Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Livio podsumowuje 2023 rok. Polska sieć liczy już ponad 4440 sklepów

Wiadomości

Livio podsumowuje 2023 rok. Polska sieć liczy już ponad 4440 sklepów

Czwartek, 25 stycznia 2024
Polska Sieć Handlowa Livio S.A. jest operatorem ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych działających w formule franczyzowej. Zrzesza niezależne placówki handlowe, a swoim zasięgiem obejmuje całą Polskę. Mimo trudnej sytuacji rynkowej dla polskiego handlu małoformatowego, Livio stale rozszerza swoją ekspansję, a rok 2023 zamknęło z ilością ponad 4440 sklepów. Co stanowi o fenomenie tej sieci i dlaczego to na nią stawiają właściciele sklepów – na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w rozmowie z Marianem Zychem, Wiceprezesem Zarządu oraz Dyrektorem Generalnym Livio.
Czy Livio to tylko sklepy franczyzowe?

Sklepy, które zrzeszamy, to głównie sklepy lokalne, prowadzone przez znanych w okolicy właścicieli, cieszących się szacunkiem i sympatią sąsiadów, w których klient znajduje ulubiony asortyment wysokiej jakości, dobre ceny, przyjazną obsługę oraz poczucie komfortu „bycia u siebie”. To właśnie takie placówki tworzą naszą sieć, a my oferujemy im współpracę opartą na wzajemnym poszanowaniu i obustronnych korzyściach. Ta współpraca pozwala klientom w pełni korzystać z warunków, jakie dla nich negocjujemy, zachowując jednocześnie pełną swobodę w doborze kanału dostaw, wielkości zamówień, polityce cenowej oraz wszelkich innych aspektach prowadzenia swojego biznesu. Staramy się kreować dla nich sprzyjające warunki rozwoju, dawać możliwości, pokazywać najlepsze rozwiązania, a nie narzucać twarde warunki obwarowane karami. Jak pokazuje rok 2023 i poprzednie lata - nasz model biznesu się sprawdza i zyskujemy stale nowych partnerów. Oprócz standardowych umów franczyzowych posiadamy również model współpracy partnerskiej. Wśród największych umów tego typu znalazły się te podpisane z sieciami Detal WM, Sowa OL PIW i czołowymi WSS-ami Mazowieckiej Agencji Handlowej.

Sieć liczy aktualnie 10 oddziałów terenowych?

Stale się rozwijamy i zdobywamy kolejnych partnerów, a to sprawia, że jesteśmy w czołówce sieci franczyzowych działających w naszym kraju, a jednocześnie jedną z największych, która może poszczycić się w pełni polskim kapitałem.

Największym i najmocniej rosnącym oddziałem jest Poznań, który stanowi blisko 1/4 naszych sklepów. Pozostałe oddziały nie pozostają jednak w tyle i z miesiąca na miesiąc podpisują kolejne umowy i zdobywają kolejnych klientów. Zaufanie jakim obdarzają nas nasi partnerzy, wzajemne relacje i realne korzyści sprawiają, że nasi franczyzobiorcy przyłączają do nas kolejne placówki, działające wcześniej pod innymi logami i otwierają zupełnie nowe, które od początku działają pod logiem Livio.

Duży przyrost sklepów oraz ambitne plany ekspansyjne sprawiły, że w ubiegłym roku na mapie naszej sieci został wydzielony nowy oddział - Dolny Śląsk (wcześniej działający wewnątrz oddziału Śląskiego). Cały zespół otrzymał ambitne cele dla rozwoju tego terenu, które sukcesywnie realizuje budując silne, długofalowe relacje z franczyzobiorcami.

Funkcjonowanie w obecnych realiach rynkowych wymusza wprowadzanie nowych rozwiązań?

Zdecydowanie tak. To co przyniosły nam ostatnie lata: pandemia, wojna na Ukrainie, nowe regulacje prawne, czy wzrost kosztów prowadzenia biznesu i związana z nimi niepewność przyniosły bardzo wiele zmian dla naszych klientów. Wielu spośród nich stanęło przed dylematem, czy prowadzić nadal swoją działalność. Jako świadomy i odpowiedzialny organizator sieci franczyzowej, opracowujemy i wdrażamy nowe strategie działania, aby wesprzeć swoich partnerów w zarządzaniu i utrzymaniu ich biznesów. Zależy nam na tym, aby mogli poczuć się stabilnie wiedząc, że każdego dnia wspieramy ich swoją pracą, dostarczając narzędzia do zmagania się z aktualnymi problemami. Bardzo duża ilość umów producenckich i dystrybucyjnych jakimi dysponujemy i wynegocjowane przez nas warunki pozwalają klientom wypracować godziwy poziom retra i zabezpieczyć codzienne wydatki, a to ma dzisiaj kluczowe znaczenie.

Jednym z istotnych działań podjętych przez nas w ubiegłym roku było powołanie w każdym z 10 oddziałów tzw. Rad Franczyzowych, których członkowie – właściciele sklepów franczyzowych, mogą uczestniczyć w budowaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań oferowanych przez naszą sieć. To sposób na lepsze wsłuchanie się w potrzeby, problemy i pomysły właścicieli sklepów. Rozwijamy ten projekt i zdobywamy nowych świadomych członków, gotowych współtworzyć z nami ofertę współczesnej franczyzy.

W ostatnich latach inwestujemy spore nakłady finansowe na rozwój w zakresie IT i tak w pierwszej kolejności wyposażyliśmy naszych koordynatorów w nowoczesny system zarządzania ich pracą, który pozwala łatwiej, szybciej i bardziej efektywnie realizować zadania podczas wizyt w sklepach. Dzięki temu zdecydowanie podnieśliśmy standardy obsługi.

Od zeszłego roku dla naszych franczyzobiorców wdrażamy Strefę klienta – system, w którym franczyzobiorcy w sposób transparentny będą mieli dostęp do wszystkich najważniejszych informacji: kalendaria wydarzeń, nowości, Uniwersytet Przedsiębiorczości, Super Profit, rozliczenia, informacje prawne oraz wiele innych. Dzięki temu każdy właściciel sklepu będzie w pełni poinformowany i będzie mógł się upewnić, że sieć działa na partnerskich zasadach.

Odświeżyliśmy również portfolio naszych działań marketingowych – opracowaliśmy nową ofertę promocyjną w postaci ulotki dystrybucyjnej – są to wybrane TOP-owe produkty z gazetki (8-10 indeksów), które franczyzobiorcy mogą kupić w specjalnie, znacznie pogłębionej cenie, z dodatkowym rabatem przy zakupach w Specjał. Nasi franczyzobiorcy chętnie uczestniczą w ulotkach.

Jakie są plany LIVIO na rok 2024?

To nad czym najbardziej się skupiamy to dalszy rozwój. Mamy ambitne plany ekspansyjne – chcemy przyłączyć do naszej sieci kolejnych 400 placówek.

Niewątpliwie największym atutem naszej sieci są pracujący w niej ludzie, którzy każdego dnia z pełnym poświęceniem i zaangażowaniem działają aby nasi franczyzobiorcy czuli ich opiekę i wsparcie. W tym roku zamierzamy zwiększyć ilość pracowników terenowych, aby zintensyfikować działania i zapewnić jeszcze wyższy poziom obsługi.

Chcemy jeszcze bardziej zacieśniać współpracę na linii producenci – sieć – franczyzobiorcy. Będziemy negocjować nowe, jak najkorzystniejsze warunki dla naszych klientów uświadamiając jednocześnie franczyzobiorców jak dużo korzyści może dać im utrzymywanie określonych standardów.

Wcześniej już informowaliśmy o pracach nad aplikacją mobilną dla konsumentów sklepów franczyzowych i w tym roku chcemy, aby rozwiązanie to stało się faktem i abyśmy mogli wdrożyć je w jak największej ilości sklepów. Za jej pośrednictwem będziemy organizować konkursy, promocje, dodatkowe rabaty itp.

Zdecydowanie duży nacisk położymy na rozwój marketingu w social mediach i będziemy zachęcać do tej aktywności również naszych franczyzobiorców oferując im pełne wsparcie i pomoc techniczną. W obecnych czasach takie rozwiązania przyciągają konsumentów do sklepów i budują ich lojalność.

Bardzo ważnym elementem strategii handlowej jest zapewnienie w naszych sklepach franczyzowych atrakcyjnych promocji cenowych, które pozwolą przyciągnąć do sklepów konsumentów którzy szukają takich okazji cenowych, a dodatkowo będą potwierdzały, że sklepy handlu tradycyjnego też uczestniczą aktywnie w walce o pozyskanie konsumenta.

To zadanie dla kupców sieci współpracujących z producentami w procesie działań promocyjnych, ale również dla naszych franczyzobiorców, którzy muszą znacząco obniżać marżę jednostkową na promowanych produktach, aby w konsekwencji uzyskać większą marżę kwotową z tytułu sprzedaży większego wolumenu.  

W całym 2023 roku Grupa Kapitałowa Specjał (Livio, Nasz Sklep, Rabat Detal) powiększyła się o 1374 sklepy, co daje łączną liczbę 12 813 aktualnie działających placówek handlowych.




Źródło: PPHU Specjał
Fot: mat. prasowe



tagi: Livio , podsumowanie roku , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51