Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Makro: Jak zadbać o pracowników w branży HoReCa w myśl zasad zrównoważonego rozwoju?
Makro: Jak zadbać o pracowników w branży HoReCa w myśl zasad zrównoważonego rozwoju?
Środa, 12 lipca 2023
Prowadzenie zrównoważonego biznesu nie jest możliwe bez zaangażowania pracowników. To oni na co dzień dbają o każdy aspekt w punktach gastronomicznych. Kluczowe jest więc stworzenie takich warunków, aby zespół czuł się doceniony i zmotywowany. Jak więc zadbać o pracowników? Odpowiedź na to i wiele innych pytań znajduje się w e-booku „Zrównoważona restauracja” wydanym przez sieć hurtowni MAKRO Polska.
Model zrównoważonego rozwoju dotyczy nie tylko minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko, ale także działania na rzecz dobrostanu pracowników i wspierania społeczności lokalnej. Istotne jest więc, aby zapewnić swoim pracownikom odpowiednie warunki w miejscu pracy.
Warto podkreślić, że zaangażowanie personelu wpływa nie tylko na skuteczne wdrożenie zasad zrównoważonego rozwoju, ale również na osiągnięcie sukcesu.
– Jednym z ważniejszych aspektów są pracownicy. Bez zgranego i zmotywowanego zespołu nie jest możliwe prowadzenie biznesu na oczekiwanym przez klientów poziomie – mówi Robert Ciechomski, Menedżer ds. Klientów HoReCa w MAKRO Polska.
Pojawia się więc pytanie, jak skutecznie zadbać o pracowników?
Ważne jest pierwsze wrażenie. Zmiana pracy bądź rozpoczęcie drogi zawodowej może wiązać się ze znacznym stresem. Można go zminimalizować poprzez odpowiedni onboarding, a więc przedstawienie zakresu obowiązków, kolegów, miejsca pracy oraz menu. Skuteczne wdrożenie pozwoli nowemu pracownikowi szybciej i efektywniej w pełni przejąć obowiązki.
Istotnym aspektem jest również zapewnienie dostępu do szkoleń. Jak podkreśla Jakub Kowalczyk, szef kuchni w Akademii Inspiracji MAKRO w Krakowie: Z własnego doświadczenia wiem, że rozwój pracownika jest kluczowy dla naszej branży. Poprzez szkolenia zwiększamy jego zaangażowanie i lojalność wobec firmy, co bez wątpienia ma wpływ na ograniczenie rotacji.
W świecie pełnym zmian kluczowym jest również zapewnienie pracownikom poczucia bezpieczeństwa. Zespół powinien mieć dostęp do odpowiednich narzędzi, technologii oraz miejsca na odpoczynek. Warto podkreślić rolę managera/ właściciela. To on ma największy wpływ na poziom zaangażowania. Jego zadaniem jest docenianie, informowanie pracowników o wynikach, wspieranie oraz inspirowanie. Wsłuchanie się w ich potrzeby i oczekiwania wpłynie nie tylko na poczucie stabilności, sprawczości oraz zaangażowanie, ale również na pozytywny wizerunek jako pracodawcy.
Kolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę, jest zadbanie o atmosferę. Obecnie znacznym wyzwaniem jest znalezienie ekspertów z pasją i doświadczeniem, dlatego stworzenie odpowiedniego klimatu z pewnością wpłynie na ograniczenie rotacji.
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.