Centrum we Wrocławiu zostały otwarte miesiąc temu, tak że możemy wyciągnąć dopiero pierwsze wnioski. Myślę jednak, że jesteśmy już blisko takiego modelu – mówi Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Eurocash.
Gotowanie w stylu convenience
Chociaż konsumenci lubią i starają się gotować samodzielnie, coraz częściej oczekują, że znajdą w pobliskim sklepie także wysokiej jakości świeże dania gotowe. Nowoczesny supermarket, jakim są Delikatesy Centrum w odświeżonym formacie, ma na celu zapełnienie luki pomiędzy tradycyjnym jedzeniem pakowanym, które trzeba przygotować w domu, a daniami z lokali gastronomicznych, będących kosztownym sposobem na codzienne żywienie. – Convenience w naszym wydaniu to nie są kanapki czy hot dogi. Podejmujemy się ambitnej próby stworzenia oferty wysokiej jakości dań gotowych, zarówno gorących, jak i do wypieku w domu, które mają szansę wejść do codziennego menu naszych konsumentów. Inicjatywa Ogniem i Pieprzem po fazie testów będzie jednym z narzędzi oddanych w ręce franczyzobiorców, zwiększającym unikalność Delikatesów Centrum – dodaje Michał Groniewski, odpowiedzialny za rozwój konceptu sklepu.
Poza rozszerzoną ofertą produktów świeżych, Delikatesy Centrum w formacie ReFresh charakteryzują się także innymi rozwiązaniami pilotażowymi, m.in. wydzieleniem strefy chłodzonej dedykowanej na grill czy zmodyfikowaniem strefy kasowej, zarówno z perspektywy doświadczenia konsumenta (w tym elementów wizualizacji wewnętrznej), jak również procesów w sklepie.
Źródło: Grupa Eurocash
Fot: mat. prasowe
tagi: Delikatesy Centrum , ReFresh , sieć handlowa , supermarket , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , nowe placówki handlowe , Grupa Eurocash ,
To już kolejny z rzędu dwucyfrowy wzrost w relacji rocznej...
Dane M/platform z handlu tradycyjnego wskazują, że w lipcu...
Prawie połowa Europejczyków deklaruje, że znacznie...
Znacznie mniej finansowania aut, za to zyskują maszyny i...
Shell Polska, operator kurierski DPD Polska i...
Żabka rozwija nowoczesną logistykę opierającą się na idei...
Głosowanie w Parlamencie Europejskim przesądziło o...
– Musimy zadbać o to, żeby nie zabrakło w Polsce ani...
W I półroczu br. wzrosty sięgały nawet 80 proc. ...
Stawki raczej nie wrócą do poziomu sprzed pandemii...
Coraz więcej skarg od konsumentów...
Eksperci podpowiadają, jak przez to sprawnie przejść...