Nagrodę dla najlepszych polskich kampanii przyznaje niezależne jury*, w skład którego wchodzą eksperci marketingu społecznego. W tym roku do organizowanego już po raz drugi konkursu zgłoszono aż 54 kampanie. Nagrody przyznano w trzech kategoriach: Inicjatywy Obywatelskie, kampanie Instytucji Publicznych i Agend Rządowych oraz kampanie Firm i Fundacji Firm. Za najlepszą inicjatywę społeczną uznano kampanię „Razem 89", a za najlepszą kampanię instytucji publicznych kampanię „Kumpel z przeszłości". W konkursie przyznano także cztery wyróżnienia.
Podczas rozdania nagród podkreślono, że akcja Woda dla Sudanu stanowi dobry przykład współpracy pomiędzy sektorem organizacji pozarządowych a biznesem. Doceniono także długofalowość akcji, jej wymierne efekty oraz różnorodne środki przekazu. "Kampania Woda dla Sudanu otrzymała nagrodę Kampanii Roku 2009 w kategorii Firmy i fundacje firm za podjęcie różnorodnych i długofalowych działań na rzecz osiągnięcia celu kampanii. Jury konkursowe uznało że przyczyniło się to do skutecznego budowania marki kampanii" - mówi Marcin Izdebski z Fundacji Komunikacji Społecznej.
Akcja „Woda dla Sudanu" realizowana jest od listopada 2008 roku. Jej celem jest zabranie środków na budowę studni i ujęć wodnych w Sudanie Południowym. Specjalnie na potrzeby akcji stworzono małą butelkę Cisowianki, która w całości dedykowana jest Polskiej Akcji Humanitarnej. Dotychczas wybudowano 4 studnie, które zapewniły dostęp do bezpiecznej wody pitnej kilku tysiącom mieszkańców Sudanu. Docelowo z zebranych środków powstanie przynajmniej 11 studni.
* Jury w składzie: Paweł Prochenko (Przewodniczący Jury), Przemysław Bogdanowicz, Piotr Czarnowski, Olga Figurska, Marcin Izdebski, Monika Jasłowska, Dominika Maison, Mirella Panek-Owsiańska, Jolanta Plieth-Cholewińska, Monika Probosz, Norbert Maliszewski, Ireneusz Stankiewicz, Malina Wieczorek.
(Maja Święcka)
tagi: Cisowianka ,
Z analizy sklepowej ekspozycji, przeprowadzonej przez spółkę...
Od 1 czerwca 2025 roku Adam Manikowski objął funkcję Chief...
Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać...
Inflacja napędza spiralę...
Absurdów podatkowych nie brakuje...
Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram...
Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek...