Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /__handel2/config/functions.inc.php on line 609

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Najczęściej robimy zakupy internetowe przez smartfona

Handel

Najczęściej robimy zakupy internetowe przez smartfona

Wtorek, 29 listopada 2022
Niemal połowa Polaków najczęściej robi zakupy internetowe przez telefon komórkowy. Dla porównania 33 proc. odwiedza e-sklepy używając laptopa, a 17 proc. robi to za pośrednictwem komputera stacjonarnego.
BLIK i szybkie przelewy pay-by-link są najpopularniejszymi formami płatności w sklepach internetowych. W ten sposób należność za e-zakupy reguluje 7 na 10 Polaków.

W porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła popularność zakupów spożywczych online. Dziś już co jedenasty Polak deklaruje, że kupuje w ten sposób żywność.


Wrocław, 29 listopada 2022 r. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Santander Consumer Banku na potrzeby raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022,” Polacy najchętniej robią zakupy internetowe przez telefon komórkowy – ten sposób wskazało 46 proc. badanych. Zdecydowanie rzadziej korzystamy z pełnowymiarowych urządzeń takich jak laptop bądź komputer stacjonarny (odpowiednio 33 proc. i 17 proc. wskazań). Najmniej badanych przyznało, że do przeglądania ofert e-sklepów wykorzystuje tablet (ok. 4 proc.).

Co ciekawe, kobiety dużo częściej niż panowie robią e-zakupy korzystając z urządzeń mobilnych jak smartfon czy tablet (58 proc. wskazań do 41 proc. wśród mężczyzn). Nasze preferencje zależą również od wieku – osoby starsze częściej korzystają z komputerów stacjonarnych lub laptopów. Jedynie 28 proc. badanych między 18 a 29 rokiem życia kupuje online za pośrednictwem takich urządzeń. Dla porównania wśród grupy 60-latków odsetek ten wyniósł aż 62 proc.

– Polacy na e-zakupach cenią wygodę – możliwość odwiedzenia sklepu internetowego o każdej porze dnia i nocy. Dzięki wyborowi odpowiedniego urządzenia nie ogranicza nas również miejsce – mówi Ewelina Krzynowy-Gaweł, Dyrektor ds. Sprzedaży Internetowej z Santander Consumer Banku. – Korzystając ze smartfona możemy robić zakupy online niemal wszędzie: w autobusie czy w poczekalni u lekarza. To dążenie do coraz większej optymalizacji czasu i przestrzeni widać również w naszych preferencjach odnośnie płatności w e-sklepach.

Polacy, niezależnie od płci czy miejsca zamieszkania, najchętniej regulują należności za zakupy online korzystając z nowoczesnych metod płatności. Szybkim przelewem (pay-by-link) płaci dziś ok. 34 proc. ankietowanych, a podobny odsetek deklaruje, że korzysta z BLIKA. W porównaniu do wyników ubiegłorocznego badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2021” oznacza to wzrost popularności tej drugiej formy płatności o 8 punktów procentowych. Warto również wspomnieć, że tak jak w roku ubiegłym, BLIK cieszy się największą popularnością wśród osób młodych, między 18 a 29 rokiem życia (61 proc. wskazań).

Na e-zakupy chodzimy po ubrania, obuwie i... żywność

Jakich produktów Polacy najczęściej szukają w internecie? Z badania Santander Consumer Banku wynika, że Polacy najchętniej kupują przez internet ubrania (54 proc.), obuwie (25 proc.) oraz elektronikę (22 proc.), kosmetyki (21 proc.) i książki (18 proc.) – tradycyjne bądź w formie e-booków. Najrzadziej z kolei sięgają online po takie produkty jak zegarki (2 proc.), biżuteria i sprzęt fotograficzny (w obu przypadkach 1 proc.).

Zestawiając tegoroczne dane z wynikami ubiegłorocznego badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2021” można zauważyć stałość w preferencjach zakupowych. Warto jednak dodać, że w porównaniu z rokiem ubiegłym odnotowano wzrost zainteresowania kupowaniem żywności przez internet. W 2021 roku robiło tak jedynie ok. 5 proc. badanych – dziś już 11 proc.

– Niezależnie od tego, co kupujemy i jak płacimy w internecie, powinniśmy pamiętać o tym, by na e-zakupach rozsądnie podchodzić do wydatków miesięcznych – mówi Ewelina Krzynowy-Gaweł z Santander Consumer Banku. – Szczególnie teraz, w czasach rosnącej inflacji i coraz wyższych cen, warto z rozwagą zarządzać domowym budżetem. Dobrym sposobem jest korzystanie z produktów oferowanych przez banki. Karta ratalna umożliwia zakup wybranego towaru w dowolnym miejscu i możliwość jego spłaty w stałych, równych ratach, spłacanych co miesiąc. Podobne korzyści daje również kredyt gotówkowy oraz ratalny ze stałą ratą dopasowaną do potrzeb i możliwości klienta. Pozwala to na ograniczenie zapłaty jednorazowej i pozostawienie środków w domowych budżecie, w przypadku większych / droższych zakupów.



Źródło: Santander Consumer Bank
Fot: mat. prasowe





tagi: Santander Consumer Bank , zakupy internetowe , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51