Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Carrefour z pierwszą butelką w Polsce spełniającą wymogi i wyznaczającą trendy w nowym systemie kaucyjnym

Z rynku FMCG

Carrefour z pierwszą butelką w Polsce spełniającą wymogi i wyznaczającą trendy w nowym systemie kaucyjnym

Poniedziałek, 11 marca 2024
Podczas Kongresu Miast i Biznesu w Łodzi dedykowanego w całości nadchodzącemu systemowi kaucyjnemu, Carrefour Polska podsumował wyniki największego w Polsce testu takiego systemu. Firma zaprezentowała również wzór nowej butelki wody produkowanej pod marką własną, która w 100% spełnia wymogi nowej ustawy oraz wyznacza trendy w zakresie oznakowania i śledzenia obiegu opakowań w ramach całego łańcucha logistycznego.
Do uruchomienia systemu kaucyjnego w Polsce pozostało już niecałe 10 miesięcy. Mimo, iż prace nad jego finalnym kształtem nie są jeszcze zakończone, to wiele z przedsiębiorstw oraz organizacji działającym na polskim rynku, prowadzi wzmożone przygotowania do dostosowania swojej działalności do nowego prawa. Wśród nich jest Carrefour Polska, który aktywnie przygotowuje się do wprowadzenia ustawy kaucyjnej, antycypując zmiany legislacyjne wynikające z dyrektywy Single Use Plastics (SUP) Unii Europejskiej.

Podczas Kongresu Miast i Biznesu, który odbywa się 8 marca w Łodzi, sieć podsumowała wyniki największego w Polsce testu systemu kaucyjnego dedykowanego opakowaniom plastikowym i aluminiowym oraz szklanym butelkom zwrotnym, które prowadzi od ponad 3 lat, a także zaprezentowała pierwszą w Polsce butelkę spełniającą wymogi i wyznaczają trendy rynkowe w nadchodzącym systemie kaucyjnym.

Ponad 15 milionów zebranych opakowań i 40 milionów butelek zwrotnych

Carrefour przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego rozpoczął już w grudniu 2020 roku, kiedy to w swoim warszawskich sklepach, zaczął przyjmować szklane butelki zwrotne bez konieczności okazywania dowodów ich zakupu oraz wypłacając klientom pełną kaucję w bonach płatniczych. W kolejnych miesiącach sieć rozszerzyła ten pilotaż ręcznej zbiórki opakowań szklanych na wszystkie swoje sklepy w Polsce. Do dnia dzisiejszego, Carrefour przyjął już ponad 40 milionów butelek szklanych, co oznacza dwa razy większą zwrotność tego typu opakowań, niż ich sprzedaż w sklepach tej sieci.

Test ten został rozszerzony w styczniu 2023 roku, kiedy to Carrefour jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce, wspólnie z EKOPunkt Organizacją Odzysku Opakowań, w 10 wybranych hiper- i supermarketach w województwie śląskim, uruchomił dodatkowo własny system kaucyjny oparty na automatycznej zbiórce opakowań. W sieci butelkomatów, które zostały zlokalizowane przy sklepach tej sieci, rozpoczęto przyjmowanie od klientów zużytych opakowań plastikowych i aluminiowych po napojach, płacąc za każdą sztukę 15 groszy. Klienci otrzymują te środki w postaci e-bonów, którymi od razu mogą zapłacić za swoje zakupy w danym sklepie Carrefour. Inicjatywa ta spotkała się z dużym zainteresowaniem mieszkańców woj. śląskiego, co potwierdza zebranie ponad 15 milionów opakowań w ciągu 12 miesięcy trwania testu. Jednocześnie firma wypłaciła swoim klientom rekordowe ponad 2 miliony złotych w bonach, które pozwoliły im taniej zrobić zakupy w tej sieci. Sukces tego pilotażu świadczy o gotowości społeczeństwa na przyjęcie i wspieranie nadchodzącego systemu kaucyjnego w Polsce. Carrefour nie poprzestaje jednak na testach systemu w województwie śląskim i w najbliższych miesiącach planuje uruchomienie podobnych inicjatyw w innych polskich miastach.

- System kaucyjny w Polsce jest potrzebny, a my w Carrefour Polska aktywnie i strategicznie przygotowujemy się do jego wprowadzenia. Jesteśmy siecią multiformatową i przez ostatnie kilkanaście miesięcy, w ramach realizowanych przez nas testów, udało nam się zebrać szereg cennych doświadczeń z każdego z formatów sklepów. Naszym nadrzędnym celem jest nie tylko zaspokojenie wymogów prawnych tego systemu, ale przede wszystkim wspieranie naszych klientów, współpracowników i partnerów biznesowych w byciu aktywnymi jego uczestnikami, bo tylko wspólnymi siłami jesteśmy w stanie wprowadzić trwałe pozytywne zmiany do naszego otoczenia oraz dla naszej planety - powiedziała Justyna Orzeł, Wiceprezeska Zarządu i Sekretarz Generalna Carrefour Polska, podczas Kongresu Miast i Biznesu w Łodzi.

Wzór nowej butelki w systemie kaucyjnym

To nie koniec inicjatyw realizowanych przez Carrefour w ramach nadchodzącego systemu kaucyjnego. Firma stworzyła i zaprezentowała pierwszy w Polsce produkt - wodę mineralną produkowaną pod marką własną i oferowaną w plastikowym opakowaniu 0,5 litra, które spełnia wszystkie wymogi nowej ustawy, a także wyznacza trendy w zakresie oznakowania pomagającego śledzić obieg danego opakowań w całym łańcuchu logistycznym. Dodatkowo, edukuje klientów na temat konieczności nie zgniatania opakowań przed ich zwrotem do sklepów. Etykieta butelki wyposażona została w specjalny kod dwuwymiarowy (2D) zgodny ze standardem GS1, dostarczający więcej informacji o produkcie oraz danych istotnych w łańcuchu dostaw i obiegu zwrotnym. Kod ten zapewnia zupełnie nową jakość doświadczenia klienta, a producentom i detalistom pozwalają zoptymalizować kluczowe procesy biznesowe, a także znacznie zwiększa bezpieczeństwo obiegu opakowań zwrotnych chroniąc system kaucyjny przed ewentualnymi nadużyciami ze strony jego uczestników. Ponadto, na etykiecie butelki wody Carrefour, klienci znajdą informacje dotyczące wysokości kaucji, wybranego operatora systemu kaucyjnego, informacje zalecające nie zgniatanie i nie wyrzucanie opakowania, a także zachętę do jego zwracania - aby w ten sposób odzyskiwać zapłaconą za butelkę kaucję.

- Carrefour Polska nie ogranicza się jedynie do przygotowań technicznych i operacyjnych w ramach nowego systemu kaucyjnego. Dzięki zdobytym w ramach obu testów doświadczeniom, chcemy prowadzić świadome działania, a także dzielić się dobrymi praktykami na rynku. Taką właśnie inicjatywą jest zaprezentowana nowa butelka wody mineralnej marki własnej Carrefour, która nie tylko spełnia wymogi nowego systemu, ale także pokazuje, w którym kierunku powinien iść rynek, aby system ten przynosił jeszcze więcej korzyści jego użytkownikom. To krok do bardziej świadomego podejścia do zagadnień gospodarki cyrkularnej oraz zrównoważonego rozwoju na polskim rynku - powiedział Sylwester Mroczek, Menedżer ds Rozwoju Formatów i Konceptów w Carrefour Polska i ekspert sieci ds. wdrożenia systemu kaucyjnego.

System kaucyjny w Polsce zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku i obejmie wszystkich uczestników rynku, zarówno producentów napojów, jak również sklepy handlu nowoczesnego i tradycyjnego, placówki franczyzowe, hurtownie, bary i restauracje, a także wiele innych punktów oferujących w swojej sprzedaży napoje w opakowaniach plastikowych oraz aluminiowych.



Źródło: Carrefour
Fot: mat. prasowe





tagi: Carrefour , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51