Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Nawet 74% kupujących planuje wydać na Święta tyle samo lub więcej niż rok temu
Nawet 74% kupujących planuje wydać na Święta tyle samo lub więcej niż rok temu
Poniedziałek, 11 grudnia 2023
Okres przedświąteczny to czas prawdziwych żniw w sektorze sprzedaży online. Klienci szukający prezentów, preferują bowiem często zakupy internetowe od zatłoczonych centrów handlowych. I choć wielu z nich będzie poszukiwać przystępnych cenowo upominków, to dane Deloitte [1] i PwC [2] wskazują jasno: mimo niełatwej sytuacji ekonomicznej, nie zamierzamy szczególnie oszczędzać w święta. Aż 74% osób planuje wydać w tym sezonie świątecznym tyle samo, co w poprzednim roku lub więcej! Bezdyskusyjnie to szansa dla sprzedawców. Co z ich perspektywy w tym okresie warto wystawić na sprzedaż? I w jaki sposób mogą dostosować swój e-sklep na Święta?
Ostatnie badania pokazują, że pomimo inflacji i rosnących kosztów życia, duch świąt jest wciąż żywy. Konsumenci dostosowują swoje nawyki dotyczące wydatków, aby zrekompensować rosnące ceny: ograniczają niepotrzebne wydatki, by zaoszczędzić pieniądze na prezenty i spotkania towarzyskie. [3] W miesiącach poprzedzających okres świąteczny wiele osób oszczędza, rezygnując ze spotkań na mieście, nie korzystając z usług streamingowych czy zakupu nowej odzieży. W ten sposób jednak gromadzą pieniądze... by następnie móc je wydać [2].
Jedną z najbardziej licznych grup nabywców są milenialsi i to oni wykazują znaczący potencjał zakupowy. Ich głównym priorytetem jest jednak robienie zakupów dla innych, a nie dla siebie. Kupują dużo prezentów oraz organizują świąteczne przyjęcia i kolacje. Tylko 15% z nich przeznacza swoje świąteczne wydatki na zakup odzieży i akcesoriów dla siebie [4].
Co sprzedaje się najlepiej, czyli najpopularniejsze kategorie produktów w okresie świątecznym
Według eBay [5], w grudniu 2023 szczyt popularności osiągną produkty z kategorii: bluzy (+60% w porównaniu do średniego popytu), koce i narzuty (+80% w porównaniu do średniego popytu), lampki łańcuchowe (+190% w porównaniu do średniego popytu) czy gry wideo (+50% w porównaniu do średniego popytu).
Tym samym można zaobserwować, iż niższe temperatury przed Bożym Narodzeniem sprawiają, że ludzie myślą o ciepłych i przytulnych prezentach: podgrzewanych kocach, ciepłych ubraniach, miękkich narzutach, termosach itp. Ponadto, próbując zaoszczędzić pieniądze, konsumenci są bardziej skłonni do spotkań towarzyskich w domu niż w restauracjach, kawiarniach czy kinach. [6] Bardziej opłacalny okazuje się jednorazowy wydatek na zakup zastawy, ozdób czy gier, by zorganizować pełen rozrywki wieczór w domowym zaciszu, niż wielokrotne wyjścia z przyjaciółmi do restauracji, kawiarni czy kina.
Ponadto konsumenci w okresie Świąt szukają dla swoich bliskich upominków związanych z ich pasjami, a w niejednej rodzinie zapewne znajdzie się pasjonat motoryzacji. Dlatego dobrym pomysłem dla sprzedawcy może być również wystawienia ofert z obszaru P&A (części samochodowe i moto) - często produkty z tej kategorii są trudne do znalezienia w lokalnych sklepach ze względu na ich specyfikę, łatwiej jest je znaleźć online u sprzedawcy nawet z innego kraju.
Czego sprzedawca może spodziewać się po kupujących w okresie świąt
Budując ofertę i opracowując strategie promocyjne na sezon świąteczny, e-sprzedawca powinien wziąć pod uwagę kluczowe trendy w zachowaniach konsumentów. Przede wszystkim, kupujący szukają, i zawsze będą szukać, oszczędności! Ponadto duża część z nich preferuje produkty przyjazne dla środowiska. Warto też podkreślić, że wiele osób jest skłonnych przetestować nowe lub mniejsze marki (zwłaszcza z pokolenia Y i Z). [5] Ponadto są bardziej niż kiedykolwiek otwarci na kupowanie przedmiotów z drugiego obiegu - szukają vintage torebek i ubrań, wycofanych z produkcji zabawek i gadżetów, czy kart kolekcjonerskich [8].
Mając w pamięci, że milenialsi często koncentrują się na zakupach dla innych, dobrym pomysłem dla sprzedających online jest dostosowanie swojego sklepu za pomocą sezonowych banerów i zdjęć oraz dodawanie w tytułach i opisach ofert sugestii dotyczących prezentów, jak np. „Prezent świąteczny dla niej”, „Prezent świąteczny dla dzieci” itp. [5]. Eksperci eBay podkreślają także, że warto wyróżniać obniżki cen czy wyprzedaże, bo informacja o niższej cenie, zwłaszcza obecnie, mocno przyciąga uwagę. Podobnie jak dodatkowe, bonusowe usługi, jak choćby darmowe pakowanie prezentu na prezent.
Okres świąteczny jest dobrym czasem na poszerzenie oferowanego asortymentu w sklepie eBay, czy również rozpoczęcie sprzedaży na tej platformę. Dołączając teraz, sprzedawcy mogą skorzystać z promocji Pakiet na Start.
Źródło: 24/7Communication Fot: mat. prasowe
[1] Deloitte Holiday Quick Take January 2023. Deloitte. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/us/Documents/us-2022-holiday-quick-take-jan2023.pdf Dostęp: 22.09.2023. [2] “Millennials dominate spending amid uncertain economic outlook”. PwC: audit and assurance, consulting and tax services. www.pwc.com/us/en/industries/consumer-markets/library/2022-holiday-outlook-trends.html Dostęp: 22.09.2023. [3] “2023 Deloitte holiday survey”. Deloitte Insights. https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/retail-distribution/holiday-retail-sales-consumer-survey.html/#retail-key-findings Dostęp: 22.09.2023. [4] 2023 eBay Ads Holiday Guide. eBay. go.ebayadvertising.com/2023eBayAdsHolidayGuide Dostęp: 22.09.2023. [5] eBay. https://export.ebay.com/en/marketing/seasonal-guide-for-ebay-sellers/run-marketing-campaign/the-christmas-season-insights-for-ebay-sellers/ Dostęp: 22.11.2023. [6] Gupta U. How retailers can respond to evolving consumer behaviour this winter. eBay Ads. https://www.ebayads.com/2022/12/09/how-retailers-can-respond-to-evolving-consumer-behaviour-this-winter/ Dostęp: 22.09.2023. [7] Hooray for the Holidays Part II. eBay. https://community.ebay.com/t5/Announcements/Hooray-for-the-Holidays-Part-II/ba-p/34136304 Dostęp: 8.12.2023. [8] Hooray for the Holidays Part I. eBay. https://community.ebay.com/t5/Announcements/Hooray-for-the-Holidays/ba-p/34110313 Dostęp: 8.12.2023.
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.