Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Dbając o Szczegóły

Shop Doctor

Dbając o Szczegóły

Piątek, 26 kwietnia 2024 HURT & DETAL Nr 04/218. Kwiecień 2024
Każdy sklep spożywczy może zarabiać więcej. W jaki sposób to zrobić? W cyklu Zmieniaj Sklep Zwiększaj Zyski pokazujemy niezawodne triki i narzędzia do podnoszenia atrakcyjności placówki handlowej, pozyskiwania nowych klientów, budowania lojalności, a tym samym – zwiększania dochodów. Tym razem odwiedziliśmy detalistę prowadzącego działalność na warszawskiej Pradze.
1.jpg

Daj się zauważyć!

Czy sam szyld wystarczy, by zachęcić klienta do zrobienia zakupów w sklepie? Zdecydowanie nie! Reklama przed sklepem jest niezastąpionym narzędziem marketingowym. Nie tylko uatrakcyjnia przestrzeń wokół placówki, ale też sprawia, że jest ona zauważona przez większą liczbę osób. Jeśli dysponujemy trawnikiem, na którym można postawić baner reklamowy – będzie to idealny sposób na zwrócenie uwagi przejeżdżających w pobliżu kierowców. Sklep Groszek zlokalizowany jest na skrzyżowaniu dróg – co daje idealną bazę pod takie właśnie działania. Baner możemy też umieścić na ogrodzeniu bądź elewacji budynku, oczywiście po uzyskaniu odpowiednich zgód administracji bądź innych jednostek zarządzających daną przestrzenią.

Oprócz takiej reklamy należy pamiętać, by zadbać o oświetlenie sklepu – zarówno wewnątrz, jak i z zewnątrz. Szczególnie jesienią czy zimą, gdy szybko zapada zmrok, pozwoli to na wyróżnienie się placówki na tle konkurencji.

2.jpg

Bądź oryginalny

Pozytywne zaskoczenie klienta jak najbardziej działa na podniesienie sprzedaży. Sposobem na wyróżnienie się może być wyjątkowa, niedostępna w okolicy oferta produktowa, a także schludna ekspozycja tegoż towaru. Pan Piotr jest idealnym przykładem na to, w jaki sposób można zaciekawić klienta asortymentem. W sklepie właściciel prezentuje owoce i warzywa na okrągłym regale o budowie stożka. Całość wygląda imponująco. Jednak Shop Doctor radzi, jak jeszcze mocniej wpłynąć na pozytywne odczucia klienta.

„Takie regały, tworzone na zamówienie, pod wymiar, to rzadkość. Warto dbać o takie meble, a także o ich właściwy wygląd. Aby podkreślić kolor i świeżość owoców oraz warzyw, które są na nim wystawione, warto okleić wszystkie półki, wraz z najdrobniejszymi elementami, okleiną imitującą drewno. Jest to tani i szybki trik podnoszący atrakcyjność nie tylko mebla, ale i znajdującego się na nim towaru. Pamiętajmy, że klient kupuje oczami” – podkreśla dr Marek Borowiński.

Ekspozycja przed sklepem: zapraszam Cię do środka!

Wykorzystanie przestrzeni przed sklepem na ekspozycję pozwala nam na zaprezentowanie dodatkowego towaru – możemy zyskać nawet kilka metrów kwadratowych powierzchni. Należy pamiętać o zadbaniu o atrakcyjną ekspozycję. Zwykle przed sklepem pojawiają się warzywa i owoce, gdyż warunki ich przechowywania pozwalają na taką prezentację. Warto ułożyć je w sposób podkreślający to, że sklep specjalizuje się w tej kategorii. Pan Piotr dba o towar i stara się zdobywać wiele rodzajów jabłek, pomidorów czy sałat. By w pełni zaprezentować jak bardzo szeroki jest to przekrój – warto układać je pasującymi do siebie kategoriami. Można to opisać na prostym przykładzie. Jeśli rozdzielimy jabłka i po jednej stronie wejścia będzie kilka z nich, po drugiej kolejne parę rodzajów, a w środku pozostałe – klient nie doceni tak ogromnego wyboru, gdyż część wariantów może umknąć jego uwadze. W efekcie sklep nie będzie odbierany jako specjalista w dziedzinie owoców i warzyw – a takie miano to ogromna przewaga konkurencyjna.

3.jpg

Kategoria do kategorii

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego część produktów sprzedaje się gorzej w Twojej placówce? Jednym z powodów może być rozdzielenie kategorii komplementarnych. Shop Doctor zauważa, że jest to często bagatelizowana zasada, która może znacząco wpłynąć na wyniki sprzedaży.

Szczególnie przez sezonem grillowym warto zadbać o to, by przy ladzie mięsnej znalazły się produkty z kategorii ketchupów, musztard i innych sosów, które idealnie pasują do produktów wędliniarskich, które kupuje właśnie na takie okazje.

Idąc tym samym tropem warto produkty przekąskowe – jak chipsy, popcorn czy orzeszki – umieścić w sąsiedztwie piwa. Fani kategorii z pewnością zauważą taką lokalizację i nawet nie mając w planach dodatkowego zakupu, rozważą spontaniczne powiększenie koszyka o taki komplementarny z ich pierwszym wyborem produkt.

Zobaczę, czyli kupię

Czego oczy klienta nie widzą… tego nie kupią! Właściwa ekspozycja jest bowiem kluczem do sprzedaży. Shop Doctor proponuje, by wykonać eksperyment – porozmawiać z załogą sklepu i poprosić o odpowiedź na pytanie: o jaki produkt klienci najczęściej pytają? W przypadku placówki pana Piotra, okazało się, że są to jajka, które nie miały swojego miejsca w żadnym widocznym – dla osoby robiącej zakupy – miejscu. Dr Marek Borowiński radzi, by w takich przypadkach wygospodarować choćby niewielką przestrzeń na linii wzroku do ekspozycji takich towarów. Taki zabieg może znacząco wpłynąć na podbicie rotacji całej kategorii. Chodzi o podpowiedź – klient, który chce zrobić szybko zakupy (a zazwyczaj tacy odwiedzają sklepy osiedlowe i to w nich cenią) czasem może zapomnieć o części potrzebnych mu produktów. Stąd też tak ważne jest eksponowanie towaru, a także segregowanie go kategoriami.

Promuj się!

Niedocenianym narzędziem promocji sklepu są też media społecznościowe i narzędzia jakie nam oferują. Promowanie sklepu na TikToku, Facebooku czy Instagramie może przynieść wymierne korzyści. A treści jakie udostępniamy zależą tylko od nas. Możemy informować o nowych dostawach, sezonowej ofercie czy promocjach. Ostatnio bardzo wysoko pozycjonowanym narzędziem są rolki – kilku- lub kilkunastosekundowe nagrania z podłożonym głosem i napisami. Boisz się, że materiały będą miały małe zasięgi? Początki mogą właśnie tak wyglądać, ale wraz z rozwojem profilu możemy dotrzeć do większej grupy osób. I nie musimy pozyskiwać obserwatorów z całego świata. Wystarczą mieszkańcy osiedla, ulicy czy miasteczka.

4.jpg

5.jpg




tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51