Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Zaproś przyjaciół na włoskie aperitivo
Dolce far niente, czyli dosłownie słodkie nicnierobienie, w doskonały sposób opisuje podejście Włochów do odpoczynku. Mieszkańcy Italii na całym świecie słyną z niespiesznego i beztroskiego stylu życia, w którym drobne codzienne przyjemności, takie jak np. pyszne jedzenie, oraz chwile celebrowane w gronie rodziny czy przyjaciół stanowić mogą przepis na szczęście. Jedną z najważniejszych tradycji, która łączy w sobie oba te aspekty niewątpliwie jest kultura aperitivo.
W zależności od regionu aperitivo przypada na porę między godziną 17:00 a 20:00. Włosi spotykają się w tym czasie z bliskimi w restauracjach, barach i kawiarniach, aby napić się orzeźwiających koktajli i przekąsić coś pysznego jeszcze przed kolacją. To czas na odprężenie się po całym dniu, luźne rozmowy i zwyczajne celebrowanie chwili, dlatego aperitivo w doskonały sposób symbolizuje południową energię, hedonistyczny styl życia oraz bogatą kulturę Włoch.
Celebrowanie prostych chwil – tradycja od pokoleń
Aperitivo jest bardzo ważną częścią życia każdego dorosłego Włocha. To dowód na to, jak ważne jest dla nich świętowanie wspólnie spędzonych chwil i docenianie prostych, codziennych momentów w gronie najbliższych. Nazwa pochodzi od łacińskiego słowa "aperire", co oznacza "otwierać". W tym kontekście chodzi o otwarcie tej najprzyjemniejszej części dnia, czyli rozpoczynającego się wieczoru, ale też o otwarcie apetytu przed właściwym posiłkiem. Aperitivo ma swoje korzenie już w czasach rzymskich – to właśnie tam narodził się zwyczaj, który później stał się tak istotną częścią kultury kulinarnej całego kraju. Dziś aperitivo jest bardzo popularne zwłaszcza w północnych Włoszech, ale niezależnie od regionu zarówno rodzimi Włosi, jak i przyjezdni chętnie celebrują w ten sposób słoneczne, popołudniowe chwile.
Stuzzichini i Aperol Spritz® – połączenie idealne
Klasyczne aperitivo składa się z koktajlu podawanego wraz z zestawem różnorodnych przekąsek. Najbardziej rozpoznawalnym i charakterystycznym koktajlem jest Aperol Spritz®. Stuzzichini mogą zawierać oliwki, sery, wędliny, marynowane warzywa oraz różne przystawki na bazie ciasta, takie jak pizza czy focaccia. Innym popularnym elementem aperitivo są kanapeczki na bazie chleba, jak choćby słynne weneckie cichéti z dodatkami. Dla Włochów, połączenie przekąsek z drinkiem jest naturalne i wręcz niezbędne, dlatego w restauracjach czy barach przekąski te są często oferowane bezpłatnie lub za niewielką dopłatą.
„Czekamy na Was w Wenecji!”
Dla turystów aperitivo może być najlepszym sposobem na poznanie włoskiej kultury i umiejętności łączenia smaków lokalnej kuchni. Okazję ku temu będą mieć laureaci konkursu organizowanego przez markę Aperol, gdyż główną nagrodą w nim jest wycieczka dla 4 pełnoletnich osób do Wenecji. Ale to nie wszystko! Poza nagrodą główną, na uczestników czekają dodatkowo atrakcyjne nagrody. Co tydzień można wygrać ekskluzywne zestawy kieliszków do serwowania Aperol Spritz®, które pomogą stworzyć atmosferę prawdziwego aperitivo także w domu oraz dwuosobowe wejściówki do sieci kin Multikino. Co miesiąc do zdobycia jest idealny letni zestaw gadżetów marki Aperol. Drugą nagrodą miesięczną jest udział dla zwycięzców i osoby towarzyszącej w inspirujących warsztatach kulinarnych, podczas których Cristina Catese zdradzi, jak przygotowywać podawane podczas aperitivo klasyczne włoskie przekąski, a także idealny koktajl Aperol Spritz®. Konkurs „Czekamy na Was w Wenecji!” rozpoczął się 5 czerwca i potrwa do 3 września 2023 roku. Aby wziąć w nim udział wystarczy zakupić przynajmniej jedną butelkę marki Aperol o dowolnej pojemności, zachować dowód zakupu i zarejestrować go na stronie: konkurs.aperol.com, a także odpowiedzieć na pytanie konkursowe, które brzmi: „Kogo zabierzesz do Wenecji i dlaczego właśnie w takim gronie chcesz posmakować włoskiego stylu życia?”. Wszystkie szczegóły i regulamin znaleźć można na stronie: konkurs.aperol.com
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.