Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Lidl angażuje 360 tys. pracowników w celu działania sieci w trosce o planetę

Z rynku FMCG

Lidl angażuje 360 tys. pracowników w celu działania sieci w trosce o planetę

Piątek, 16 lutego 2024
Światowa populacja przekroczyła 8 mld, co stanowi duże wyzwanie dla planety. W trosce o środowisko i ludzi, Lidl Polska chętnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju w ramach sześciu filarów swojej strategii CSR. Sieć we wrześniu 2023 r. wystartowała z inicjatywą #teamlidl YOU, której celem jest m.in. promowanie ochrony zasobów. Program przybliża ponad 360 tysiącom pracowników w 31 krajach zaangażowanie sieci w działania CSR oraz zachęca ich do aktywności na rzecz środowiska i społeczeństwa.
Szacuje się, że w nadchodzących dziesięcioleciach liczba ludności będzie wciąż rosła, przekraczając 10 miliardów w 2060 r. To ogromne wyzwanie dla planety, ponieważ ta sama ilość zasobów naturalnych musi wyżywić coraz więcej ludzi. W 2023 r. dzisiejsza populacja do początku sierpnia wykorzystała ilość zasobów, jaką planeta może odtworzyć w ciągu roku. To oznacza, że abyśmy mogli żyć tak jak dotychczas, potrzeba byłoby 1,75 Ziemi (źródło: Statista). W trosce o dobro planety, ludzi i przyszłych pokoleń, Lidl nieustannie poszukuje nowych, bardziej ekologicznych rozwiązań, które odzwierciadlają odpowiedzialność sieci w tym temacie.

W trosce o lepsze jutro – misja Lidl Polska

Zgodnie z ideą „W trosce o lepsze jutro”, Lidl stworzył autorską inicjatywę „Lidl YOU #teamlidl”, która jest skierowana do pracowników sieci i ma na celu wzmocnienie ich aktywności w jednym z sześciu obszarów. Ochrona zasobów to jeden z tematów podejmowanych w ramach programu. Odpowiedzialne podejście do wykorzystania surowców wspiera środowisko, a także pomaga w zachowaniu zasobów naturalnych dla przyszłych pokoleń. Lidl Polska, jako firma z misją, stosuje ostrożne podejście do pozyskiwania i wykorzystywania krytycznych surowców. Sieć kupuje surowce z certyfikowanych źródeł, wspierając w ten sposób producentów stosujących praktyki zrównoważonego rolnictwa, a także stale poszerza asortyment o produkty z certyfikatami zrównoważonego rozwoju – w tym BIO i Rainforest Alliance. Aby zmniejszać zużycie oraz zanieczyszczenie wody w swoich łańcuchach dostaw, Lidl wprowadził „Politykę wodną w sektorze zakupów towarów handlowych”. Dokument określa wyzwania, cele i obowiązki w zakresie odpowiednich praktyk wykorzystywania zasobów wodnych.

Polityki zakupowe

Aby osiągnąć wytyczone cele, Lidl Polska wdrożył serię unikatowych na polskim rynku polityk zakupowych, w których sieć określa swoje zasady dotyczące pozyskiwania produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. To kluczowe wytyczne dla Lidla i jego dostawców, w których sieć zwraca szczególną uwagę na wpływ upraw i hodowli na środowisko naturalne. Polityki dotyczą: wody, mikroplastiku, świadomego odżywiania, kakao, herbaty, jaj, kawy, kwiatów i roślin, oleju palmowego, ryb, skorupiaków i ich przetworów, produktów marek własnych zawierających celulozę, świeżych warzyw i owoców, ograniczenia materiałów opakowaniowych, przeciwdziałania marnowaniu żywności oraz przeciwdziałania wylesianiu.

Lidl w swojej działalności stosuje wiele rozwiązań, które przyczyniają się do ochrony zasobów naturalnych. Jednym z nich są elektroniczne cenówki w sklepach sieci, dzięki którym można zaoszczędzić ponad 133 tony papieru rocznie. Idąc o krok dalej, Lidl wymienił papier do paragonów na bardziej przyjazny środowisku. Nowe, niebieskie paragony są wykonane z bardziej ekologicznego papieru termicznego z certyfikatem FSC. Oznacza to, że materiał pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej i przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych oraz bioróżnorodności. Co ważne, paragony mogą być wrzucane do pojemników na papier i poddawane recyklingowi.

Współpraca z WWF

Aby zwiększyć zasięg swoich działań, Lidl nawiązał współpracę z Fundacją WWF Polska, wspólnie przeprowadzając m.in. kampanię edukacyjną na temat diety planetarnej. Akcja miała uświadomić, że nawet niewielka zmiana w sposobie żywienia ma wpływ na kondycję naszej planety. W ramach programu przeprowadzono szeroko zakrojoną kampanię marketingową, która dotarła do ok. 10 mln odbiorców. Aby ułatwić klientom wprowadzenie diety w życie, Lidl promował przepisy na dania planetarne. W ramach kontynuacji projektu przygotowano program edukacyjny dla uczniów szkół podstawowych z całej Polski, nauczycieli i osób zarządzających stołówkami szkolnymi. Lidl wspólnie z Fundacją WWF Polska przeprowadził również warsztaty dla swoich dostawców oraz pracowników działu zakupów, w celu szerzenia wiedzy na temat zrównoważonego łańcucha dostaw.

Niemarnowanie żywności

Z badania przeprowadzonego przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy i Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego wynika, że w Polsce rocznie marnuje się prawie 5 mln ton żywności. Aby temu zapobiec, Lidl Polska od ponad 20 lat współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności. Sieć chętnie angażuje się we wspólne działania edukacyjne (jak konkurs „EkoMisja – Nie marnuję”, który promuje odpowiedzialne postawy wśród dzieci i młodzieży) oraz akcje charytatywne. W zeszłym roku, w ramach przedświątecznych zbiórek żywności, klienci sieci przekazali ponad 102 tony produktów spożywczych na rzecz osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.



Źródło: Komunikacja Plus
Fot: mat. prasowe



tagi: Lidl Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51