Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Transformacja analityczna sieci Lewiatan

Kategorie produktów

Transformacja analityczna sieci Lewiatan

Czwartek, 16 listopada 2023 HURT & DETAL Nr 11/213. Listopad 2023
Lewiatan Holding S.A., największa w Polsce sieć franczyzowa sklepów spożywczych, skoncentrowała swoje działania w ostatnich latach na transformacji cyfrowej i rozwoju narzędzi do komunikacji z konsumentem. Dzięki wdrożeniu autorskiego systemu CSA 2.0 (Centralny System Analityczny 2.0), wzbogaconego o zaawansowaną analitykę i system raportowania w oparciu o Power BI, franczyzobiorcy mają dostęp do wszystkich informacji niezbędnych do prowadzenia biznesu.
Franczyzobiorcy w centrum transformacji

Dotychczasowe rozwiązanie analityczne osadzone w modelu on-premise nie było już w stanie zaadresować tak dużych potrzeb analitycznych z jakimi mierzy się Lewiatan. Kilka milionów paragonów z wieloma pozycjami produktowymi to dane, które codziennie spływają do systemu, stanowiąc niebagatelne źródło wiedzy. Lewiatan mając świadomość wartości danych oraz ich analizy, stawia na wzmocnienie procesu podejmowania decyzji.

W 2021 roku Lewiatan Holding S.A. rozpoczął współpracę z firmą TIDK, by wspólnie zrealizować długofalowy projekt transformacji analitycznej, będący podstawą do dalszego rozwoju sieci.

„Pierwszy etap współpracy zakładał przeprowadzenie audytu oraz pogłębionej analizy potrzeb biznesowych, analitycznych i raportowych, których wynik stał się podstawą do opracowania projektu architektury oraz strategii implementacji nowej koncepcji wykorzystania potencjału danych w organizacji. Dzięki temu powstał Centralny System Analityczny, który umożliwia franczyzobiorcom dostęp do danych w czasie rzeczywistym.

Drugi etap prac obejmował implementację najlepszych praktyk pracy w chmurze (Cloud Adoption Framework), wypracowania założeń Data Managementu, integracji źródeł danych, przygotowania procesów efektywnego przetwarzania danych w chmurze zgodnie z wypracowaną architekturą Lakehouse oraz ich wizualizacją w wypracowanym, ujednoliconym standardzie. Wszystkie te działania mają na celu zapewnienie franczyzobiorcom pełnego poczucia bezpieczeństwa, że ich cenne dane zostaną należycie zabezpieczone i chronione przed dostępem osób nieuprawnionych” – mówi Łukasz Grala, CEO TIDK.

„Współpraca z TIDK pozwoliła na dobranie efektywnych kosztowo rozwiązań, które balansują potrzeby użytkowników biznesowych i ROI oraz niezbędny transfer wiedzy. Obserwujemy rosnące zaufanie do chmury, wynikające z konkretnych korzyści, jakie przynosi franczyzobiorcom. Wiemy, że to jedyny sposób, aby nie tylko dorównać liderom branży, spełnić oczekiwania klientów i skutecznie rywalizować z innymi graczami, ale to również droga do wzrostu innowacyjności sektora” – przyznaje Piotr Ferenc, Pełnomocnik Zarządu ds. Cyfryzacji, Kierownik Działu IT.

Przed wszystkimi

Kolejnym kamieniem milowym było skoncentrowanie działań, które podniosły jakość stowarzyszonych sklepów poprzez modernizację i rozwój już istniejących narzędzi do komunikacji z konsumentem, których zadaniem jest wsparcie sprzedaży. Tak powstał projekt wprowadzenia promocji warunkowych tzw. wielopaków, również we współpracy z doświadczonym zespołem TIDK. Na bazie analizy paragonów, franczyzobiorcy mogą precyzyjniej dopasowywać promocje w swoich sklepach. Dziś Lewiatan pozyskuje dane praktycznie ze 100% swoich sklepów, ponad 60% przedsiębiorców korzysta z raportowania Power BI, a dzięki automatycznemu rozliczeniu 90% sklepów prowadzi cotygodniowe akcje promocyjne.

Lewiatan udostępniając zaawansowane narzędzia klasy Power BI swoim franczyzobiorcom stał się liderem zapewniając technologiczną siłę napędową, zgodną ze strategią data-driven. Obecnie na rynku, nie ma podobnego podmiotu, który oferowałby swoim klientom tak zaawansowane narzędzie analityczne, które doprowadziło do pełnego uspójnienia, tym samym do jednej wersji prawdy. To unikalna wartość oferowana przez Lewiatana, która stanowi istotną część oferty B2B oraz wzmacnia pozycję rynkową spółki. Dzięki temu Lewiatan może dzisiaj nazywać się jedną z najbardziej innowacyjnych firm w swojej branży.

Demokratyzacja dostępu do danych

Budowa unikalnego i autorskiego systemu analitycznego otworzyła przed Lewiatanem możliwość rozwijania się jako organizacji opartej na paradygmacie data-driven. Firma doskonale zdaje sobie sprawę z kluczowego znaczenia pozyskiwania wiedzy z danych w kontekście efektywnego funkcjonowania oraz budowania trwałych relacji z klientami. Stworzone rozwiązanie wspólnie z partnerem TIDK umożliwiło zoptymalizowanie monitorowania wielu kluczowych wskaźników biznesowych.

„Przed podjęciem decyzji na temat wejścia na ścieżkę transformacji analitycznej dostęp do wyników swoich sklepów był dla franczyzobiorców sieci Lewiatan ograniczony. Systemy analityczne były dostępne jedynie dla wąskiej grupy osób decyzyjnych na poziomie centrali i regionów. Aktualizacja kluczowych wskaźników sieci odbywała się raz w miesiącu i oparta była na wysłaniu jedynie zagregowanych danych transakcyjnych do centrali, a dane logistyczne można było uzyskać od dystrybutorów w rozliczeniu kwartalnym. Dzięki zautomatyzowanemu procesowi wystawiania danych transakcyjnych oraz licznym raportom, dostęp do wyników swoich sklepów stał się dla franczyzobiorców prosty i dostępny w każdej chwili. Doprowadziło to do demokratyzacji danych, ułatwiło podejmowanie decyzji i usprawniło ich codzienną pracę, a to z kolei wpłynęło pozytywnie na rozwój sieci i zwiększenie używalności nowego rozwiązania” – zaznacza Piotr Ferenc, Pełnomocnik Zarządu ds. Cyfryzacji, Kierownik Działu IT.

Lewiatan idzie z duchem czasu i inwestuje w produkty i narzędzia, które usprawnią przepływ informacji. Dzięki temu już niedługo możliwa będzie analiza klienta 360 stopni. Już dziś franczyzobiorcy mają szeroki dostęp do danych w czasie rzeczywistym, dzięki czemu mogą podejmować trafniejsze decyzje i szybciej reagować, co przełoży się na zadowolenie klientów, a to wpłynie na rozwój sieci Lewiatan. To bezapelacyjnie nowy etap w życiu firmy – fundamentalna zmiana, która będzie im towarzyszyć przez wiele lat.


Fot: Eurocash



tagi: Lewiatan , transformacja analityczna , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51