Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Global Cosmed: Wojna w Ukrainie jest testem dla najbardziej wytrwałych
Global Cosmed: Wojna w Ukrainie jest testem dla najbardziej wytrwałych
Piątek, 28 kwietnia 2023
Wyniki finansowe Zarząd GC ocenia jako dalekie od oczekiwań i absolutnie nie odzwierciedlające jej potencjału. Wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży o 13% do poziomu prawie 400mln zł w 2022 r.; spadek skonsolidowanej EBITDA do poziomu 12,6mln zł przez znaczący wzrost kosztów surowców i materiałów (+ 24% r.r.); utrzymanie dyscypliny kosztowej w pozostałych kategoriach.
Usprawnienia technologiczne w fabrykach, przeprowadzony rebranding wszystkich marek Global Cosmed, rozwój eksportu i silne zaangażowanie w zrównoważony rozwój to elementy długoterminowej strategii wzrostu Grupy Kapitałowej Global Cosmed.
Podstawą wzrostu produkcji była automatyzacja i robotyzacja przez zakup wysokowydajnych linii produkcyjnych (rekordowo wysokie inwestycje w park maszynowy w 2021 roku). Ich adaptacja i montaż trwały cały zeszły rok. Efekty widać m.in. w zakładzie w niemieckim Stadtilm, gdzie moce produkcyjne w 2022 roku zwiększyły się o 50% a docelowo będą podwojone w stosunku do 2021 r.
Ostatnie dwa lata to też czas wykorzystany na rozwój brandów Global Cosmed. Rebranding marki Bobini (uwieńczony tytułem Dziecięca Marka Roku 2022), wdrożone nowe linie produktowe w marce Kret (pozycja rynkowego lidera potwierdzona nagrodą Złoty Paragon), wejście marki Sofin na rynek najbardziej wartościowej kategorii rynku tj. środków do prania (oraz wprowadzenia na rynek innowacji dla osób z niepełnosprawnością wzroku - nagroda specjalna Złota Innowacja), mają przynieść wzrost udziału sprzedaży własnych marek.
W końcu rozwój eksportu brandów Global Cosmed - trzeci filar strategii biznesowej. Realizujemy go poprzez wzrosty na rynkach, gdzie już jesteśmy obecni oraz pozyskanie kontraktów w nowych krajach (np.: w Gruzji czy w Azji). Równolegle zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży marek prywatnych w Niemczech o 50% r.r.
„Nasze oczekiwania co do wyników w 2022 r. były zdecydowanie wyższe. Zakładaliśmy, że koniec pandemii pozwoli na przyśpieszenie rozwoju firmy. Tymczasem w miejsce oczekiwanej stabilizacji sytuacji na rynku, wybuch wojny przyniósł kolejne turbulencje. Skutkiem tego była kontynuacja podwyżek cen surowców i dalsze ograniczenie ich dostępności. Wzrost kosztów wytworzenia następował szybciej niż możliwości weryfikacji cen u największych odbiorców. Stąd krótkookresowo koszty przeważały nad przychodami. Jednakże dobrze wykorzystaliśmy ten trudny czas inwestując w nasze brandy i nowoczesny park maszynowy. Pozwoli to na uwolnienie naszego potencjału rozwoju w kolejnych latach, począwszy już od pierwszych miesięcy tego roku.” skomentowała Magdalena Miele, wiceprezes Zarządu Global Cosmed S.A.
Elementem budowania przewagi rynkowej jest przyjęcie w 2022 roku Strategii zrównoważonego rozwoju. Struktury zarządzania ryzykami i szansami ESG, bezpośrednia odpowiedzialność za realizację Strategii członka Zarządu, Grupy robocze realizujące konkretne cele to silne podstawy budowania nowoczesnej firmy. Efekty pracy po pierwszych miesiąc to m.in. wypracowanie i wdrożenie Polityki klimatycznej, Zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw zgodnie z kryteriami ESG, Bezpieczeństwa i higieny pracy oraz Zaangażowania społecznego. Firma przyjęła także Zintegrowany Program Tworzenia Produktu, regulacje stosujące się do zasad przygotowania kosmetyków i chemii gospodarczej zgodnie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego (program nagrodzony m.in. Złotem w konkursie Innowator ESG).
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.