Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Tłumy i duże kolejki to świąteczny koszmar Polaków
Tłumy i duże kolejki to świąteczny koszmar Polaków
Piątek, 08 grudnia 2023
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, a okres bezpośrednio przed nimi to jeden z najgorętszych sezonów dla całej branży handlowej. W tym czasie wizyta w tradycyjnym supermarkecie dla większości z nas kojarzy się z dużymi kolejkami oraz wszechobecnymi tłumami. Tego zdania jest około 75% ankietowanych w ramach badania konsumenckiego supermarketu online delio*.
Ile czasu spędzamy na świątecznych zakupach spożywczych w sklepach stacjonarnych? Prawie 41% ankietowanych potrzebuje 2 godzin, ale już dla ponad 30% badanych ten czas wydłuża się aż do 4 godzin. Co dziesiąty spędza na zakupach ponad 4 godziny. Najczęściej rozkładamy je jeszcze na kilka etapów – tak robi prawie 44% respondentów. Często jednak decydujemy się na wizyty w sklepie „last minute”. Zakupy tydzień przed Świętami Bożego Narodzenia wybiera nieco ponad 27% ankietowanych.
To właśnie w tych dniach sklepy przeżywają największe oblężenie kupujących. Wszechobecne tłumy oraz duże kolejki skutecznie potrafią obedrzeć Święta z jakiejkolwiek magii. Odpowiednio 75% i 77% badanych wskazuje te aspekty jako najgorsze elementy tradycyjnych zakupów w trakcie świąt.
Czas, a także nerwy można oszczędzić decydując się na zakupy spożywcze online. Prawie 98% badanych stwierdziło, że taka forma robienia zakupów to oszczędność czasu. Osoby korzystające z takich rozwiązań zaoszczędzony czas w grudniu najchętniej przeznaczą na… odpoczynek, na co wskazuje 63% osób. Z kolei co trzecia osoba wykorzysta dodatkowy czas na sprzątanie (35%), gotowanie świątecznych potraw (32%) oraz szukanie prezentów dla najbliższych (30%). Na spotkanie z rodziną lub przyjaciółmi decyduje się 35% badanych, a czas na pasje i hobby wskazuje 30%.
Zarówno czas przedświąteczny, rozpoczynający się w listopadzie, jak i same święta Bożego Narodzenia stanowią tradycyjnie najbardziej intensywne okresy sprzedażowe. Ważnym trendem, który rośnie w siłę, jest coraz wcześniejsze rozpoczynanie zakupów świątecznych, co pozwala klientom na rozłożenie ich na kilka etapów. Chcąc uniknąć tłumów coraz częściej decydujemy się na świąteczne zakupy spożywcze przez internet. W delio, z końcem listopada zaobserwowaliśmy wzrost zainteresowania świątecznymi produktami – mówi Zuzanna Dębowska, Chief Commercial Officer w Lite e-Commerce, startupie odpowiedzialny za supermarket online delio.
Termin dostawy, dostosowany do preferencji użytkownika, jest jednym z najważniejszych czynników przy wyborze sklepu spożywczego online. Tego zdania jest 60% ankietowanych. Wyżej są tylko kwestie bezpośrednio związane z naszym portfelem, czyli niska cena (ważna dla 67% badanych) oraz rabaty i akcje promocyjne (63%). Prawie co druga osoba zwraca również uwagę na próg darmowej dostawy.
Lite e-Commerce Sp. z o.o. - to spółka odpowiedzialna za rozwiązania e-commerce, która skupia się na tworzeniu technologii, produktów oraz zarządzaniu operacjami e-Commerce.
Źródło: Lite e-Commerce Fot: mat. prasowe
1 Badanie przeprowadzone w dniach 13-19 listopada na klientach supermarketu online delio, N=753.
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.