Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Lidl Polska platformą wzrostu dla polskich firm. Rekordowe wyniki eksportu
Lidl Polska platformą wzrostu dla polskich firm. Rekordowe wyniki eksportu
Poniedziałek, 30 maja 2022
Blisko 4,3 mld zł wyniosła w 2021 roku wartość eksportu polskich produktów na zagraniczne rynki, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska. Natomiast w ciągu 4 ostatnich lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 13 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw. Promowanie polskich produktów na zagranicznych rynkach oraz rozwój krajowych przedsiębiorstw to klucz do wspólnego sukcesu Lidl Polska i dostawców.
Pozycja, jaką przez 20 lat funkcjonowania na polskim rynku wypracował Lidl Polska, przekłada się na silny i pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. Lidl Polska na co dzień współpracuje z ponad 740 dostawcami z Polski, natomiast w ofercie sieci każdego dnia klienci mają dostęp do ponad 480 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”. Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidl, które dzięki rekomendacjom zakupowym Lidl Polska trafiają na półki sklepów sieci działających poza granicami kraju. Tylko w 2021 roku 276 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 4,3 mld zł. Natomiast w ciągu czterech lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł. Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie – Lidl Polska w dalszym ciągu zamierza promować i wspierać eksport polskich produktów na rynkach zagranicznych.
Top 7 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym stanowiły w 2021 roku – Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Wielka Brytania oraz Bułgaria. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso drobiowe, wędliny i ser żółty. Bardzo popularnym dobrem eksportowym okazało się także polskie masło.
„Bardzo cenimy współpracę z naszymi dostawcami. Dzięki niej z powodzeniem udaje nam się nie tylko odpowiedzieć na potrzeby polskich konsumentów, ale też promować polskie produkty na rynkach zagranicznych. W 2021 roku wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci Lidl Polska przez 276 polskich dostawców do 28 europejskich krajów wyniosła blisko 4,3 mld PLN. Natomiast w ciągu 4 lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł. Te liczby mówią same za siebie” – komentuje Wojciech Grohn, Członek Zarządu Lidl Polska.
Produkty nabiałowe to niezwykle istotna kategoria spożywcza zarówno dla polskich jak i zagranicznych konsumentów. Lidl Polska od wielu lat współpracuje z Grupą Mlekovita, firmą ze 100-procentowym polskim kapitałem. Firma dostarcza do sklepów Lidl produkty w ramach marki własnej Pilos oraz w ramach brandu Mlekovita. „Lidl umożliwia polskim producentom ekspansję na rynki zagraniczne. Stała współpraca pomiędzy Lidlem a Grupą Mlekovita pozwala skutecznie planować inwestycje produktowe, właściwie zarządzać planem produkcyjnym oraz precyzyjnie trafiać w gusta konsumenckie. Na europejskie rynki dostarczamy najwyższej jakości produkty pod marką Pilos, w tym sery dojrzewające w plastrach, sery topione, śmietany, serki homogenizowane, sery sałatkowo-kanapkowe oraz linie jogurtów naturalnych i owocowych. Bardzo cenimy partnerską współpracę gdyż przekłada się na znaczący wzrost korzyści biznesowych. Porównując obroty z roku 2021 do 2020, zanotowaliśmy ok. 37-procentowy wzrost!” – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita.
Samo funkcjonowanie sklepów Lidl Polska w roku obrotowym 2020 miało istotny, pozytywny wpływ na gospodarkę. Poza codzienną działalnością sklepów gospodarkę napędzały zakupy potrzebne do ich utrzymania oraz wydatki pracowników, które dalej krążą w gospodarce. W rezultacie firma szacuje, że w roku obrotowym 2020 funkcjonowanie sklepów Lidl Polska wygenerowało ponad 6,3 mld zł netto wartości dodanej, z czego 3,5 mld zł netto powstało w samej spółce, a 2,8 mld zł netto u dostawców sieci Lidl Polska i dzięki pensjom wypłaconym pracownikom.
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.