Wyprodukowany w 90% z poliestru pochodzącego z recyklingu plastikowych butelek Bóbr Julek wciela się w postać Szefa kuchni. Maskotka dostępna jest we wszystkich sklepach Auchan, można ją również kupić poprzez platformę
zakupy.auchan.pl Bobrowi Julkowi niestraszny jest problem marnowania żywności, dlatego w tym roku pokaże, jak można ograniczyć to zjawisko, np. gotując z resztek produktów, będzie wspierał dobre nawyki żywieniowe i zachęcał do dzielenia się żywnością.
Każdego roku w Polsce marnuje się około 5 milionów ton żywności, najwięcej w gospodarstwach domowych, szczególnie w okresie Bożego Narodzenia. W tym roku postanowiliśmy po raz kolejny przypomnieć o tym niezwykle ważnym problemie w ramach akcji z Bobrem Julkiem. Chcemy pokazać, że temat marnowania żywności dotyka każdego z nas i że małe zmiany mogą dać ogromne efekty. Cieszymy się, że jednocześnie w przededniu Świąt będziemy mogli wspomóc potrzebujących przekazując dochód ze sprzedaży Julka naszemu wieloletniemu partnerowi Federacji Polskich Banków Żywności – mówi Ewa Malecka, dyrektor CSR Auchan Retail Polska.
Przez cały rok wspieramy osoby potrzebujące, przekazując im bezpłatną pomoc żywnościową. Jednak Święta to szczególny czas, w którym nasza pomoc znaczy jeszcze więcej. Dzięki drugiej akcji sprzedaży Julków w sklepach sieci Auchan będziemy mogli uratować i przekazać na cele społeczne jeszcze więcej żywności, która trafi na świąteczne stoły – mówi Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.
Pomoc żywnościowa jest w obecnej chwili szczególnie ważna, ponieważ w Polsce nieustająco wiele osób nie ma co jeść. W ostatnim roku liczba potrzebujących, którzy korzystają z naszego wsparcia wzrosła o 40%. Niestety żywności jest coraz mniej. Jesteśmy wdzięcznie firmie Auchan i Polskim Bankom Żywności, że dzięki akcji z Julkiem Bobrem możemy pomagać, a nasi podopieczni będą mogli spędzić nadchodzące Święta przy pełnych stołach – mówi Beata Mrozińska-Stachowiak, ze Stowarzyszenia Poranek we Wrocławiu, jednego z beneficjentów akcji.
Dla klientów, którzy chcą dowiedzieć się, jak ograniczyć marnowanie żywności razem z Julkiem Szefem kuchni, sieć przygotowała Landing Page. Tegoroczną akcję Auchan wspierać będzie kampania mediowa, kampania w mediach społecznościowych sieci oraz w gazetkach i sklepach sieci w całej Polsce. Na Instagramie zorganizowany zostanie konkurs związany z problemem marnowania jedzenia, a nagrody będą związane z tematyką gotowania.
Źródło: solski communications
Fot: mat. prasowe