Dynamiczny wzrost głównych marek
Największy wkład we wzrost przychodów wniosły wina spokojne FRESCO, PORTADA i CONO SUR oraz wina musujące DORATO w Polsce, MUCHA SEKT w Czechach i ZAREA w Rumunii.
Na wysoką dynamikę sprzedaży kwartału pozytywnie wpłynął także wcześniejszy niż w ubiegłym roku termin świąt wielkanocnych.
Przychody ze sprzedaży na największym rynku działalności Grupy AMBRA, czyli w Polsce wzrosły w trzecim kwartale o 20,5%. Dynamika wzrostu sprzedaży w Czechach i Słowacji wyniosła 19,2% (liczona w koronach czeskich), a najszybciej rozwijała się sprzedaż w Rumunii, gdzie wzrosła o 25,8% w walucie lokalnej).
Wzrost EBIT mimo presji kosztowejWysoka dynamika sprzedaży głównych marek pozwoliła na znaczącą poprawę zysków Grupy. Kwartalny zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 6,9 mln zł i był wyższy o 5,8 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyższy zysk netto, inwestycje i przepływy pieniężneZysk netto akcjonariuszy większościowych wzrósł w trzecim kwartale bieżącego roku do poziomu 2,6 mln zł w porównaniu do straty w wysokości 0,5 mln zł w trzecim kwartale poprzedniego roku finansowego. Wysoki poziom przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, które wyniosły 60,1 mln zł i były o 45,7% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego został osiągnięty głównie dzięki zmniejszeniu tempa wzrostu zapasów. Wydatki inwestycyjne Grupy AMBRA w okresie trzeciego kwartału 2022/2023 r. wyniosły 6,2 mln zł i były przeznaczone na poprawienie efektywności i jakości produkcji.
„Nasze marki stale udowadniają swoją dobrą kondycję i siłę na rynku pełnym wyzwań. Pomimo pogarszającej się koniunktury konsumenckiej osiągają dużą dynamikę sprzedaży, a my kontynuujemy pracę nad dalszym wzmacnianiem ich wartości.” – podsumowuje Robert Ogór, Prezes Grupy AMBRA.
Źródło: Grupa Ambra
Fot: mat. prasowe