Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Rośnie reprezentacja kobiet na stanowiskach kierowniczych w Brown-Forman Polska
Rośnie reprezentacja kobiet na stanowiskach kierowniczych w Brown-Forman Polska
Wtorek, 11 lipca 2023
Rośnie aktywność i obecność kobiet w zawodach do tej pory zdominowanych przez mężczyzn. Rosnąca reprezentacja kobiet jest widoczna w handlu, usługach, opiece oraz sprzedaży na poziomie stanowisk specjalistycznych. - W ostatnim czasie coraz więcej kobiet awansuje w zespołach sprzedażowych, prezentując szeroki zakres kompetencji, osiągając bardzo mocne i wymierne wyniki na wyższych stanowiskach kierowniczych – dodaje Dorota Pałysiewicz, dyrektor HR w firmie Brown-Forman Polska, amerykańskim koncernie zajmującym się dystrybucją znanych marek (m.in. Jack Daniel’s, Finlandia Vodka).
Kobiet w branży alkoholowej wcale nie jest tak mało, jakby się mogło wydawać. Branża alkoholowa to nie tylko produkcja, ale też sprzedaż. Dziś udział kobiet w działach sprzedaży branży alkoholi i piwa to średnio ponad 30 proc. Dane rynkowe wskazują, że mediana dla udziału kobiet wśród pracowników branży piwnej to ok. 20 proc., przy czym w niektórych działach panie stanowią ponad połowę zatrudnionych – w marketingu, finansach (>60%), a w dziale personalnym (>60%).
Potwierdzeniem są awanse kobiet na stanowiskach kierowniczych w dziale sprzedaży w Brown-Forman Polska. Od maja br. Anita Jankowska objęła stanowisko nowego Channel Managera Rynku Tradycyjnego a Katarzyna Bielawska (po 7 latach pracy w firmie) objęła stanowisko Channel Managera Rynku nowoczesnego. Nowym Marketing Managerem ds. Marek Super Premium została Agnieszka Wisełka, wcześniej wspierająca dział sprzedaży jako Trade Marketing Manager.
Katarzyna Bielawska odpowiada obecnie za realizację strategii sprzedaży wszystkich marek znajdujących się w portfolio firmy na rynku polskim (m.in. Jack Daniel’s, Finlandia Vodka i Woodford Reserve, Benriach jak również nowej marki – Gin Mare). Wcześniej tworzyła m.in. strategię takich kanałów jak convenience, cash&carry, sieci detalicznych a ostatnimi czasy kanału dyskontowego. - Brown-Forman Polska wspiera każdego pracownika w rozwoju, albo w ramach obecnego stanowiska albo przez rozwój kompetencji spoza obszaru ekspertyzy, w ramach zespołów cross-funkcyjnych czy przez udział w projektach na skalę międzynarodową. Tylko od chęci i motywacji pracownika zależy, jak wykorzysta te możliwości – podkreśla Katarzyna Bielawska.
Anita Jankowska zwraca uwagę na zróżnicowanie zespołów sprzedażowych, gdzie poglądy i odmienne postrzeganie zadań przez mężczyzn i kobiet wzajemnie uzupełniają się. To ludzie stoją za sukcesami naszych marek i to oni, i ich praca stanowią o sile całej organizacji. W Brown-Forman bardzo mocno stawiamy na współpracę zespołową – dodaje.
Awanse objęły również dział marketingu, gdzie nowym Marketing Managerem ds. Marek Super Premium została Agnieszka Wisełka. Związana z Brown-Forman od 9 lat, zaczynała w dziale Brand and Business Insights, później zdobywając doświadczenie w brand marketingu (Jack Daniel’s) i – od 2022 roku - obejmując stanowisko Trade Marketing Managera w Dziale Sprzedaży. W roli Marketing Managera stanie na czele 4 osobowego zespołu, wspólnie z którym będzie odpowiedzialna za strategię i rozwój na polskim rynku czołowych marek premium amerykańskiej firmy (Woodford Reserve, BenRiach, GlenDronach, Fords Gin)
Zdaniem Anny Ender, dyrektor ds. rozwoju biznesu LeasingTeam Group uważa, że proces wyrównania reprezentacji kobiet jest szczególnie widoczny na stanowiskach wyższych oraz wyższej specjalizacji – tu kobiety sięgają coraz wyżej i nie boją się głośno mówić o swoich oczekiwaniach.
Na zdjęciu od lewej: Anita Jankowska / Agnieszka Wisełka / Katarzyna Bielawska
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.