Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Nadciąga wakacyjny boom zakupów

Wiadomości

Nadciąga wakacyjny boom zakupów

Środa, 01 czerwca 2022
Sprzedawcy oraz eksperci ds. handlu spodziewają się największego od paru lat wakacyjnego „boomu” zakupowego w tradycyjnych sklepach i galeriach handlowych. Według ostatnich analiz PEKAO, cytowanych przez agencje Reutera, już w marcu wartość sprzedaży detalicznej przekroczyła zakładane prognozy i powróciła do trendu sprzed pandemii[1].
Letni boom zakupowy – szczególnie w przypadku produktów, na które popyt rośnie w tym sezonie jak odzież, kosmetyki i środki pielęgnacji czy alkohole również najprawdopodobniej znacząco przekroczy predykcje zarówno analityków, jak i samych handlowców.

– Zniesienie stanu pandemii, okres sprzyjający podróżom oraz towarzyszącym im zakupom w miejscowościach turystycznych, odświeżenie swojej garderoby oraz liczne imprezy okolicznościowe w czasie wakacyjnym to główne czynniki napędzające sprzedaż tych kategorii produktowych. To również okres, w którym konsumenci bardziej nastawiają się na zakupy w tradycyjnych, fizycznych sklepach i sygnał dla sprzedawców, by poza handlowymi żniwami przygotowali się także na związane z nimi ryzyka – tłumaczy Ewa Pytkowska, Business Unit Director w Checkpoint Systems.

Lato po konsumencku

Ostatnia analiza firmy Criteo – Shopper Story 2022, Consumer Trends & Future of Commerce2, przedstawiająca globalne konsumenckie trendy w okresie letnim w pełni koresponduje z powyższymi stwierdzeniami. I dowodzi także, że na spodziewany, wakacyjny boom sprzedażowy przygotować powinni się nie tylko polscy handlowcy, ale sprzedawcy z niemal całego świata.

Wynika z niej, że aż 35% konsumentów planuje w lecie 2022 roku częstsze uczestnictwo w prywatnych wydarzeniach oraz imprezach (takich jak m.in. wesela) – to niemal dwukrotnie więcej niż w 2021r, kiedy to odsetek ten wynosił 17%. Nic więc dziwnego, iż plany związane z powiększeniem zasobów swojej garderoby i zakupami nowej odzieży ma w tym roku 36% badanych - to już ponad 2 razy więcej niż przed rokiem (15%). O wiele więcej respondentów zamierza chętniej i częściej spędzać czas – a co za tym idzie również więcej wydawać – w restauracjach (45% w 2022 vs 13% w 2021). Podobnie ma to miejsce w przypadku spotkań z przyjaciółmi, jakie ankietowani planują na sezon letni 2022 roku – więcej tego typu spotkań planuje niemal połowa globalnych konsumentów, podczas gdy przed rokiem na taki zamiar wskazywało jedynie 11% z nich.

Analiza pokazuje również, które kategorie produktów cieszą się najbardziej rosnącym popytem w tym okresie. I choć w tym przypadku są to dane z rynku amerykańskiego, to w większości są spójne ze statystykami ze Starego Kontynentu oraz Polski. I tak, dla przykładu, w sierpniu 2021 roku sprzedaż spodni była o 64% większa niż w tym samym miesiącu roku ubiegłego, tzw. sukienek koktajlowych o 94%, garsonek zaś o 123%. Zwyżki dotyczą jednak nie tylko odzieży. Wartość sprzedanych perfum wzrosła wówczas o 44%, kremów do golenia o 51%, zaś elementów biżuterii takich jak kolczyki o 45%.

Kontrola nad boomem

Wraz ze zwiększoną aktywnością konsumentów w sezonie letnim, proporcjonalnie rośnie liczba odwiedzających sklepy, supermarkety czy galerie handlowe, którzy postanawiają wykorzystać ten czas na nieuczciwe praktyki. Według opracowania Crime&Tech oraz Checkpoint Systems – „Bezpieczeństwo w handlu detalicznym w Europie”3, lato to dla największej liczby sprzedawców (niemal 40%), drugi, najbardziej niebezpieczny pod kątem ryzyka kradzieży czas, zaraz po zimie i świątecznej gorączce zakupów.

– Zarówno mniejsi sprzedawcy jak i duże sieci handlowe powinny uwzględnić ten fakt, i rozważyć wdrożenie odpowiednich zabezpieczeń dla swoich, cieszących się większym zainteresowaniem w lecie, produktów. Mowa tutaj choćby o akcesoriach utrudniających kradzież odzieży, okularów słonecznych – Alpha OptiLock, zabezpieczeniach maszynek do golenia czy kosmetyków z filtrami przeciwsłonecznymi i środków pielęgnacji szczególnie potrzebnych latem – dodaje Ewa Pytkowska z Checkpoint Systems.

Warto również dodać, że to właśnie w tym czasie, w największym stopniu zapełniają się fizyczne sklepy, choć oczywiście E-Commerce także nie powinien widocznie hamować. To, co zdaniem konsumentów biorących udział w badaniu Criteo, przekonuje do wyboru tradycyjnego sklepu w tym okresie to przede wszystkim natychmiastowa potrzeba posiadania danego produktu, dogodna lokalizacja punktu handlowego czy lepsze możliwości zapoznania się z nim „na żywo”, co jest nieocenione np. w przypadku zakupu odzieży i możliwości jej przymierzenia.  

Handel już nabiera rozpędu

Zgodnie z danymi GUS, sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła o 22% r/r w marcu 2022 i był to najwyższy odnotwany wzrost od kwietnia 20214, widocznie przewyższający prognozę na poziomie 19,5%. Poza znaczącym udziałem sprzedaży paliw, ogromny wkład w ten przyrost miała rozpędzająca się sprzedaż tekstyliów, odzieży i obuwia, która powiększyła się aż o niemal 47%, względem wzrostu w wysokości zaledwie 6,5% w marcu 2021. Co ciekawe, ogółem, w państwach Unii Europejskiej, sprzedaż detaliczna wzrosła średnio w marcu tego roku jedynie o 1,7%5.




1  https://www.reuters.com/world/europe/consumer-boom-nearly-over-central-europe-heads-into-decade-peril-2022-05-04/
2  https://www.criteo.com/blog/shopper-story-2022-global-consumer-trends-the-future-of-commerce/
3  https://checkpointsystems.com/pl/reports/retail-security-in-europe/
4  https://www.money.pl/gospodarka/wojna-nie-zniechecila-polakow-do-zakupow-dane-gus-pokazaly-duze-przyspieszenie-w-sprzedazy-6760912927984448a.html
https://tradingeconomics.com/european-union/retail-sales-yoy




Źródło: Checkpoint
Fot: Pixbay





tagi: sprzedaż , handel , zakupy , prognozy , gospodarka , finanse , ekonomia ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51