Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Czysto i świeżo

Kategorie produktów

Czysto i świeżo

Piątek, 11 sierpnia 2023 Autor: Monika Górka, HURT & DETAL Nr 08/210. Sierpień 2023
Najprościej osiągnąć pożądany efekt – sprzątając regularnie. Dotyczy to zarówno toalety, jak i pozostałych miejsc w domu. Nie bez znaczenia jest także wybór odpowiednich środków czyszczących i odświeżających.
Satysfakcja z życia wiąże się z mieszkaniem w czystym domu – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie cleangang1. Aż 71,9% Polek i Polaków, którzy deklarują, że są zadowoleni z życia, ma jednocześnie czysto lub idealnie czysto w domu. Bałagan ma zaledwie 5,7% z nich. Co więcej, im niższy był deklarowany poziom zadowolenia z życia, tym niższa ocena czystości.

Sprzątamy, bo…

To nasze samopoczucie jest głównym motywatorem sprzątania (55%). Czujemy się dobrze, kiedy wokół nas panuje ład i jest czysto. Nie bez znaczenia jest również zdrowie i higiena (41,9%) oraz poczucie, że czysty dom ułatwia samoorganizację (41,1%). Okazuje się, że to właśnie ci, dla których ważną rolę w życiu odgrywa zdrowie sprzątają najczęściej (80,6%). Do negatywnych motywatorów sprzątania można zaliczyć sprzątanie jako przejaw obowiązku (24,2%) oraz „chwycenie za odkurzacz”, kiedy lada moment mają odwiedzić nas goście (22,6%).

A z czego najczęściej korzystamy podczas sprzątania?

75,3% Polek i Polaków sięga po płyn do mycia naczyń. Duża część korzysta również z płynu do czyszczenia WC (71,9%), szyb i luster (65,1%), tabletek do WC (52,8%) oraz odświeżacza do powietrza (48,2%). Najmniejszą popularnością cieszą się specjalistyczne środki, takie jak płyny do czyszczenia skórzanych powierzchni, fug oraz lodówki. Na stałe w naszych domach zagościły ręczniki papierowe, bez których nie wyobrażamy sobie już sprzątania (70,4%), podobnie jak bez gąbek (67,9%). Co ciekawe mop płaski powoli wypiera tradycyjny sznurkowy, po który sięgamy już rzadziej. Nowa technologia nie jest jeszcze zbyt popularna w polskich domach, bowiem listę zamyka odkurzacz automatyczny, z którego korzysta zaledwie 15,3% respondentów.

Czysta toaleta to podstawa

Najlepsze efekty daje sprzątanie regularne i za pomocą odpowiednich środków. Obowiązkowe są rękawice, szczotka do WC, gąbka, chłonna ścierka, ręczniki papierowe, nawilżone ściereczki antybakteryjne a przede wszystkim skuteczne środki czyszczące i produkty odświeżające oraz kostki do WC, które potrzymają efekt.

Płyn zapewnia skuteczne czyszczenie muszli klozetowej, usunięcie groźnych bakterii i grzybów. Jednym z trudniejszych zabrudzeń jest kamień, którego usunięcie może okazać się nie lada wyzwaniem, jeżeli nie robiło się tego regularnie. W tym wypadku pomogą silniejsze płyny, które ułatwią skuteczne doczyszczenie muszli.

Kostki do WC w różnej formie (od zawieszek w kostkach lub kulkach po żelowe krążki aplikowane bezdotykowo) – pomogą utrzymać czystość w toalecie, będą zapobiegały osadzaniu się kamienia i odświeżały za każdym spłukaniem. Wśród zapachów dostępnych na rynku jednymi z popularniejszych są morskie, leśne czy cytrusowe.

Największe skupiska bakterii to obszary wokół odpływów wanny, brodzika, umywalki, muszli i deski sedesowej. Pleśnie najczęściej bytują w wilgotnych, ciemnych i ciepłych zakamarkach i załamaniach powierzchni tj. fugi i silikony. Skutecznie wyczyszczą te miejsca specjalistyczne płyny w aerozolu.

Niezwykle ważną kwestią jest także utrzymanie w czystości deski klozetowej. Pomogą w tym płyny do dezynfekcji oraz antybakteryjne nawilżone ściereczki.

Sprzedaż środków do czyszczenia toalet2

Sklepy małoformatowe do 300 mkw. odpowiadają za prawie 10% wartości sprzedaży środków do toalet i 14% transakcji z ich udziałem. Wiodącym kanałem sprzedaży tej kategorii wśród sklepów spożywczych są dyskonty, które odpowiadają za prawie 60% wartości jej sprzedaży i ponad 55% liczby transakcji.

„Środki służące utrzymaniu toalet w czystości klienci mogą znaleźć w większości sklepów małoformatowych. Środki te można podzielić na dwie grupy – kostki do toalet i płyny do czyszczenia toalet. W sklepach małoformatowych większe udziały wartościowe mają kostki toaletowe. Sklepy małoformatowe odpowiadają za około 6% udziałów wartościowych odświeżaczy powietrza. Klienci mogą je znaleźć w około 4 na 10 sklepów o powierzchni do 300 mkw.” – podkreśla Tomasz Wester, Analityk danych sprzedażowych, CMR.

Środki do czyszczenia łazienek i toalet to ważna, zróżnicowana i dość stabilna kategoria chemii gospodarczej. Jednymi z ważniejszych ich cech są właściwości czyszczące, dezynfekujące oraz bakteriobójcze. Nie bez znaczenia jest opakowanie i formuła produktu zapewniające wydajność i wygodę w aplikowaniu.

Monika Górka
Zastępca Redaktora Naczelnego





1 źródło: cleangang.prowly.com
2 źródło: Dane CMR, sklepy małoformatowe do 300 mkw.


tagi: drogeria , sprzedaż , handel , konsument , rynek FMCG , kosmetyki , środki higieny , środki czystości ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51