Kompania Piwowarska w zeszłym roku zadebiutowała na rynku piw bezalkoholo¬wych wprowadzając LECHa Free. W życiu bardzo często zdarzają się sytuacje, w których konsumenci chcą się bawić i spędzać czas przy piwie, jednak nie mogą pozwolić sobie na wypicie alkoholu - wtedy najodpowiedniejszym wyborem jest piwo bezalkoholowe - informuje Tomasz Kanton, specjalista ds. brand PR w Kompanii Piwowarskiej S.A. LECH Free jest takim rozwiązaniem – ofertą dla tych, którzy nie chcą rezygnować z orzeźwiającego smaku piwa i pozytywnych emocji, jakie wzbudza tradycyjne piwo. LECH Free ma wyśmienity smak, który odróżnia go pozytywnie od większości konkurencyjnych produktów bezalkoholowych dostępnych na naszym rynku.
Generalnie pytanie brzmi: Jak zdefiniować rynek piw niskoalkoholowych - czy obejmuje on piwa z zawartością alkoholu do 1,2%, czy może do 4,9%?
My na swoje potrzeby dzielimy rynek na dwa segmenty: piwo bezalkoholowe z zawartością alkoholu do 1,2% i segment piw light, czyli piwa z zawartością alkoholu od 1,3% do 4,9% alkoholu - informuje Magdalena Wesołowska, brand manager marki Karmi w Carlsberg Polska.
W chwili obecnej rynek piw bezalkoholowych, jest niewielki, aczkolwiek obserwujemy wzrost konsumpcji tego rodzaju piw. Jest to głównie związane z coraz powszechniejszym trendem prowadzenia zdrowego i aktywnego trybu życia. Firma CARLSBERG posiada w swojej ofercie piwo bezalkoholowe – Karmi, które jest swoistą ikoną piwa bezalkoholowego, a także niekwestionowanym liderem w tym seg¬mencie (94% udziałów ilościowych, czerwiec 2007) - dodaje Magdalena Wesołowska.
Mamy również segment piw typu light o zawartości alkoholu od 1,3 do 4,9%, zdecydowanie większy, niż w przypadku piw bezalkoholowych, choć z pewnością nie jest to segment, który miałby szansę zdominować rynek. Ponieważ przedział zawartości alkoholu w przypadku piw light jest znaczny, „wpadają” do tego segmentu zarówno normalne piwa jasne pełne, jak i smakowe. Jest to segment piw z wyższej półki, zdecydowanie droższych, dlatego prawdopodobne jest, że będzie się on rozwijał wraz z bogaceniem się społeczeństwa.
Grażyna Łojko
Prezes Zarządu Perła – Browary Lubelskie S.A.
Segment piwa bezalkoholowego/niskoalkoholowego nie jest duży, ale jego rola wzrasta wraz ze zmianą postaw konsumentów, czyli aktywnym trybem życia i coraz częstszymi podróżami.
Obecnie konsumenci wybierają piwo zależnie od nastroju czy okoliczności, w których będą je spożywać: inne piwo piją w domu przed telewizorem, a inne w barze, przy ognisku, na imprezach itp. Piwa bezalkoholowe są doskonałą alternatywą dla kierowców, będących smakoszami złocistego trunku.
Perła – Browary Lubelskie S.A. od dawna wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów właśnie z tego segmentu. Od lat w swej ofercie posiada piwo bezalkoholowe, wcześniej produkowane pod nazwą Karmel, a od 2005 roku w nowym opakowaniu i atrakcyjnej szacie graficznej o wdzięcznej nazwie Carmèll. Jestto piwo ciemne, zawierające zaledwie 0,4% alkoholu, produkowane m.in. z kompozycji słodów karmelowych, brązujących i jasnego słodu typu pilzneńskiego. Dzięki tym naturalnym składnikom, piwo charakteryzuje się głęboką ciemną barwą z odcieniem czerwieni i przyjaznym aromatem.
Naturalna nuta chmielu aromatycznego o szlachetnej goryczy jak również wysokie wysycenie dwutlenku węgla powodują zharmonizowanie smaku tego piwa, co wyróżnia
tagi: lech free,carl;sberg,kompania piwowarska,perła,żywiec,bezalkoholowe,niskoalkoholowe piwo, ,
Maspex Romania SRL, spółka należąca do Grupy Maspex...
Wygodne dostawy w ciągu maksymalnie 30 minut, bogaty wybór...
Kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje –...
Na wysokich cłach stracą obie strony...
Na rynku pojawił się nowy rodzaj oszustwa...
Komisja szuka nowych źródeł dochodów...
Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc...
Komentarz Prezesa Polskiej Izby Handlu...