Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
System jakiego biznes potrzebuje

Kategorie produktów

System jakiego biznes potrzebuje

Poniedziałek, 15 maja 2023 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 05/207. Maj 2023
System Rekomendacji by Asseco to ogromna pomoc w prowadzeniu przedsiębiorstwa. O tym w jaki sposób system pomaga podejmować korzystne decyzje biznesowe opowiada Marcin Grzegorczyk, Sales & Marketing Support w Asseco Business Solutions.
System Rekomendacji by Asseco to rozwiązania, które docenia zarówno wielu producentów, jak i branża, m.in. przyznając nagrody. A więc czym się wyróżnia to rozwiązanie?

Budując System Rekomendacji by Asseco chcieliśmy, aby zadaniem, które przede wszystkim będzie realizować ten system, była pomoc naszym klientom w podejmowaniu korzystnych decyzji biznesowych. By móc osiągnąć ten cel zaprojektowaliśmy to rozwiązanie tak, aby korzystające z niego osoby mogły decydować o podejmowanych krokach jak najbardziej świadomie. Nie ma nic gorszego niż rozwiązanie oparte na AI, które każe nam ślepo wierzyć, że to co jest sugerowane – to najlepsza dla nas opcja. Dlatego też w Systemie Rekomendacji przyjęliśmy, że każda wygenerowana sugestia musi być w pełni zrozumiała dla odbiorcy biznesowego.

Dlaczego akurat taka sugestia? Na podstawie jakich wniosków powstała? Jakie będą potencjalne skutki jej przyjęcia lub odrzucenia? Na te i wiele innych pytań musi odpowiadać każda wygenerowana propozycja, aby ostateczna decyzja biznesowa była podjęta świadomie i bez obaw.

Czy System Rekomendacji by Asseco dokładnie wskaże, u których klientów i w jakich produktach istnieje niewykorzystany potencjał sprzedażowy?

Tak. Realizujemy to dzięki użyciu wielu źródeł informacji, które finalnie będą wpływać na ocenę potencjału biznesowego sprzedaży. Oczywiście w zależności od rodzaju punktu sprzedażowego mogą być to przeróżne informacje. Przykładowo, jeżeli będziemy chcieli ocenić potencjał punktu pod kątem produktów spożywczych, to przede wszystkim weźmiemy pod uwagę dane transakcyjne, zwłaszcza uwzględniające udziały produktów własnych w porównaniu z konkurencją. Jeżeli chcemy mówić o alkoholach, to z pewnością będą nas dodatkowo interesować informacje czy dany punkt ma koncesję, a jeżeli tak, to jakiego typu produktami obraca – czy to trunki mocne, wina czy piwa. Istotny jest też kanał: restauracja, hotel czy bar, a także czy obiekt dysponuje tzw. ogródkiem piwnym. Jeżeli będziemy chcieli popatrzeć na produkty OTC lub RX to ważną informacją jest czy w pobliżu danego punktu bądź apteki znajduje się szpital albo przychodnia, a jeżeli tak, to w jakiej odległości. Jeżeli już mówimy o dystansie, to bardzo ważne będzie uwzględnienie tak zwanych biznesowych punktów POI – przykładowo dyskontów – jak daleko od punktu, który oceniamy znajduje się Biedronka lub Lidl i jak takie sąsiedztwo będzie wpływać na nasz niewykorzystany potencjał sprzedażowy. Połączenie wszystkich tych informacji pozwala nam na bardzo dokładne ocenianie potencjałów biznesowych punktów sprzedaży.

A co z działaniami, które firma już prowadzi, a jednak są niekorzystne. Czy pod takim kątem system analizuje sytuację przedsiębiorstwa?

System Rekomendacji analizuje sytuację z dwóch perspektyw – pierwszą jest ta bardziej pozytywna część – gdzie szukamy szans na rozwój i zwiększenie sprzedaży. Z kolei drugą jest ta mniej pozytywna, ale również szalenie ważna. Skupia się ona na uruchomieniu tarczy ochronnej nad kluczowymi obszarami działania organizacji i wykrywania sytuacji, które mogą negatywnie wpływać na biznes. To w pewnym stopniu system wczesnego ostrzegania, który na bieżąco analizuje dane oraz informacje, i dla określonych obszarów biznesowych wszczyna alarm jeżeli znajdzie sytuację, przez którą powinna zapalić się nam czerwona lampka. Przykładowo, jeżeli w jakimś punkcie wykryjemy spadek sprzedaży niewynikający z regularnego zachowania (pomijając pewne zachowania sezonowe) – to dokładnie wtedy osoba odpowiedzialna za dany obszar otrzyma sugestię działania, dzięki której będzie miała szansę wpłynąć na to negatywne zachowanie i je powstrzymać lub ograniczyć. Może to być informacja, że w najbliższym czasie pojawi się Out of Stock dla najważniejszych – z punktu widzenia biznesowego – produktów w konkretnej lokalizacji danej sieci, z którą współpracujemy czy też inne niepożądane zachowanie.

Po analizie przechodzimy do działania. Czy i tutaj producenci mogą liczyć na konkretne wskazówki od Systemu Rekomendacji by Asseco? Czy te wskazówki sprawdzają się za każdym razem i przynoszą sukces?

Wskazówki czy też sugestie działania są jednym z najważniejszych elementów Systemu Rekomendacji. Sugestia musi składać się, oprócz wyjaśnienia skąd się wzięła, również z konkretnej propozycji aktywności, która powinna być wykonana. Może być to złożenie zamówienia, aby zapobiec Out of Stockowi, telefon do merchandisera, aby pojawił się w danej placówce i poprawił standard ułożenia produktów na półce bądź konkretne zadanie ukierunkowane na rozpoczęcie współpracy biznesowej z punktem o wysokim potencjale sprzedażowym. Sugestie powinny być dobierane do danej sytuacji biznesowej, ale może się zdarzyć, że nie wszystkie zawsze przyniosą pełny sukces lub też ten sukces nie będzie widoczny od razu. Prowadzenie biznesu charakteryzuje się tym, że na efekty pewnych działań należy poczekać. Dlatego też oceniając skuteczność sugestii oferujemy rozwiązania analityczne operujące na przestrzeni odpowiedniej dla danego casu biznesowego, dzięki czemu możemy monitorować zamierzony efekt.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek




tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51