Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Partner Center – w zgodzie z trendami
Jak wyglądają obecne trendy? Czy zmiana zachowań konsumenckich oraz wysoka inflacja odbijają się na sprzedaży alkoholi? O rynku wina w Polsce opowiada Tomasz Głoskowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny w firmie Partner Center.
Jakie trendy na rynku winiarskim są obecnie najbardziej widoczne?
Na rynku wina w Polsce, w związku ze stale rosnącymi cenami podstawowych dóbr konsumpcyjnych, obserwujemy zmiany dotychczasowych wyborów. W znacznym stopniu rozwija się segment produktów w cenie do 20 zł. To dla nas – jako importerów – szczególnie intensywny czas w zakresie poszukiwania pozycji zapewniających jakość, do której przyzwyczajeni są nasi klienci, jednak z kierunków pozwalających na uzyskanie oczekiwanej ceny rynkowej. Obecnie spółka Partner Center w swojej ofercie posiada wiele produktów, które idealnie wpisują się w ten trend. Szczególnie duży nacisk kładziemy na wina gruzińskie, np. nowość w naszej ofercie Tivili Tblisuri. Półkę cenową do 20 zł równie mocno reprezentuje lider sprzedaży win mołdawskich w Polsce – Moldawska Dolina.
Niezmiennie od kilku lat kategoria prosecco jest motorem napędowym całego segmentu win musujących. Prosecco Casa Pecunia to jeden z naszych liderów sprzedaży i bardzo mocny gracz na rynku. Zeszły rok był też dla nas rekordowy pod kątem importu Cava Alto Barrica.
Czy moda na trunki 0% to wsparcie czy zagrożenie dla rynku alkoholi?
Trunki 0% – poza półką piwa – to wciąż raczkująca kategoria na polskim rynku. Z jednej strony możliwość zaoferowania swoim gościom win bezalkoholowych sprawia, iż nikt przy stole nie czuje się w jakiś sposób pominięty podczas toastu, z drugiej zaś strony liczba konsumentów, która przekonała się do tego rodzaju produktów wciąż jest stosunkowo niewielka. Technologia ich produkcji jest coraz bardziej zaawansowana, jednak w moim odczuciu wina 0% jest to nadal niewielki segment rynku.
Jak rozwija się segment win ekologicznych? Co ze swojej oferty polecacie?
Możemy z dumą powiedzieć, iż przez pryzmat marki EcoGaia, która jest obecnie liderem sprzedaży win ekologicznych na polskim rynku, cały segment staje się coraz bardziej popularny wśród konsumentów. Ten stale utrzymujący się trend, troska o własne zdrowie oraz rosnąca świadomość konsumentów sprawiają, że produkty marek dbających o środowisko są chętniej wybierane podczas zakupów. Warto też zauważyć, iż boom na wina ekologiczne rozpoczął się dopiero kilka lat temu. Z kolei proces przestawienia produkcji rolniczej związanej z uprawą winorośli i przekształceniem gruntu, aby móc ubiegać się o certyfikat BIO i EKO, również wymaga czasu. Spodziewamy się zatem, iż w ciągu kilku najbliższych lat, 20-30% półki będą zajmować wina z certyfikatem ekologicznym. Jako spółka Partner Center, dużą wagę przywiązujemy również do redukcji śladu węglowego. Wiele z naszych produktów już dziś oferowanych jest w dużo lżejszych butelkach, które pozwalają zaoszczędzić duże ilości paliwa podczas transportu. Dla przykładu australijska marka Kangaroo ma specjalne oznaczenie na butelce „Less bottle, less CO₂” które potwierdza nasze działania w tym kierunku.
Jakość a cena – czy współczesny konsument docenia walory alkoholi premium? Jak wygląda ich sprzedaż?
Kiedy z jednej strony część konsumentów przenosi się ze względów ekonomicznych do zakupów z niższej półki cenowej, to wciąż silna jest grupa klientów, dla których wina premium to podstawa. W ostatnim czasie nasze włoskie wina premium z linii Primus osiągają rekordowe poziomy sprzedaży. Primus został doceniony również w międzynarodowym konkursie Berliner Wine Trophy. Jako spółka bardzo mocno wspieramy linię w kampanii, której twarzą jest znany Szef Kuchni Robert Sowa – a to bezpośrednio przekłada się na zainteresowanie konsumenta tego typu produktami. Kategoria ta jest niejako odporna na obecny kryzys ekonomiczny.
Jak Partner Center ocenia przyszłość kategorii win?
Obecnie spółka Partner Center intensywnie pracuje nad kilkoma projektami związanymi z nowościami produktowymi, które niebawem ukażą się na polskim rynku. Szczegółów póki co zdradzić nie możemy, ale z pewnością zaskoczymy i kupców i konsumentów. Przed nami rok pełen wyzwań i nadziei na ustabilizowanie sytuacji związanej z szalejącą inflacją oraz wysokimi cenami surowców potrzebnych do produkcji wina. Podejmujemy działania, które mają na celu zachęcić konsumenta do win z naszego portfolio. Głęboko wierzymy, iż w ciągu kilku miesięcy sytuacja na rynku zacznie się stabilizować. Obecne zawirowania to tylko krótkoterminowe spowolnienie trendu rozwoju kategorii. Przez ostatnich kilkanaście lat każdego roku obserwowaliśmy stałe wzrosty spożycia wina w Polsce. Chwilowe spowolnienie nie zmieni tego, że Polska jest jednym z najbardziej rozwijających się rynków w kategorii wina w Europie i na świecie.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.