Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 „Zetki” ruszyły na zakupy – jesteś gotowy na ich potrzeby?
„Zetki” ruszyły na zakupy – jesteś gotowy na ich potrzeby?
Środa, 20 marca 2024
Współczesne sklepy nie przypominają tych, które pamiętamy sprzed lat. Nawet największe sieci dyskontów, które początkowo kojarzyły się nam ze sprzedażą wprost z palet, przeszły ogromne zmiany. Stają się coraz bardziej eleganckie, przyjazne dla klienta i świadomie budujące doświadczenia konsumentów. Projekty dotyczą choćby sklepów z odzieżą, które zmieniły się w salony mody, inspirują konsumenta, podpowiadają czy kreują trendy. To działania, które wprost przekładają się na poziom zysków – według badania „Charting In-Store Trends” przeprowadzonego przez Mood Media, 77% kupujących będzie przedkładać zakupy stacjonarne nad e-commerce ze względu na przyjemną atmosferę w sklepie[1]. Do tego wciąż aż 2/3 zakupów jest spontaniczna i nie wynika z uprzednich planów – zyskują zatem ci, którzy skutecznie przyciągną konsumenta do wnętrza swojego sklepu[2].
Młodsze pokolenia, jak choćby „Zetki”, chcą poznać produkty bliżej
Z punktu widzenia sprzedawców detalicznych coraz bardziej istotnymi klientami stają się młodzi kupujący z pokolenia Z. Najnowsze badanie przeprowadzone pod koniec ubiegłego roku przez MG2 pokazało, na co przede wszystkim stawia pokolenie Z w sklepach stacjonarnych3. Aż 75% z nich nie wyobraża sobie zakupu, bez fizycznego kontaktu z produktem. Oznacza to, że nie trafi do nich sprzedaż zza lady, produkty pochowane w gablotach czy konieczność prośby o podanie produktu przez sprzedawcę. Chcą swobodnie poruszać się po sklepie, dotykać, przymierzać, sprawdzić możliwości i funkcje. Jeden na dwóch respondentów wskazał także, że woli nawiązywać kontakt z markami poprzez szczególne doświadczenia, jakie dają duże sklepy i galerie handlowe. Co ważne, „Zetki” oczekują, że wystrój sklepu będzie zgodny z ich wartościami i wartościami, którymi kieruje się dana marka. Aż 42% wszystkich konsumentów z pokolenia Z podkreśliło, że inspirujące ich ekspozycje sklepowe są bardzo ważne w podejmowanych przez nich decyzjach zakupowych, podczas gdy 36% jest zdania, że odpowiedni plan sklepu i sposób poruszania się po nim są równie ważne. Doskonale widzą to niektóre marki – Apple zastrzegło w sądzie patentowym wystrój swoich sklepów, jak strategiczny element docierania do klientów4. Doskonale widzą taką potrzebę marki odzieżowe. Przykładowo Levi Strauss5 jako jedna z pierwszych marek dostrzegła potrzeby młodszych konsumentów w wystroju sklepów, a dziś tworzy koncepty z odzieżą używaną6 trafnie odczytując ich potrzeby. Podobnie Inditex z marką Zara7 tak projektuje wnętrza swoich sklepów, aby jak najlepiej docierać do zmieniających się potrzeb nowych grup klientów z pokolenia Z i Millenialsów8.
- Takie zmiany w oczekiwaniach konsumentów, a którzy to już za chwilę będą stanowić trzon kupujących, wymusza na sprzedawcach zmianę dotychczasowego podejścia w wystroju i aranżacji swoich placówek. Swobodny dostęp do produktów, brak wąskich przejść czy nawet zwężeń przy bramkach antykradzieżowych wymusza zupełnie nowe podejście – jak bowiem pogodzić potrzeby konsumentów, z jednoczesnym zapewnieniem bezpieczeństwa produktów i ochroną przeciwkradzieżową? Odpowiedzią są nowoczesne systemy EAS, które zostały zaprojektowane w taki sposób, aby maksymalnie wesprzeć projektantów przestrzeni sklepowych. Takie produkty jak SFERO mogą być ukryte na suficie, albo wkomponowane w ściany pozostając neutralne dla wystroju sklepu i praktycznie niewidoczne dla klientów. Z kolei system Alpha Zone pozwala klientom zapoznawać się z właściwościami produktów w określonej strefie sklepu – bez ograniczeń, czy też mocowania produktów linkami do regałów. Dopiero kiedy klient opuści wyznaczoną strefę z towarem w ręku, usłyszymy ostrzegawczy alarm. Dzięki temu klienci zyskują pełne doświadczenia zakupowe, mogą zachowywać się w sposób swobodny i naturalny testując produkty, a jednocześnie te ostatnie pozostają wciąż bezpieczne. W ten sposób udaje się pogodzić potrzeby projektantów sklepowych wnętrz, oczekiwania konsumentów z wysokim poziomem bezpieczeństwa – komentuje Robert Głażewski, Business Unit Director w Checkpoint Systems Polska.
Doświadczenia zakupowe rosną na znaczeniu
To, jak klient postrzega sklep, jak się w nim czuje czy choćby sposób, w jaki porusza się po sklepie, ma coraz większe znaczenie. Niemieckie badania pokazują, jak ogromny ma to wpływ na wyniki sprzedaży i lojalność konsumentów. Dane bardzo jasno pokazują efekty takich działań – relokacja towarów, która bazuje na analizie ścieżek zakupowych klientów oraz bardziej atrakcyjna i przystępniejsza ekspozycja produktów w sklepie są w stanie zwiększyć sprzedaż od 80% do nawet 478%9. Potwierdza to tezę, że klienci są bardziej skłonni do kupowania, gdy sklep ma przyjazną dla oka aranżację, gdy nie zamyka się na konsumenta i jego potrzebę obcowania z produktem oraz możliwości pełnego nieskrępowanego zapoznania się z jego właściwościami.
- Nasza współpraca ze sprzedawcami detalicznymi pokazuje, że coraz częściej poszukują oni rozwiązań technologicznych, które nie będą w żadnym stopniu ograniczały kreatywności projektantów a będą pozwalały na swobodną aranżację wnętrz. Pozostają oni jednak wciąż bardzo wrażliwi na poziom strat, dlatego nie rezygnują z zabezpieczeń, ale wybierają takie, które są albo niewidoczne, albo pozwalają wręcz wykorzystać je jako elementy wystroju czy cyfrowych nośników informacji. Już dziś możemy spotkać sklepy, w których nie widać bramek przy wejściach, co nie oznacza, że nie są one świetnie zabezpieczone przed nieuczciwymi konsumentami – dodaje Robert Głażewski.
Wraz ze zmieniającymi się potrzebami konsumentów zmieniają się sklepy oraz technologie w nich wykorzystywane. Pokolenie Z staje się coraz istotniejszym konsumentem i z roku na rok jego rola, a także udział w sprzedaży będzie rósł. Warto przemyśleć ich potrzeby już teraz, aby dobrze zapamiętali naszą markę i chętnie do niej wracali przez całe swoje życie.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.