– W 2023 roku mierzyliśmy się z wyzwaniami na wielu polach, ale cokolwiek nie działoby się w bliższym czy dalszym otoczeniu, dla Mlekovity nie ma innej drogi niż zrównoważony rozwój. Nieustannie inwestujemy w nowe technologie, linie, produkty, a także wiedzę i umiejętności. Rozwój i inwestycje to także nowe zakłady – w minionym roku do wielkiej rodziny Mlekovity dołączyły kolejne, dzięki czemu ich liczba wzrosła już do 25 – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński. – Nowy rok również stawia przed nami kolejne wyzwania. Patrzę jednak na nadchodzące dni z optymizmem, gdyż trudny 2023 zakończyliśmy na niezmiennej pozycji lidera, z rewelacyjnymi wynikami: wzmocniliśmy swoją pozycję rynkową, zwiększyliśmy skalę działalności i sfinalizowaliśmy kolejne ważne inwestycje. Pobiliśmy też własne kolejne rekordy, zdobyliśmy kolejne prestiżowe nagrody i wyróżnienia. Stale rozwijamy firmę, wzrasta wartość marki Mlekovita, przychody nie maleją, rozbudowaliśmy i zmodernizowaliśmy kolejne segmenty infrastruktury wewnętrznej. Z uwagą wsłuchiwaliśmy się również w potrzeby i oczekiwania naszych konsumentów, by jak najpełniej na nie odpowiadać. Wprowadziliśmy szereg nowych produktów i pracujemy już nad kolejnymi – mobilizująca jest dwucyfrowa dynamika skupu – dodaje Prezes Dariusz Sapiński.
Mlekovita każdego roku oferuje swoim konsumentom szereg nowości. Znaczącą kategorią wśród tych z 2023 była galanteria mleczarska, która jest też bardzo innowacyjnym segmentem. Mimo że Mlekovita ciągle rozszerza go o nowe pozycje, a konsumenci z entuzjazmem podchodzą do wielu z nich, to rynek wciąż oczekuje nowości w tej ofercie. Odpowiedzią na te i inne trendy było wprowadzenie w minionym roku min. 47 nowych produktów w 8 kategoriach:
1) linia produktów wysokobiałkowych Super Body Active:- Super Body Active ser wysokobiałkowy w plastrach 140 g,
- Super Body Active serek wiejski wysokobiałkowy 200 g,
- Super Body Active skyr. Jogurt typu islandzkiego 140 g: naturalny, mango – banan, borówka – banan, truskawka – banan,
- Super Body Active batonik wysokoproteinowy 40 g;
2) linia deserów Wypasionych:- Wypasiony batonik 40 g: kokosowy i o smaku truskawkowym w polewie o smaku białej czekolady oraz o smaku waniliowym w polewie o smaku toffi,
- Wypasiony serniczek 150 g z polewą: brzoskwiniową, truskawkową i wiśniową,
- Wypasiony deser mleczny z ryżem 150 g w 3 wariantach: z truskawkami, jabłkami i malinami,
- Wypasiona kaszka manna 150 g: z wiśniami, truskawkami i jagodami,
- Wypasiony deser śmietankowo-czekoladowy i śmietankowy 130 g;
3) produkty fermentowane:- maślanka Polska 1 kg w charakterystycznym dla kategorii kartonie,
- maślanka Polska 1 kg w 2 egzotycznych smakach: pistacji i granatu,
- jogurt typu bułgarskiego 200 g,
- jogurt Polski na deser 125 g: brzoskwinia z marakują i wiśnia;
4) mleko smakowe Wypasione:- mleko smakowe Wypasione 200 ml z licencją Disneya (opakowania z postaciami z popularnych animacji): o smaku truskawkowym, waniliowe i czekoladowe,
- mleko o smaku malinowym Wypasione 200 ml;
5) sery i serki:- ser Favita w plastrach klasyczny 150 g,
- Wypasiony serek 100 g o smaku: waniliowym i truskawkowym,
- serek homogenizowany Polski 400 g: naturalny i o smaku waniliowym;
6) linia dań gotowych Bistro Minutka:- Bistro Minutka pierogi 400 g: z twarogiem na słodko, z twarogiem i ziemniakami, z ziemniakami i kapustą, z twarogiem i szpinakiem, z bryndzą i boczkiem;
7) napoje energetyczne:- Super Body Active energy drink 250 ml w wariancie klasycznym i sugar free;
8) linia produktów roślinnych Vegevita:- Vegevita deser VEGE 150 g w 3 smakach: kokosowym, kawowym i waniliowym,
- Vegevita napój owsiany z wapniem i witaminami 1 l.
Do nowości asortymentowych zaliczyć należy również ponad 110 produktów regionalnych, które nadal są oferowane przez nowo włączone zakłady w Czarnkowie, Chodzieży i Miechowie-Charsznicy.
Plany na rozpoczynający się właśnie rok obejmują dalszy, konsekwentny rozwój firmy i marki Mlekovita, w tym również w eksporcie, w którym Grupa Mlekovita jest numerem 1: największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest liderem zarówno w wartości eksportowanych produktów, jak też pod względem liczby obsługiwanych krajów oraz asortymentów wysyłanych na rynki zewnętrzne: do w sumie już 167 krajów w Europie (w tym do wszystkich 27 państw Unii Europejskiej), Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej, kierowane jest około 35% produkowanych przez firmę wyrobów. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami marki Mlekovita, które są cenione za unikatowe wartości odżywcze i bezpieczeństwo pod względem zdrowotnym. Eksport produktów mleczarskich oraz wszelkie działania w tym zakresie podejmowane przez największą grupę mleczarską w Polsce, prezentują i promują nasz kraj na arenie międzynarodowej jako wiarygodnego partnera gospodarczego, wspierają dobry wizerunek polskiego przedsiębiorcy, przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju oraz przyciągają inwestorów, a także budują kapitał zaufania wobec Polski i Polaków.
Źródło: Mlekovita