Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Carrefour i Nestlé Polska zachęcają warszawiaków do recyklingu kapsułek po kawie
Carrefour i Nestlé Polska zachęcają warszawiaków do recyklingu kapsułek po kawie
Czwartek, 18 kwietnia 2024
Carrefour Polska w partnerstwie z Nestlé Polska i marką NESCAFÉ Dolce Gusto, w maju 2022 roku rozpoczął w Warszawie testy inicjatywy mającej na celu wsparcie recyklingu zużytych kapsułek po kawie. W ramach projektu, który obejmuje obecnie 5 warszawskich sklepów sieci, konsumenci mogą oddawać kapsułki do specjalnie oznaczonych koszy. Zbiórka jest elementem realizowanych przez obie firmy inicjatyw skierowanych na wspieranie drugiego obiegu surowców wtórnych.
Głównym celem inicjatywy zapoczątkowanej przez Carrefour i Nestlé w maju 2022 roku w 3 warszawskich sklepach sieci, było zapewnienie konsumentom łatwej i wygodnej metody przekazania zużytych kapsułek do recyklingu, by tym samym ograniczyć ilość odpadów trafiających na wysypiska i do środowiska. Jednocześnie obie firmy dążą do tego, by zachęcić klientów do włączania się w inicjatywy gospodarki obiegu zamkniętego.
Obecnie projekt został rozszerzony na 5 warszawskich sklepów Carrefour, w których mieszkańcy stolicy znajdą specjalnie oznaczone kosze na zużyte kapsułki po kawie marki NESCAFÉ Dolce Gusto. Inicjatywa obejmuje 4 hipermarkety zlokalizowane w Atrium Targówek, Westfield Arkadia, Westfield Mokotów, Plac Unii oraz 1 supermarket przy ul. Anny German.
Dzięki działaniom w ramach programu #RecyklingDolceGusto zużyte kapsułki zyskują szansę na ponowne wykorzystanie. Są one przekazywane bezpośrednio do zakładu przetwarzającego, gdzie następuje oddzielenie kawy od tworzywa. Proces ten umożliwia wykorzystanie każdego z surowców po raz kolejny: pozostałości kawy są wykorzystywane w biogazowni w Boleszynie, przyczyniając się do ogrzewania okolicznych domów, natomiast z odzyskanego tworzywa powstaje regranulat, który służy do produkcji nowych przedmiotów.
Głównym celem naszego flagowego programu “Droga do Zero Waste” jest aktywne zachęcanie klientów do ograniczenia ilości generowanych odpadów, a także włączania się w organizowane przez Carrefour inicjatywy odbioru surowców wtórnych. Taką jest m.in. największy zrealizowany dotychczas w sieci handlowej w Polsce test systemu kaucyjnego, w ramach którego od 3 lat odbieramy od klientów butelki zwrotne bez konieczności okazania paragonu zakupu, a od roku w woj. śląskim płacimy za zwrot opakowań po napojach z plastiku i aluminium. Jego wyniki pokazują, że Polacy są narodem, któremu bardzo chętnie włącza się w podobne inicjatyw gospodarki obiegu zamkniętego przede wszystkim z troski o przyszłość naszej planety - mówi Sylwester Mroczek, Manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska. Potwierdzeniem tego faktu jest również sukces naszego projektu odbioru zużytych kapsułek po kawie, który realizujemy wspólnie z Nestlé Polska w Warszawie. Naszą akcję zaczynaliśmy od 3 sklepów, a obecnie z sukcesem działa ona już w 5 warszawskich hiper- i supermarketach Carrefour. Jest to dla nas dowód na to, że wspólne działania z partnerami handlowymi mogą być kolejnym z kierunków inspiracji społeczeństwa do aktywnego udziału w działaniach na rzecz ochrony środowiska naturalnego – dodaje Mroczek.
Współpraca z Carrefour w ramach inicjatyw takich jak recykling kapsułek po kawie pokazuje, że firmy, które aktywnie włączają się w działania na rzecz ochrony środowiska, mogą mieć realny wpływ na kształtowanie przyszłości naszej planety. Carrefour, dzięki swojemu doświadczeniu i zasięgowi, jest gotowy dzielić się wiedzą i wspierać partnerów w implementacji zrównoważonych rozwiązań, mając na uwadze wspólny cel - budowanie lepszej przyszłości dla nas wszystkich. Firma aktywnie poszukuje również innych partnerów, którzy są zainteresowani wdrażaniem innowacyjnych działań na rzecz naszej planety:
Carrefour Polska jest otwarty na wszelkie inicjatywy podejmowane we współpracy z dostawcami lub partnerami zewnętrznymi, których celem jest zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne. Wierzymy, że wspólnymi siłami jesteśmy w stanie zdziałać znaczne więcej. Zapraszamy do współpracy, by działać odpowiedzialnie dla planety - podsumowuje Sylwester Mroczek.
Realizowana inicjatywa odbioru od klientów zużytych kapsułek po kawie jest elementem programu "Droga do Zero Waste" realizowanego przez Carrefour oraz programu #RecyklingDolceGusto prowadzonego przez Nestlé.
Więcej o programie “Droga do Zero Waste" Carrefour:
Celem realizowanego przez Carrefour programu jest znaczące ograniczenie ilości generowanych odpadów oraz promowanie inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju. Do kluczowych działań tego programu należą wprowadzenie do oferty opakowań wielokrotnego użytku, zachęcanie do korzystania z własnych pojemników na zakupy, a także organizowanie warsztatów i szkoleń edukacyjnych na temat minimalizowania marnowania żywności i lepszego gospodarowania zasobami. Carrefour stawia także na współpracę z dostawcami w celu ograniczenia opakowań jednorazowych i promuje produkty ekologiczne oraz lokalne. "Droga do Zero Waste" to przykład, jak duża sieć handlowa może przyczyniać się do ochrony środowiska oraz do budowy i wzmacniania świadomości ekologicznej.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.