W tym konkursie o zwycięstwie decydują detaliści, czytelnicy Miesięcznika „Hurt&Detal”, głosując za pomocą specjalnie przygotowanej ankiety. Chodzi o wytypowanie tych produktów, które najlepiej sprzedają się w ich placówkach.
Oficjalne ogłoszenie zwycięzców 13. edycji konkursu Złoty Paragon – Nagrody Kupców Polskich – odbyło się 24 maja br. podczas Gali Liderów Rynku FMCG i Handlu w warszawskim Teatrze Kamienica. To wydarzenie, na którym co roku spotykają się przedstawiciele producentów sektora FMCG, sieci handlowych, firm usługowych i shopfitterów.
Nagrody przyznano w 65 kategoriachPierwsze miejsce i Złoty Paragon w kategorii „wina musujące i szampany” otrzymało Mionetto Prosecco DOC Treviso Brut 0,75 l. To już kolejne takie wyróżnienie w historii marki.
– Bardzo się cieszymy, że kupcy i handlowcy doceniają nasze marki – mówi Joanna Semczuk, Dyrektor ds. Handlu i Logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska. – Wzajemnie je promujemy i rozwijamy. To dzięki doskonałej współpracy możliwe jest osiąganie takich wyników. Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy wspólny język z konsumentem, a jednocześnie wdzięczni wszystkim naszym Partnerom, zaufali nam i pomogli zbudować tak wielką markę, jaką jest Mionetto – podkreśla Joanna Semczuk.
Mionetto Prosecco to zdecydowany lider na polskim rynku – numer „1” jeśli chodzi o sprzedaż. Badania wskazują, że Mionetto rośnie trzy razy szybciej niż cała kategoria prosecco
1.
– W naszej pracy kierujemy się potrzebami i oczekiwaniami naszych konsumentów, bo to właśnie oni swoimi decyzjami zakupowymi przesądzają o sukcesie marki – tłumaczy Hanna Hausman, Kierownik Marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska. – Prawdą jest, że wiele naszych działań zarówno w aspekcie handlowym, jak i marketingowym, miało charakter pionierski. Potrafimy zainspirować i zaintrygować naszym Mionetto Prosecco – tłumaczy Hanna Hausman.
Początki marki sięgają roku 2013. Rynek wyglądał wtedy zupełnie inaczej
– Dziesięć lat temu konsumpcja win musujących w Polsce odbywała się wówczas jedynie raz w roku: w okolicach Świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra – wspomina Joanna Semczuk. – 75% rynku stanowiły wtedy produkty musujące, gazowane, produkowane w Polsce z zagęszczonych soków owocowych – jabłkowych, rzadziej winogronowych. Produkty jakościowe, importowane, były marginesem. Analizując ówczesne dane rynkowe można było powiedzieć, że pomysł, by rozpocząć akcją promocyjną latem, i do tego produktu 3-krotnie droższego niż średnia cena sprzedającej się wtedy butelki, był absolutnie z góry skazany na niepowodzenie. Ale nasz upór i konsekwencja w działaniach doprowadziły do kompletnej rewolucji na rynku win musujących. Obecnie wina musujące to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się kategorii. Na czym polega ta rewolucja? Według ostatnich badań przeprowadzonych przez jedną w największych firm badawczych w Polsce – wino musujące stało się produktem kupowanym przez 55% społeczeństwa przynajmniej raz w miesiącu lub częściej
2. Aż 46% z nas kupuje jednorazowo 2 butelki. Dlaczego? Bo okazji do delektowania się prosecco jest mnóstwo! Marka Mionetto rozkochała całą Polskę we włoskim stylu picia prosecco, czyli przy każdej możliwej okazji. Od celebrowania tych wielkich momentów, aż po te najmniejsze, ciche i bardzo indywidualne – podsumowuje Dyrektor ds. Handlu i Logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska.
Mionetto Prosecco pochodzi z włoskiego regionu Treviso i wytwarzane jest nieprzerwanie od 1887 roku. Wyróżnia się niezwykle wyrazistym, owocowo-kwiatowym aromatem. To wino praktycznie na każdą okazję. Idealne do owoców morza, ryb, drobiu czy deserów. Doskonałe w roli aperitifu.
Linia Mionetto Prosecco składa się z kilku formatów – w sprzedaży dostępne są butelki pojemnościach 0,2 l, 0,375 l, 0,75 l oraz 1,5 l. Na sklepowych półkach – oprócz klasycznego – można znaleźć także Mionetto w wersji rosé, biologico oraz 0 %.
Źródło: Henkell Freixenet Polska
1 Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food) Sprzedaż wolumenowa, w okresie W5 2022 – W4 2023, w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco
2 Henkell Freixenet Polska za KANTAR, Badanie U&A kategorii win musujących z modułem brand equity, marzec 2023