Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Jak pomóc kupującym czuć się bezpieczniej podczas zakupów online z zagranicy?

Technologia

Jak pomóc kupującym czuć się bezpieczniej podczas zakupów online z zagranicy?

Wtorek, 20 grudnia 2022
W 2022 r. na pierwszy plan wysuwa się transgraniczny handel elektroniczny. Bowiem już dziś prawie trzy czwarte (74%) Europejczyków i 69% Polaków dokonuje zakupów międzynarodowych - wynika z najnowszego PayPal eCommerce Index[1]. Niektórzy konsumenci wciąż jednak wahają się, czy sięgnąć po produkty z odległego kraju ze względu na obawy dotyczące bezpieczeństwa, które stają im na drodze. Jak pomóc kupującym czuć się bezpieczniej podczas zakupów online z zagranicy i zmaksymalizować grupę klientów?
Obecnie szacuje się, że liczba użytkowników Internetu w Polsce wynosi około 30 mln2. W ciągu ostatnich kilku lat ten jakże znaczący rynek w Europie Środkowo-Wschodniej powszechnie przystosował się do cyfrowej rzeczywistości, co jest szczególnie widoczne w przypadku zakupów. Dziś prawie 70% Polaków kupuje międzynarodowo, a 1/4 zakupów online pochodzi spoza Polski3.

Trend ten widoczny jest również na innych rynkach europejskich, gdzie średnio 30% zamówień pochodzi z e-handlu transgranicznego. W zakupach międzynarodowych przoduje Grecja, gdzie aż 87% konsumentów badanych przez PayPal dokonuje takich zakupów. Chętnie towary z zagranicy sprowadzają też Irlandczycy (83%), Izraelczycy (79%) i Szwedzi (76%). Irlandczycy i Izraelczycy dokonują najwięcej zakupów online: odpowiednio 44% i 48% ich zakupów pochodzi z zagranicy.

Zakupy międzynarodowe są szczególnie kuszące ze względu na atrakcyjne ceny. Średnio ponad połowa kupujących z Izraela, Grecji i Irlandii wskazuje ten czynnik jako kluczowy. Ważnym czynnikiem kierującym uwagę Europejczyków za granicę jest niedostępność niektórych towarów w ich własnych krajach, co przyznaje 39% z nich. Szczególnie interesujące jest również to, że jeden na trzech Europejczyków (31%) postrzega zakupy z innego kraju właśnie jako okazję do odkrywania nowych towarów.

E-handel transgraniczny: szansa dla polskich sprzedawców

W Polsce rodzimi sprzedawcy również obficie czerpią z trendu popularności internetowych zakupów zza granicy. Około 5 na 6 z nich sprzedaje swoje produkty za granicą i co ważne - jak wskazują ich szacunkowe deklaracje, mogą na tym potencjalnie sporo zarabiać4. Według badania PayPal, w 2022 roku już 33% obrotów polskich sprzedawców było generowanych przez zagraniczne zamówienia online, co jest widocznie wyższe od średniej europejskiej wynoszącej 29%. 

,,Polska jest jednym z największych rynków eksportowych w Europie, obok Niemiec, ponieważ 89% sprzedawców prowadzi sprzedaż międzynarodową, na równi z Belgią, Irlandią i Izraelem, gdzie wskaźnik ten wynosi 86%.  Warto zauważyć, że w każdym z tych przypadków około jedna trzecia całkowitych obrotów ze sprzedaży pochodzi z zagranicy. To pokazuje perspektywy dla handlu elektronicznego w Europie i ogromne możliwości, jakie mają dziś sprzedawcy internetowi," komentuje Efi Dahan, Dyrektor Zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią i Izrael.

Bez wątpienia kupujący online z zagranicy są niezwykle ważną grupą dla każdego handlowca. Potencjalnie generujący znaczące zyski powinni być brani pod uwagę, aby zmaksymalizować korzyści płynące z handlu online5.

Konsument chce kupować bezpiecznie - sprzedawcy powinni mu to umożliwić

W dalszym ciągu istnieją bariery, które hamują rozwój tej obiecującej części rynku. Jedną z kluczowych przeszkód na drodze do sukcesu w handlu elektronicznym, która wymaga obecnie rozwiązania, jest czynnik bezpieczeństwa, czyli brak zaufania konsumentów do niektórych rynków za granicą. Powszechne obawy globalnych e-konsumentów związane z prywatnością danych i płatnościami online mogą faktycznie wpływać na ich zachowania zakupowe.

,,Kupujący, obawiając się o bezpieczeństwo zakupów w sieci, zwłaszcza na nieznanych stronach, wolą sprawdzić, czy sklep jest wiarygodny i czy środki bez problemu dotrą do sprzedawcy. Z tego powodu realną pomocą podczas procesu zakupowego może być znana metoda płatności, od międzynarodowego dostawcy, z którym współpracuje sklep. Nasze najnowsze badania potwierdzają, że już dziś 42% Europejczyków czuje się bezpieczniej podczas zakupów w międzynarodowych sklepach, w których dostępny jest PayPal. Uważa tak m.in. 57% Greków, 51% Irlandczyków i 43% Hiszpanów6. Mimo, że wejście na rynek międzynarodowy bywa trudne i stanowi wyzwanie dla handlowców, odpowiednie partnerstwo może ułatwić ten proces i dać im dużą przewagę już na samym początku.” mówi Efi Dahan.

Dziś aż 29% polskich konsumentów czuje się bezpieczniej robiąc zakupy w globalnych sklepach, gdy dostrzeże PayPal jako jednego z operatorów płatności.

Dlatego wybierając partnera płatności dla sklepu internetowego, zaleca się wybór znanych, globalnych marek, które od lat z powodzeniem obsługują e-commerce na całym świecie. Właściwy wybór zapewnia sklepom internetowym wiele innych korzyści poza podstawowym przetwarzaniem płatności. Na przykład PayPal oferuje sprzedawcom ochronę przed oszustwami7, a także wsparcie cross-marketingowe, aby dotrzeć do szerszego grona zainteresowanych konsumentów. Platforma może również pomóc zwiększyć konwersje, oferując wydajne i szybkie przetwarzanie transakcji, na dowolnym urządzeniu.
 




1  PayPal eCommerce Index 2022; Metodologia badania: 15-minutowe badanie 15 221 konsumentów z Europy i Izraela w wieku 18-75 lat & 10-minutowe badanie 4 604 osób decyzyjnych w przedsiębiorstwach z Europy i Izraela.
2  IAB Poland, E-commerce 2022 report, Wrzesień 2022;
3  PayPal eCommerce Index 2022;
4  Wyniki te mogą nie być przeciętne i mogą się znacznie różnić w zależności od firmy. Niniejsza treść ma charakter wyłącznie informacyjny. Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji biznesowej należy zawsze uzyskać niezależne porady biznesowe, podatkowe, finansowe i prawne.
5  Niniejsza treść ma charakter wyłącznie informacyjny. Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji biznesowej należy zawsze uzyskać niezależne porady biznesowe, podatkowe, finansowe i prawne.
6  PayPal eCommerce Index 2022;
7  Dowiedz się więcej o zarządzaniu ryzykiem: https://www.paypal.com/business/manage-risk



Źródło: PayPal
Fot: mat. prasowe




tagi: zakupy online , bezpieczeństwo , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze , PayPal eCommerce Index ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51