Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Lavazza – pasja do doskonałości

Kategorie produktów

Lavazza – pasja do doskonałości

Wtorek, 13 grudnia 2022 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 12/202. Grudzień 2022
Sukces poparty miłością do produktu, jakości i tradycji. Tak wygląda historia jednej z najbardziej rozpoznawalnych kawowych marek. O drodze jaką przeszła firma, obecnej pozycji i planach opowiada Marco Barbieri, Poland Country Sales Manager w Lavazza.
Od czego zależy sukces na rynku kawy? W jaki sposób Lavazza wyróżnia się na tle innych marek?

Grupa Lavazza jest zrodzona z przedsiębiorczej pasji starej, włoskiej rodziny, a obecnie jednym z wiodących graczy na światowej scenie kawowej, z obrotem wynoszącym 2 308 mld euro. Nasza globalna obecność jest wynikiem ponad 125 lat rozwoju, osiągniętego dzięki inwestycjom w badania i innowacje, z ciągłym naciskiem na temat zrównoważonego rozwoju. Dziś – ponad 30 miliardów filiżanek kawy Lavazza produkowanych każdego roku – jest świadectwem niezwykłego sukcesu.

Nasza zdolność do wprowadzania innowacji, przy jednoczesnym zachowaniu wierności podstawowym wartościom to coś, co nas wyróżnia. Kultywujemy nasze tradycje, jesteśmy dumni z naszych korzeni i wierzymy w lepszą przyszłość, którą wspólnie budujemy – kawa po kawie. Z pasją podchodzimy do naszych produktów i usług, starając się zawsze zapewnić najwyższą jakość. Jednocześnie jesteśmy zaangażowani w odpowiedzialny wzrost gospodarczy i robimy wszystko co w naszej mocy, aby chronić ludzi i planetę. Dajemy się prowadzić duchowi innowacji, podchodząc do każdej nowej sytuacji z elastycznym spojrzeniem i dostosowując się do różnych trendów na całym świecie. Jako Lavazza oferujemy produkty o najwyższej jakości, uzyskanej dzięki zrównoważonemu modelowi opartemu na innowacyjności, pasji i doświadczeniu.

Zrównoważony rozwój zyskał w ostatnich latach wyjątkowe znaczenie. To już nie tylko dbanie o planetę, ale także styl zarządzania i produkcji. Jak ten trend wpływa na Państwa biznes?

Lavazza zawsze przywiązywała dużą wagę do kwestii związanych z etyką i zrównoważonym rozwojem. To wartości, które są zapisane w DNA Grupy od momentu jej powstania. Zawsze byliśmy zaangażowani w zapewnienie zrównoważonego rozwoju ekonomicznego, społecznego i środowiskowego w naszej działalności.

Z biegiem lat, zaangażowanie to zostało potwierdzone poprzez konkretne działania, takie jak utworzenie Fundacji Giuseppe i Pericle Lavazza – organizacji non-profit, która od 2004 roku wdraża i promuje zrównoważone projekty ekonomiczne, społeczne i środowiskowe, wraz z rozwojem zrównoważonej przedsiębiorczości, w celu doprowadzenia do poprawy warunków życia całej społeczności.

Fundacja wspiera autonomię społeczności lokalnych, podkreślając wartość pracowników płci żeńskiej i angażując młode pokolenia. Zachęca do stosowania dobrych praktyk rolniczych w celu poprawy wydajności upraw i jakości kawy oraz promuje wprowadzanie narzędzi technologicznych jako sposobu przeciwdziałania skutkom zmian klimatycznych. Projekty zachęcają również do dywersyfikacji produkcji w celu uniknięcia zubożenia gleby oraz prowadzące do ponownego zalesiania – wszystko dla ochrony ekosystemu.

Obecnie Fundacja wspiera i finansuje 32 projekty w 20 krajach na 3 kontynentach, których beneficjentami jest 136 000 plantatorów kawy. Aby osiągnąć skalę projektów, Fundacja realizuje działania rozwojowe we współpracy z instytucjami publicznymi i prywatnymi, a także organizacjami międzynarodowymi i pozarządowymi. Tylko dzięki pracy zespołowej można skutecznie poprawić warunki życia w społecznościach produkujących kawę.

Jakość nie jest „kontrolowana”, jest tworzona – tym hasłem promujecie Centrum Innowacji. Jak wygląda proces łączenia tradycji wytwarzania z nowymi technologiami? Czy w tak klasycznym produkcie jak kawa jest miejsce na innowacje?

Z uwagi na pasję do swoich produktów i zobowiązanie się do zapewnienia zawsze nienagannej jakości, wierzymy, że można poprawić nawet doskonałość. Poświęcamy się wszystkim naszym działaniom, dzięki czemu jesteśmy w stanie przekroczyć wszelkie oczekiwania. Pasja do doskonałości jest jedną z naszych podstawowych wartości, a idzie ona w parze z pomysłowością.

W 1895 roku Luigi Lavazza otworzył rzemieślniczą palarnię kawy w historycznym centrum Turynu, rozpoczynając praktykę, która okazała się najbardziej rewolucyjną w historii kategorii: tworzenie pierwszych mieszanek kawy. Od tego czasu innowacyjne podejście stało się cechą charakterystyczną firmy. A cztery pokolenia później te kluczowe wartości pozostają niezmienne: pasja do jakości i nieustanna innowacja.

Koncentrujemy się na przyszłości, pozostając jednocześnie wierni naszym podstawowym wartościom i wyjątkowemu dziedzictwu. Uczymy się na własnym doświadczeniu, aby tworzyć lepsze jutro, podchodząc do nowych sytuacji z otwartym umysłem. Kawa to prosty produkt, ale to właśnie dzięki tej prostocie, w połączeniu z chęcią eksperymentowania i innowacyjności, owocuje zaskakującymi efektami.

Czym jest „kultura picia kawy”? Jak ewoluowało podejście konsumentów do kawy?

Troska, poświęcenie i pasja, połączone ze znajomością produktu, zrównoważonym rozwojem i innowacyjnością – to wartości, dzięki którym dzielimy się naszą wyjątkową kulturą picia kawy, wyrażoną w każdej z ponad 30 miliardów filiżanek espresso, które serwujemy każdego roku na całym świecie. Chcemy, aby każda, we wszystkich jej formach, niosła ze sobą te wartości, które sprawiają, że każdy dzień jest prawdziwą przyjemnością, którą można się dzielić.

Dzisiejsi konsumenci zaczęli przyjmować tę kulturę spożywania kawy i edukację. Są bardziej ciekawi i chętni do poszerzania swojej wiedzy na temat produktu. Bardzo cenią sobie jakość i szukają profesjonalnych metod na przygotowanie codziennej filiżanki kawy w domu. Dzięki tej kulturze konsumenci zaczęli zdawać sobie sprawę, że za zwykłą filiżanką gorącego napoju kryje się o wiele więcej: są bardziej świadomi wrażeń zmysłowych, które oferuje i zestawu wartości, które ze sobą niesie.

Państwa produkty są obecne zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i w segmencie HoReCa. Jak rozwija się każdy z kanałów?

Lavazza działa w Polsce we wszystkich segmentach, dysponując bogatym portfolio produktów zdolnych zaspokoić zróżnicowane gusta i potrzeby lokalnych konsumentów. Deklarowanym celem marki jest zagwarantowanie najbardziej autentycznych doznań kawowych w każdej postaci, niezależnie od pory dnia i miejsca. Bardzo istotną rolę w jego osiągnięciu odgrywa bliskość polskich konsumentów. Włoska marka stara się być jak najbliżej lokalnych klientów w ich codziennej konsumpcji, zarówno w domu, jak i poza nim.

Lavazza posiada szacunkową dystrybucję na poziomie około 3 500 punktów sprzedaży w kanale HoReCa. Ostatnie lata były wyzwaniem dla tego kanału z powodu pandemii COVID-19. Jednak ostatni rok zaczął pokazywać pozytywne sygnały i Lavazza cały czas skupia się na planie ekspansji w sektorze HoReCa.

Ponadto Lavazza wciąż rozwija biznes i dąży do zwiększania dystrybucji poprzez wzbogacenie oferty w zakresie przepisów, koktajli, mieszanek, wykorzystując doświadczenie i innowacje, które są zapisane w DNA firmy od momentu jej powstania.

Lavazza to nie tylko kawa. Inspirujecie pokazując jak łączyć ją z potrawami, uczestniczycie w wydarzeniach sportowych, tworzycie własną społeczność... Jak wygląda kalendarz przedsięwzięć firmy?

W Grupie Lavazza rozwijamy projekty w wielu różnych obszarach – Zrównoważony rozwój, Sztuka i Kultura, Sport, Top Gastronomia. To dowód na otwartość i szerokie spojrzenie, które uczyniły nas jednym z najbardziej dynamicznych graczy na światowym rynku kawy.

Zawsze byliśmy zaangażowani w promowanie wszelkich form sztuki i kultury, pracując z globalną wizją i zwracając szczególną uwagę na tematykę zrównoważonego rozwoju społecznego i środowiskowego. Niedawno odsłoniliśmy nasz Kalendarz Lavazza 2023, obejmujący przesłanie przekazywane przez bary i kawiarnie na wszystkich szerokościach geograficznych. YES! we're OPEN, czyli sąsiedzkie zaproszenie do wejścia i skorzystania z doświadczenia przyjemności i życzliwości, do bycia otwartym i postrzegania różnic między nami jako cennego zasobu, który wzbogaca społeczność. Kalendarz 2023, sygnowany nazwiskiem fotografa Alexa Pragera, kontynuuje refleksję nad tematem człowieczeństwa zapoczątkowaną w 2021 roku przez The New Humanity Calendar, z nową wrażliwością na koncepcje różnorodności, sprawiedliwości i integracji.

Świat kawy i sportu mają wiele wspólnych wartości: wymiar społeczny, rytuały, energię, poświęcenie i międzynarodowe środowisko. Dlatego właśnie uznaliśmy sport za idealny sposób wyrażenia naszej pasji i dążenia do doskonałości. Nie tylko współpracujemy z największymi wydarzeniami, takimi jak turnieje tenisowe Wielkiego Szlema – Roland Garros, Wimbledon i US Open, ale jesteśmy również Platynowym Partnerem NITTO ATP Finals, goszczącym w Turynie w latach 2021-2025.

Jeśli chodzi o Top Gastronomy, od ponad dwudziestu lat współpracujemy z czołowymi międzynarodowymi szefami kuchni, mając na celu postawienie kawy w centrum uwagi, nie tylko jako sposobu na zaznaczenie końca niezapomnianego posiłku, ale także jako elementu twórczego dla innowacji lub jako kluczowego składnika przepisów dla smakoszy. W czerwcu 2019 roku Chef Andrea Camastra dołączył do Top Gastronomy Lavazza jako pierwszy ambasador włoskiej marki w Polsce.

Natomiast Zrównoważony rozwój to dziedzina, która jest z nami od samego początku i w której prowadzimy działania od ponad 15 lat poprzez Fundację Lavazza. Jak już wcześniej wyjaśniliśmy, wierzymy, że promowanie modelu opartego na docenianiu ludzi i ziemi jest kluczem do budowania zrównoważonych relacji między przemysłem a społecznościami, co jest jedną z wartości założycielskich naszej Grupy.

W jakim kierunku zmierza dzisiejsza Lavazza?

Dziś Grupa Lavazza jest jednym z wiodących graczy na światowej scenie kawowej. Działa we wszystkich sektorach biznesowych i prowadzi działalność na 140 rynkach, posiada 9 zakładów produkcyjnych w 6 krajach i ponad 4 200 współpracowników na całym świecie. Globalna obecność Grupy Lavazza jest wynikiem ponad 125 lat rozwoju, a ponad 30 miliardów filiżanek kawy Lavazza sprzedawanych każdego roku jest świadectwem niezwykłego sukcesu. Jej celem jest oferowanie najlepszej kawy, we wszystkich formach.

W ramach globalnego scenariusza Polska jest ważnym i strategicznym rynkiem dla włoskiej firmy. Działając na rynku od ponad 20 lat, Lavazza jest obecnie pozycjonowana jako marka superpremium, grająca głównie w kategorii R&G (kawy ziarnistej i mielonej), gdzie jest 3. graczem na rynku i jednym z najszybciej rosnących wśród 10 graczy (+18% wartościowo, +17% ilościowo vs rok poprzedni) z udziałem w rynku R&G na poziomie 11,6% wartościowo*. Koncentrując się na podsegmentach, Lavazza jest liderem w segmencie kaw ziarnistych (Roast) (wartość MS 21,3% w sierpniu 2022) i dąży do zwiększenia swojego udziału w kategorii kaw mielonych (Ground), pracując nad swoim portfolio skierowanym do różnych celów konsumenckich.

Rozpoznawana jako premium, autentyczna, włoska ikona, z niekwestionowanym doświadczeniem w dziedzinie kawy i wysokiej jakości produktów, Lavazza ma ambicję wzmocnić swoją pozycję w polskim segmencie detalicznym, stając się liderem w kategorii R&G do 2025 roku. Obok tego ważnego celu, włoska marka kawy stara się być jak najbliżej polskich konsumentów w ich codziennej konsumpcji, dostosowując się do nowych trendów i zwyczajów, wypełniając istniejące luki w dystrybucji i poszerzając dostępną ofertę produktową i cenową, aby zaoferować odpowiednie rozwiązania dla każdego typu konsumenta.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska



* źródło: MAT Data, August 2022



tagi: Lavazza , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51