Rozbudowa zakładu w Nienałtach-Szymanach, będąca odpowiedzią na rosnące potrzeby rynku, pozwoli firmie Skłodowscy na podwojenie mocy produkcyjnych. Inwestycja ta, wyceniana na kilkadziesiąt milionów złotych, przyczyni się do zwiększenia komfortu pracy oraz rozszerzenia powierzchni hal produkcyjnych i magazynowych. Dodatkowe 1500 miejsc paletowych i powiększenie przestrzeni do ponad 4000 m² usprawnią logistykę i planowanie produkcji.
W ramach rozbudowy zakładu zostaną wdrożone trzy linie produkcyjne - dwie przeznaczone do burgerów i jedna do mięsa mielonego, co zwiększy wydajność do ponad 6,5t/h. Zwiększone zostaną także możliwości pakowania i paletyzacji, co pozwoli na rozszerzenie asortymentu i zwiększenie konkurencyjności firmy na rynku.
Inwestycja w Nienałtach-Szymanach została precyzyjnie zaplanowana z myślą o zrównoważonym rozwoju
Projekt nie ogranicza się tylko do zwiększenia skali produkcji. Firma kładzie nacisk także na modernizację zakładu i wprowadzenie rozwiązań proekologicznych.
- Planujemy m.in. instalację fermy fotowoltaicznej na 1 Mkw/h w okolicach zakładu czy optymalizację systemu magazynowania oraz odzysku ciepła, poprzez zagospodarowanie tego powstałego w czasie chłodzenia. Nowy obiekt wyposażymy w amoniakalną instalację chłodniczą, która zasili także część zakładu, która już istnieje. Planujemy również budowę własnej podczyszczalni ścieków. Warto zaznaczyć, że wszystkie nowe inwestycje będą wykonane zgodnie ze standardami certyfikatu BREEAM - mówi Tomasz Skłodowski, założyciel firmy.
Unia Europejska pokryje połowę inwestycji
Inwestycja realizowana jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy (KPO), finansowanego w ramach środków pochodzących z Unii Europejskiej. Środki te mają wspierać odbudowę potencjału rozwojowego gospodarki utraconego w wyniku pandemii Covid-19, wzmocnić konkurencyjność i podnieść poziom życia lokalnej społeczności. Przewidywany termin zakończenia projektu to 12 miesięcy.
Nienałty-Szymany – tu wszystko się zaczęło
Skłodowscy to firma rodzinna, działająca na rynku w obecnej formie od ponad 20 lat. Prekursorem działalności był Władysław Skłodowski - dziadek obecnego właściciela, który wraz ze swoim bratem w latach 50. pracował w gminnej, lokalnej masarni w Zerębach Kościelnych. W latach 70. i 80. usługowo zajmował się ubojem i rozbiorem gospodarskim oraz przetwórstwem mięsa. Tradycję kontynuował jego syn Stanisław, który sprzedawał swoje wyroby na obszarze Podlasia, północnego Mazowsza, ale też jeździł na targi do Warszawy. Na początku lat 90. rodzinny biznes zaczął rozwijać się na tyle dobrze, że Stanisław postanowił nadać tej działalności bardziej zorganizowaną formę w postaci pierwszego zakładu ubojowego w rodzinnej miejscowości Nienałty-Szymany.
Pasja przekazywana z ojca na syna
Dopiero jednak lata 00. oraz wejście Polski do Unii Europejskiej, pozwoliły na rozwój firmy w kształcie, w którym funkcjonuje ona do dziś. Tradycje rodzinne kontynuował Tomasz Skłodowski, obecny właściciel. Wtedy też skrystalizowała się specjalizacja marki oparta na wołowinie, która w przeciwieństwie do drobiu czy wieprzowiny, miała największy potencjał eksportowy do krajów UE. Przełomem było rozpoczęcie w 2008 r. produkcji mrożonych burgerów wołowych klasy premium, które z sukcesem znalazły swoje miejsce na rynku francuskim. Mało kto w Polsce w branży mięsnej myślał wtedy o produkowaniu kraftowych wyrobów tego typu. Odważna decyzja Tomasza Skłodowskiego okazała się strzałem w dziesiątkę.
Firma stale się rozrasta, a nowe inwestycje pozwalają planować ekspansję na kolejne rynki – nie tylko europejskie. W rozwoju biznesu Skłodowskim cały czas przyświeca jednak najważniejsza wartość - rodzinność. Wspólne cele, zaufanie, przyjaźń, partnerstwo i zespołowość pozwoliły na stworzenie stabilnej, cenionej na rynku marki.
Więcej informacji o marce Skłodowscy w materiale wideo
Źródło: 24/7Communication
Fot: mat. prasowe
tagi: Skłodowscy , zakład przetwórstwa mięsa , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,
W tym roku tylko 11,2% Polaków postanowiło zorganizować...
Sprzedaż perfum i kosmetyków na lotniskach była wyższa o...
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...