Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Polacy planują zrobić większe zakupy niż rok temu

Handel

Polacy planują zrobić większe zakupy niż rok temu

Piątek, 24 listopada 2023
Mimo obserwowanego w Polsce spowolnienia gospodarczego, w tym roku podczas Black Friday planujemy wydać o 5 proc. więcej niż w 2022 roku – wynika z badań Strategy& Polska. 76 proc. Polaków przyznaje, że kupuje prezenty również dla siebie. Jak z kolei wynika z badań DS Smith, prawie co czwarty z zapytanych respondentów deklaruje, że w tym okresie chętniej wydaje pieniądze na zakup drobnych dóbr luksusowych, jak świece, wino czy eleganckie wyroby szklane. Tego typu towary, w porównaniu z innymi produktami, są dwa razy bardziej podatne na stłuczenie w trakcie dostawy. Przekłada się to na straty o wartości 558 mln zł. Otrzymywane produkty są często również źle pakowane. Na skutek użycia zbyt dużych opakowań, przewożenie pustej przestrzeni generuje ponad 42 tys. ton zbędnego CO2.
Aż 72 proc. konsumentów deklaruje, że zamierza w tym roku skorzystać z Black Friday oraz Cyber Monday, by kupić znaczącą część świątecznych prezentów – również samym sobie. Pomimo deklarowanych większych wydatków w okresie Black Friday, wielu Polaków przyznaje, że obecnie rozsądniej zarządza swoim budżetem niż w poprzednich latach, bądź otwarcie mówi o tym, że oszczędza pieniądze (według raportu Strategy& Polska to aż 40 proc. ankietowanych). Aby dokonać jak najlepszych wyborów, ponad 50 proc. badanych twierdzi, że przygotowania do czasu wyprzedaży rozpoczyna z wyprzedzeniem.

Mimo to, co czwarty zapytany przyznaje, że ulega zakupom impulsywnym.

Okres jesienno-zimowy to czas, kiedy jesteśmy bardziej skłonni do zapewniania samym sobie drobnych przyjemności – robienia tzw. „komfortowych zakupów”. Wynika to m.in. z faktu, że w okresie zimowym a szczególnie świątecznym, chętniej spędzamy czas w domu. Do chętnie kupowanych w tym czasie towarów należą aromatyczne świece, luksusowe alkohole czy delikatne produkty, np. wyroby ze szkła – wynika z ubiegłorocznego badania DS Smith – producenta zrównoważonych opakowań.

Im bardziej delikatny towar, tym większe ryzyko jego uszczerbku w trakcie dostawy. Tylko w ubiegłym roku prawie co czwarty polski kupujący otrzymał średnio pięć delikatnych przesyłek, które dotarły do niego uszkodzone. W przypadku transportu produktów szklanych, ryzyko, że zakupiony towar ulegnie uszkodzeniu w transporcie, rośnie aż o połowę w porównaniu z innymi produktami kupowanymi online.  

W okresie szaleństwa wyprzedaży bardzo chętnie korzystamy z zakupów online. W tym kontekście dużym problemem jest również zjawisko tzw. air-commerce, czyli przewożenia pustej przestrzeni na skutek użycia opakowań niedopasowanych wielkością do ich zawartości. Oprócz zamówionych produktów, rokrocznie do Polaków dostarczanych jest ponad 40 mln m3 powietrza. To tak jakbyśmy płacili za wysłanie powietrza zgromadzonego w 13,5 tys. basenów olimpijskich.

Niewłaściwie dobrane wielkości opakowań czy nieskuteczne zabezpieczenie produktów generuje ogromne straty finansowe. Szacuje się, że rocznie uszczerbkom w trakcie dostaw podlegają towary o wartości aż 558 mln zł. Otrzymanie uszkodzonego produktu powoduje irytację kupujących. 41 proc. Polaków, którzy otrzymali zniszczony, wadliwy towar deklaruje, że nie zdecydowałoby się ponownie na zakup u tego samego sprzedawcy.

– Black Friday i czas przedświąteczny to okres, gdy szczególnie chętnie robimy zakupy online i kupujemy dużo produktów delikatnych, podatnych na stłuczenie czy uszkodzenie w transporcie. W DS Smith nieustannie pracujemy nad tym, by nasze opakowania kartonowe były wytrzymałe i pozwalały dostatecznie zabezpieczać produkty. Właśnie dlatego poddajemy je różnorodnym testom – upuszczamy je, wstrząsamy nimi, zgniatamy czy uderzamy, by sprawdzić, jak sobie radzą w trudnych warunkach. Po naszych licznych badaniach okazało się, że odpowiedzią nie jest stosowanie większej ilości wypełniaczy, ale postawienie na bardziej funkcjonalne, „szyte na miarę” opakowania. Właśnie dlatego nasi projektanci nieustannie poszukują innowacji i tworzą opakowania, które pozwalają na skuteczne zabezpieczanie produktów, a jednocześnie wykonane są z materiałów pochodzących z recyklingu, nadając się do przetworzenia i ponownego użycia – mówi Renata Siudak, Członek Zarządu, DS Smith Polska.

–  Nikt nie chce otrzymywać uszkodzonych towarów. Trend robienia „komfortowych zakupów” podczas Black Friday pokazuje, jak ważne jest, aby opakowanie wytrzymało wymagania nowoczesnych zakupów. Tak, aby kupujący delikatne rzeczy nie byli rozczarowani przy dostawie, a firmy nie były narażone na koszty wymiany towarów – dodaje Renata Siudak, DS Smith.

Oprócz bezpieczeństwa przesyłki, bardzo ważne są także kwestie środowiskowe i rosnące w tym zakresie oczekiwania konsumentów, którzy chcą dostawać opakowania wykonane z materiałów nadających się do recyklingu i dobrze dopasowane do ich zawartości, czyli takie, które minimalizują negatywny wpływ na naszą planetę.



Źródło: 24/7 Communication
Fot: AdobeStock


tagi: Strategy& Polska , Black Friday , zakupy , ekonomia , gospodarka , finanse , sprzedaż , handel ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51